Moi!
Onko jollakulla kokemusta samasta (tai samanlaisesta) autosta mitä keskitasauspyörästön voimanjakosuhteen vaihteluväli vaikuttaa ajettavuuteen (eli siis torque bias ratio).
Itsellä vanhemmassa kärryssä 1:3 tbr ja uudemmassa 1:2, Stasis ja muut prikkamodaus puulakit mainostavat että suuremmalla tbr:llä, esim 1:4 pienenis aliohjautuvuustaipumukset yms.
Itselläni tuo dieseli on 1:2 tbr:stä huolimatta selkeästi vähemmän aliohjaava- olisko kuitenkin syynä muut erot: Dieselissä tehtaan sportalusta, takavakaaja, 6-vaihteinen laatikko ja ihan eri tehokäyrä plus 40 kiloa painavampi kone, mikä loppupeleissä on painonjakuman ero sitä en tiedä. 100:sessa sitten vakioalusta ilman takavakaajaa.
Päivittäin tulee sorateillä tilanteita missä vähän kylmää A6:sella ajella - samalla ajotyylillä tuo bensasatku puskisi tieltä ulos
Onko jollakulla kokemusta samasta (tai samanlaisesta) autosta mitä keskitasauspyörästön voimanjakosuhteen vaihteluväli vaikuttaa ajettavuuteen (eli siis torque bias ratio).
Itsellä vanhemmassa kärryssä 1:3 tbr ja uudemmassa 1:2, Stasis ja muut prikkamodaus puulakit mainostavat että suuremmalla tbr:llä, esim 1:4 pienenis aliohjautuvuustaipumukset yms.
Itselläni tuo dieseli on 1:2 tbr:stä huolimatta selkeästi vähemmän aliohjaava- olisko kuitenkin syynä muut erot: Dieselissä tehtaan sportalusta, takavakaaja, 6-vaihteinen laatikko ja ihan eri tehokäyrä plus 40 kiloa painavampi kone, mikä loppupeleissä on painonjakuman ero sitä en tiedä. 100:sessa sitten vakioalusta ilman takavakaajaa.
Päivittäin tulee sorateillä tilanteita missä vähän kylmää A6:sella ajella - samalla ajotyylillä tuo bensasatku puskisi tieltä ulos
Comment