Ongelmana siis hellekeleillä auton tehottomuus, tuntuu kuin ajaisi ruohonleikkurilla. Kaasua saa polkea tosissaan, eikä silti auto liiku mihinkään. Kokeilin ajella ilmastointi ECON-asennossa, mutta ei vaikutusta. Mistä voisi vikaa alkaa etsimään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lämmin keli -> tehot hukassa
Collapse
X
-
-
No niin, tänään aamulla sattui sitten henkisesti kipeää. Nimittäin en saanut Fiat Puntoa motarin sisääntulorampilla kiinni! Onneksi kukaan ei tiennyt että poljin autoa minkä kerkesin, olisi voinut hävettää hieman.
Tästä suivaantuneena yritin irroittaa päivemmällä MAF:ia putsarinkotelon kyljestä, mutta eihän se mihinkään lähtenyt. Onko se kiinni jostain siellä kotelon sisälläkin, ne kaksi ristipääruuvia poistin ulkoa päin, mutta ei vaan irronnut.
Samalla huomasin, että MAF oli sisältä märkä. Kurkkasin myös ilmaputkeen ja siellä sitä öljyä ilmeisesti majaili aika paljon. Kuuluuko tuolla olla noin paljon ja noin "ylhäällä" märkää? Liitteenä hieman kuvia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viestiKyllä sen pitäis irrota ne 2 ruuvia irroittamalla, oiskohan tiivisteestään vaan vähän jumittunut?
Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viestiMitenköhän jos vaan kone ei saa tarpeeksi viileetä ilmaa näillä keleillä - vaikka cooleri tukossa ulkoa tai sisällä tuota öljyä?
Comment
-
Mulla oli kanssa huohottanut tuonne MAFIlle saakka. Tosin huomasin sen turbon vaihton yhteydessä. Veikkailivat että jää tukkinut huohottimia kun jääpala mennyt turbon siivillekkin asti ja hajoittanut ne. Paikat vaan puhtaaksi MAFia myöten. Oireillut se ei kyllä mitenkään vaikka MAF öljyä oli ottanutkin kitusiin.
Tarkistin vielä nyt jälkikäteen että sinne ei sitä öljyä ole kerääntynyt uudestaan. Eli jotain siellä on tapahtunut joskus, jopa edellisen omistajan aikana voinut kiivetä se öljy sinne.
Comment
-
Öljyä ei pitäisi päästä MAF:lle asti. Huohotushan on MAF:n jälkeen ja imun pitäisi aina vetää öljy pois päin anturilta turbolle.
Hatara muistikuva on, että MAF:n kotelo kiinnittyy putsarikoteloon kolmella ruuvilla. Yksi on imuputken alapuolella. Itse anturi on kotelossaan kiinni kahdella safety-torxilla.
Comment
-
Juu toki sen öljyn ei sinne pitäisi päästä :D kerroin vain että ei ole mitenkään uniikki tapaus. Lopullista tietoa ei ole minkä takia sinne sitä on mennyt. Nykyään ei sitä öljyä sinne syydä mullakaan. Joku joka tietää tuon huohotusjärjestelmän paremmin vois kertoa tai arvata minkä takia se öljy sinne voi nousta?
Comment
-
Palataanpas taas astialle.
Keväällä oli tehot taas täysin poissa, palasivat ainakin osittain alkukesällä mutta meno hyytyi jälleen vähän ajan kuluttua. Vikakoodeja luettaessa valitti liian laihasta seoksesta, pienen netin selailun jälkeen päädyin vaihtamaan PCV-venttiilin imupuolelle. Oli aivan öljyssä, ilmeisesti koko imupuoli ui mustassa kullassa. Täytynee vaihtaa letkuja enemmän jakopäärempan yhteydessä.
Tällaisen antoi myös:
Koodi:16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Comment
-
Lisää vikakoodeja.
Koodi:Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001 Software Coding: 0011701 Work Shop Code: WSC 12400 2 Faults Found: 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Auttakee, alkaa neuvot loppumaan itseltä.
Comment
-
MAF:ia ei ole vielä uusittu, keväällä on tulossa jakopään remppa joten ajattelin ajoittaa vaihdon ja putsaukset sinne.
Tyhjäkäynti on mittarin mukaan 800, kylmällä koneella muistaakseni 1200 paikkeilla. Käynti tasaantui aavistuksen tuon sensorin vaihdon jälkeen, tai sitten se oli placeboa. Muttei ollut kyllä mitenkään pahan kuuloista vanhallakaan osalla. Unohtui viime viestiin mainita, että venakopan kannentiiviste vuotaa hieman, tiedä sitten voiko se aiheuttaa näitä. Tuskin kuitenkaan tuota sensorin toimimattomuutta.
Comment
-
Pitihän se arvata, ettei miehen aivoilla pysty katsomaan telkkaria ja selvittämään vikakoodeja yhtäaikaa. Eli sotkin nyt tuon Vehicle Speed Sensorin Engine Speed Sensoriin, joka tuli siis vaihdettua äskettäin...
Tuohon tyhjäkäyntiin liittyen pitää tarkistaa kaasuläppä ja letkut. Palataan siis astialle myöhemmin.
Comment
Comment