Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmin keli -> tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmin keli -> tehot hukassa

    Ongelmana siis hellekeleillä auton tehottomuus, tuntuu kuin ajaisi ruohonleikkurilla. Kaasua saa polkea tosissaan, eikä silti auto liiku mihinkään. Kokeilin ajella ilmastointi ECON-asennossa, mutta ei vaikutusta. Mistä voisi vikaa alkaa etsimään?

    #2
    vikakoodeista.

    Comment


      #3
      Muuten hyvä, mutta ei ole laitteita. Tietysti jos joku avulias ihminen suostuu auttamaan, niin apu otetaan kyllä vastaan.

      Comment


      • #4
        Tuossa. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30871

        Comment


          #5
          Suurkiitokset avuliaalle klubilaiselle, nyt on vikakoodit luettu. Tosin tuloksena ei mitään, joten ideoita edelleen vastaanotetaan. Taidan jossain välissä ainakin putsata MAF:in, en nyt tähän hätään keksi muutakaan mihin ulkolämpötila vaikuttaisi.

          Comment


            #6
            No niin, tänään aamulla sattui sitten henkisesti kipeää. Nimittäin en saanut Fiat Puntoa motarin sisääntulorampilla kiinni! Onneksi kukaan ei tiennyt että poljin autoa minkä kerkesin, olisi voinut hävettää hieman.

            Tästä suivaantuneena yritin irroittaa päivemmällä MAF:ia putsarinkotelon kyljestä, mutta eihän se mihinkään lähtenyt. Onko se kiinni jostain siellä kotelon sisälläkin, ne kaksi ristipääruuvia poistin ulkoa päin, mutta ei vaan irronnut.

            Samalla huomasin, että MAF oli sisältä märkä. Kurkkasin myös ilmaputkeen ja siellä sitä öljyä ilmeisesti majaili aika paljon. Kuuluuko tuolla olla noin paljon ja noin "ylhäällä" märkää? Liitteenä hieman kuvia.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kyllä sen pitäis irrota ne 2 ruuvia irroittamalla, oiskohan tiivisteestään vaan vähän jumittunut?

              Mitenköhän jos vaan kone ei saa tarpeeksi viileetä ilmaa näillä keleillä - vaikka cooleri tukossa ulkoa tai sisällä tuota öljyä?

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
                Kyllä sen pitäis irrota ne 2 ruuvia irroittamalla, oiskohan tiivisteestään vaan vähän jumittunut?
                Ok, en viitsinyt lähteä repimään sen enempää ettei mene paikat hajalle. Ilmeisesti tiivisteessä on jokin kaulus putsarinkotelon sisäpuolella?

                Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
                Mitenköhän jos vaan kone ei saa tarpeeksi viileetä ilmaa näillä keleillä - vaikka cooleri tukossa ulkoa tai sisällä tuota öljyä?
                Hyvin mahdollista. Ihmetyttää vaan tuo öljyn "kiipeäminen" MAF:ille saakka, voipi sekin olla aivan öljyssä -> kone ei saa oikeita arvoja. Uuttakaan ei viitsisi heti ostaa, jos sekin ui heti litkuissa.

                Comment


                  #9
                  Mulla oli kanssa huohottanut tuonne MAFIlle saakka. Tosin huomasin sen turbon vaihton yhteydessä. Veikkailivat että jää tukkinut huohottimia kun jääpala mennyt turbon siivillekkin asti ja hajoittanut ne. Paikat vaan puhtaaksi MAFia myöten. Oireillut se ei kyllä mitenkään vaikka MAF öljyä oli ottanutkin kitusiin.

                  Tarkistin vielä nyt jälkikäteen että sinne ei sitä öljyä ole kerääntynyt uudestaan. Eli jotain siellä on tapahtunut joskus, jopa edellisen omistajan aikana voinut kiivetä se öljy sinne.

                  Comment


                  • #10
                    Öljyä ei pitäisi päästä MAF:lle asti. Huohotushan on MAF:n jälkeen ja imun pitäisi aina vetää öljy pois päin anturilta turbolle.

                    Hatara muistikuva on, että MAF:n kotelo kiinnittyy putsarikoteloon kolmella ruuvilla. Yksi on imuputken alapuolella. Itse anturi on kotelossaan kiinni kahdella safety-torxilla.

                    Comment


                      #11
                      Juu toki sen öljyn ei sinne pitäisi päästä :D kerroin vain että ei ole mitenkään uniikki tapaus. Lopullista tietoa ei ole minkä takia sinne sitä on mennyt. Nykyään ei sitä öljyä sinne syydä mullakaan. Joku joka tietää tuon huohotusjärjestelmän paremmin vois kertoa tai arvata minkä takia se öljy sinne voi nousta?

                      Comment


                        #12
                        Pitää putsailla noi kun on seuraavaksi asiaa konehuoneen puolelle ja seurata jatkuuko öljyn ruikkiminen.

                        Comment


                          #13
                          Palataanpas taas astialle.

                          Keväällä oli tehot taas täysin poissa, palasivat ainakin osittain alkukesällä mutta meno hyytyi jälleen vähän ajan kuluttua. Vikakoodeja luettaessa valitti liian laihasta seoksesta, pienen netin selailun jälkeen päädyin vaihtamaan PCV-venttiilin imupuolelle. Oli aivan öljyssä, ilmeisesti koko imupuoli ui mustassa kullassa. Täytynee vaihtaa letkuja enemmän jakopäärempan yhteydessä.

                          Tällaisen antoi myös:

                          Koodi:
                          16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
                                  P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
                          Eli olisko ketju hypännyt pykälän? Mitään kovaa rallatusta ei kuulu, mutta pientä kylläkin. Eikös tämä aiheuta tehojen puutetta jos ketju ei ole kohdillaan?

                          Comment


                            #14
                            Lisää vikakoodeja.

                            Koodi:
                            Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
                              Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0001
                                       Software Coding: 0011701
                                        Work Shop Code: WSC 12400
                            2 Faults Found:
                            16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
                                    P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                            16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
                                    P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
                            Mistä ihmeestä nuo voisivat johtua? Sensorin vaihdoin juuri uuteen, mutta vikakoodi palasi seuraavana päivänä. "No signal" viittaisi sähköhäiriöön.

                            Auttakee, alkaa neuvot loppumaan itseltä.

                            Comment


                            • #15
                              Veikkaan, että ongelma on saanut alkunsa öljyn pääsemisestä väärään paikkaan.

                              Onko tyhjäkäynti kohdallaan? Oletko uusinut MAF:n ja putsaillut paikat?

                              Comment


                                #16
                                MAF:ia ei ole vielä uusittu, keväällä on tulossa jakopään remppa joten ajattelin ajoittaa vaihdon ja putsaukset sinne.

                                Tyhjäkäynti on mittarin mukaan 800, kylmällä koneella muistaakseni 1200 paikkeilla. Käynti tasaantui aavistuksen tuon sensorin vaihdon jälkeen, tai sitten se oli placeboa. Muttei ollut kyllä mitenkään pahan kuuloista vanhallakaan osalla. Unohtui viime viestiin mainita, että venakopan kannentiiviste vuotaa hieman, tiedä sitten voiko se aiheuttaa näitä. Tuskin kuitenkaan tuota sensorin toimimattomuutta.
                                Viimeksi muokannut JanMan; 20.10.2011, 08:30. Perustelu: Kappalejako

                                Comment


                                  #17
                                  Pitihän se arvata, ettei miehen aivoilla pysty katsomaan telkkaria ja selvittämään vikakoodeja yhtäaikaa. Eli sotkin nyt tuon Vehicle Speed Sensorin Engine Speed Sensoriin, joka tuli siis vaihdettua äskettäin...

                                  Tuohon tyhjäkäyntiin liittyen pitää tarkistaa kaasuläppä ja letkut. Palataan siis astialle myöhemmin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Näkeekö VAG-COM:in joltain kanavalta, jos nokkien ajoitus ei ole kohdillaan? Tai mitä (muita) kanavia tuolta moottoripuolelta kannattaisi logittaa ajon aikana?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tässä on nyt hieman logituksen tuloksia, tiedä sitten näkeekö tuosta mitään järkevää. Ajettu siis pieni lenkki, jossa kaksi vähän kovempaa kiihdytystä.
                                      Attached Files

                                      Comment

                                      Working...
                                      X