Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-92 ABC lambda ongelmaa, selvitetty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -92 ABC lambda ongelmaa, selvitetty

    Toveri osti vajaa kuukausi takaperin -92 ABC-koneisen satasen ja näytti sillon paria lambdavikaa. Pyyhiin ne ja tänään näytti tälläseltä.

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 4A0 907 473 A
    Component and/or Version: 2,6l V6 MPFI D13
    Software Coding: 00008
    Work Shop Code: WSC 00000
    4 Faults Found:
    00525 - Oxygen Sensor (G39)
    27-00 - Implausible Signal
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    18-10 - Upper Limit - Intermittent
    00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)
    27-00 - Implausible Signal
    00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2
    18-10 - Upper Limit - Intermittent

    Missä vika? Lambdat ei kuittien mukaan oo ku pari vuotiaat.
    Viimeksi muokannut horch; 25.8.2010, 13:54.

  • #2
    Jos on tarvike lambdat, niin kaikki mahdollista.. Itellä bilteman lambat kesti vuoden, eli noin 20000-30000 km ajoa.

    Comment


    • #3
      Mutta mitä nuo vikakoodit tarkottaa? Regulation? Tarkottaako G39 ja G108 niitä lambdoja jotka näkyy siinä moottorin takareunas? Ei kai noin vanhas oo muita lambdoja?

      Comment


      • #4
        http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=rear

        Pakosarjoissa olevat lambdat.

        Koodista:
        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00537

        Sinuna tarkistaisin ihan ensiksi, ettei liittimet ole hapettuneet, vaikkei nyt vanhat olekkaan.

        Comment


        • #5
          Kuittien päivämäärän perusteella auto on katsastettu noilla lambdoilla pari kertaa. Voiko olla mahdollista? Pitää joku päivä käydä kaverin työnä kyyläämäs nuo liittimet läpi. Voiko lambdat olla "vähä" väärät, eli ei toimisi täysin väärän mallin takia ja antas sen takia tuota koodia?

          Comment


          • #6
            No nyt on toimivat lambdat eikä moottori anna enää mitään vikakoodia mutta päästöt oli aikasta kovat.

            tyhjäkäynti kierroksilla
            CO: 3.12 4.43
            HC 284 409
            O2 0.14 0.15
            Lambda 0.86

            Mistä pitäs vikaa ruveta ettiin?

            Comment


              #7
              Oliko katit ajettu kunnolla kuumaksi?

              Comment


              • #8
                Oli kyllä. Konttori oli n. 30 kilsan pääs ja inssi viä käytti niin kauan et flekti lähti pyöriin.

                Comment


                  #9
                  Todella rikkaalla (lambda pitäisi olla 0.97-1.03). Onko nykyiset lambdat alkuperäiset vai tarvikkeet, onko sopivuus varmistettu?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäset. Sopivuus on kyllä varmistettu albumista. Ilmavuoto ei ilmeisesti oikeen tuu kyseeseen?

                    Comment


                    • #11
                      Nyt uudet tulpanjohdotkin, oikeella vastuksella. Edelleen huomaa koneen käydes että ei käy tasasesti vaan jotenki raskaan olosesti. Onko ABC:ssä joitain tyyppivikoja syttypuolella joka vois olla tähänki syypäänä?

                      Comment


                      • #12
                        Tämäkin selvis. Jako oli hampaalla pieles. Katit on onneks säästyny vaikka on kovin rikkaalla käyny.

                        Comment


                        • #13
                          kerro mitä muita oireita tuo hampaan pielessä aiheutti ja kumpaan suuntaan oli pielessä ? millainen oli kulutus ja miltä tuntuu korjattuna ?

                          ABC koneissa sellainen outo piirre. että korjauksena laitettu lisämaajohtoja pakoputkeen yhdistämään ja vahvistamaan lambdojen maakytkentää. Noin ainakin A100 C4 ABC-paketissa.
                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 26.8.2010, 07:32.

                          Comment


                          • #14
                            En valitettavasti osaa oikein enempää kertoa koska kysees on kaverin auto. Nykimistä pienillä kierroksilla on moittinu, muuta en oikein tiedä. Käyntiin lähti tosi nätisti aina mutta aika "raskaan" olosesti kävi lämmettyään. Ja päästöt tietysti oli päin persettä ja sen kyllä haistoki.

                            Comment


                            • #15
                              Asiakkaan audi johon joku oli itse vaihtanu jakopään ... jako pielessä ja se menee helposti jos ei ole nokka-akseleiden väliin ajoitusrautaa. Kun kampiakselin ajoi merkkiinsä 1lohkon nokat oli melkein kohdallaan ja ja 2lohkon nokat oli vajaan hampaan myöhässä. nyki ja tärisi...nyt kunnossa.

                              Comment


                              • #16
                                Ei kellään olis tuota ajoitusrautaa lainata Oulun seutuvilla?

                                Comment

                                Working...
                                X