Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko loota?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sopiiko loota?

    Eli multitronic paskana, uusi haussa. Saksasta olisi yksi vähän ajettu tarjolla mutta...
    Laatikko on ollut kiinni tällaisessa: MULTITRONIC *2,8/2773/154KW BDX

    Ja myyjä kertoo että sopii seuraaviin autoihin:
    Passend für folgende Fahrzeuge:

    Audi A6 2.8 FSI (4F2) (2004 )
    Audi A6 2.0 TDI (4F2) (2004 )
    Audi A6 3.2 FSI (4F2) (2004 )
    Audi A6 2.0 TFSI (4F2) (2004 )
    Audi A6 2.7 TDI (4F2) (2004 )
    Audi A6 2.4 (4F2) (2004 )
    Audi A6 Avant 2.0 TDI (4F5) (2005 )

    Eli meikäläisen 2,0 TFSI:kin sieltä löytyy. Voiko olla mahdollista että sama laatikko käy noin moneen vehkeeseen?
    En millään viitsisi alkaa huvikseni laatikoita ostelemaan, varsinkaan saksasta...

  • #2
    Sanotaan näin että olisi aika kehnoa suunnittelua mikäli ei sopisi. Juuri multitronikista minulla ei ole mitään tietoa/kokemusta, mutta mikäli yleinen linja pitää niin periaatteessa kaikki askit sopivat kaikkien koneiden perään.

    Comment


    • #3
      Ihan mielenkiinnosta: Paljonko multitronic kesti ennenku levis? On ollu mietinnässä tuollainen 2007 A6 2.0TFSI multitronic, vaan tohtiikohan tuollaista ostaa? Olen ollu jokusen vuoden poissa Audin piireistä, niin ei ole ensihätään tietoa.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
        Sanotaan näin että olisi aika kehnoa suunnittelua mikäli ei sopisi. Juuri multitronikista minulla ei ole mitään tietoa/kokemusta, mutta mikäli yleinen linja pitää niin periaatteessa kaikki askit sopivat kaikkien koneiden perään.
        Askit sopii kyllä moottoreiden perään kiinni, mutta TCU:n koodaus onkin sitten täysin riippuvainen siitä moottorista missä se on kiinni. Esim, jos yo. listasta poimitaan 2.8 FSI ja 2.0 TDI on TCU:n ohjelma liki varmasti erilainen. Jos TCU:n joutuu jälkikäteen vaihtamaan, se pitää tilata sen auton alustanumerolla, johon se ollaan vaihtamassa, koska se ohjelmoidaan autokohtaisesti. Jos haluaa pelata varmalla puolella, on syytä varmistaa, että laatikko on ollut kiinni samanlaisessa elimenluovuttajassa

        Comment


        • #5
          Autolla ajettu 99000km. nyt on tullut lisää "tietoa"..??
          Eli oireet on ujeltava ääni kiihdyttäessä, ja lievä vaihteen kytkeytymisen viivyttely joskus pakilta eteenpäin siirryttäessä, tuntuu kuin jokin miettisi vähän aikaa ennenkuin vaihde kytkeytyy. Jos painaa vähänkin kaasua niin nykäisee ikävän tuntuisesti. Lisänä hiljainen nakuttava ääni. Muuten toimii täydellisesti. Laakkoselta tuli tyly tuomio, uusi loota.

          Kävin tuossa viime viikolla eräällä täällä foorumilla suositellulla korjaamolla ja kaveri ajoi autoa pari kilsaa ja sanoi että nakutus tulee satavarmasti joltain nokka-akseleiden ajoitusta säätelevältä venttiilisysteemiltä? Ei tule lootasta lainkaan.
          Ja lisäksi yksi puolisakemanni kaveri vietti vähän aikaa saksalaisilla audifoorumeilla ja löysi sieltä tismalleen samanlaisen ujellusvian. Siellä oli korjaantunut elektronisen ohjausyksikön vaihdolla.
          Nyt Viisaat, onko mahdollista että laatikko pitää ääntä elektroniikkavian vuoksi?
          Entäs miltä tuo nokka-akselijuttu kuullostaa, kalliilta?? Nyt on jonkin aikaa myös kuulunut lyhyt sekunnin "päräys" kylmäkäynnistyksen yhteydessä, liittyy kuulemma myös sinne nokkiin?
          Viimeksi muokannut Lyppe; 4.6.2010, 13:50.

          Comment


          • #6
            Ja lisäksi yksi puolisakemanni kaveri vietti vähän aikaa saksalaisilla audifoorumeilla ja löysi sieltä tismalleen samanlaisen ujellusvian. Siellä oli korjaantunut elektronisen ohjausyksikön vaihdolla.
            Nyt Viisaat, onko mahdollista että laatikko pitää ääntä elektroniikkavian vuoksi?
            Tuskinpa. Ujellus voi toki tulla vaihdelaatikosta mutta yleensä se johtuu jostain mekaanisesta viasta. Ohjausyksikön vaihdolla siitä tuskin selviää.

            Comment


            • #7
              aiheeseen liittyen itselläni on audi cabriolet vm -93 2.8l v6
              ostin sen ns laatikko vikaisena eli suomeksi joku oli jo purkanut laatikon sieltä ja ruuvannut sen atomeiksi.

              laitettiin sinne tilalle ilmeisesti 100 korisesta 2.8l (ei ole täyttä varmuutta)
              audista laatikko ja muuten toimii hienosti ei vaan käsitä D vaihteesta mitään ottaa sen ikään kuin suurimpana pykälänä.
              tosin tuo mikä nyt on paikallaan on 3 pykäläinen automaatti alkuperäinen oli 4 pykäläinen.
              mutta sopi paikkaansa ilman suurempaa "sovittamista"

              mahtaisikohan a4/a6 2.8 laatikko sopia siis myös?
              noita laatikoita kun ei niin paljoo ole tarjolla kun quatron laatikko tuskin kannattaa etuvetoon sovittaa.

              Comment

              Working...
              X