...niin siis suuttimista, koska polttoaine nousee kiskoon tulevaan putkeen asti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 ei käynnisty
Collapse
X
-
Voithan sinä nostaa kiskon suuttimineen ja tarkastaa suihkiiko suuttimet. Kisko paineilmalla puhtaaksi ja jos se nyt siitä kiikastaa, niin suuttimet UÄ pesuun. Suuttimien tiivisteet ei oikein siitä yleensä välitä, mutta oikeasti puhtaaksi saaminen vaatii miltein sen.
Silti, ensin tarkastasin kipsun ja vikakoodit.
Comment
-
Pyöriikö kone ihan normaalisti, vai liian kevyesti, ikään kuin puristukset olisi hukassa? Sitähän nämä ilmeisesti joskus tekee, että liian lyhyen käyttämisen jälkeen ei enää venttiili mene kiinni asti. Jossain oli spekuloitu että kyse on venttiilien liimautumisesta, eli kun kylmänä rikkaalla käyvän koneen sammuttaa, imuventtiilin varren pintaan jää bensasta jotain jäämiä, jotka estävät palautumisen kiinni asti tms.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Neljästänurkasta Näytä viesti...niin siis suuttimista, koska polttoaine nousee kiskoon tulevaan putkeen asti.
Comment
-
A6 C5 ei käynnisty, ratkaisu
Jos tästä olisi kenellekään hyötyä...
Kylmällä autolla (A6 C5 2.8) ajettiin muutama sekunti. Seuraavana päivänä ei käynnisty, bensa haisee.
Ratkaisu: Otin irti bensapumpun sulakkeen (28), ja pyöritin starttia kaasu pohjassa ehkä minuutin. Laitoin sulakkeen paikalleen, ja auto toimi normaalisti.
Poistakaa toki, jos tämä on turha.
Comment
-
-98 C5 ei oo ihan nykyauto ja nuo tuon ikäiset vetää just helposti hernekset nenään jos starttaa ja heti kohta sammuttaa. Sillä just mainitsin koska -98 vuonna oli vielä vaijerikaasu käytössä jolla saa kaasuläpän selälleen samaan tapaan kuin kaasarista. -99/00 vuonna tuli C5:een sähkökaasu ja sitä myöten kaasupoljin on vain yksi anturi muiden joukossa ja ecu sitten päättää oikean asennon kaasuläpälle.
Esmes megasquirt tunnistaa tilanteen jos starttaa kaasu pohjassa eikä syötä bensaa. Motronicissa tuskin on tällaista toimintoa. Yleensä 6-pyttyinen bensakone kyllä lähtee ja kasi vielä paremmin, ei se kuitenkaan tarvi kuin yhden onnistuneen kipinän niin hörähtää.
Comment
-
-
Kerran kävi samanlainen juttu. Auto ajettu parkkiin ja sen jälkeen ei mitään elämää. Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen(joka oli aivan paskana, en tiedä miten oli mennyt) eikä lähtenyt vieläkään käymään Kumminkin kipinä ja bensa OK. Aikaisemmillä yrityksillä oli sylinterit"täyttyneet" bensalla. Korjaamolla bensat pois ja kerrasta käymään.
Comment
-
Aikaisemmillä yrityksillä oli sylinterit"täyttyneet" bensalla.
Kyllä ongelma on venttiilien avautumisessa ts. hydraulinostajissa ja ongelmaan auttaa aika tai helvetillinen starttaaminen jota ei voi suositella. Tällä foorumilla oli jotain juttua aiheesta että nostajat täyttyy öljyllä joka ei pääse pois ja venttiilit jäävät auki. Samat oireet jos venttiilit ei avaudu. Joskus käynyt itsellekin ja ilman toimenpiteitä lähti kun pyöritti konetta piiiiitkään.
Comment
-
Minusta tuo venttiilien auki jääminen tuntuu edelleen mahdottomalta. Öljynpaineen pitäisi moottorin (ja öljypumpun) pysähtymisen jälkeen nousta moninkertaiseksi käynnissä olevan moottorin paineeseen nähden että se pystyisi työntämään paininkupin avulla venttiilin auki. Eihän se tee sitä käynnissä ollessaankaan. Tai siis eihän moottori voisi edes käydä. Mikä sen paineen nostaa kun painetta tuottava komponentti on pysähtynyt? Kyllä se tulppien kastumisesta mielestäni johtuu. Ja tätä täyttymisellä varmaan väärää sanavalintaa käyttäen tarkoitettiin. Johan sen huomaa kun 2.8 moottorin laittaa kylmänä käyntiin niin se käy niin rikkaalla että silmiä kirvelee. Tällä seoksella käydessä auto sitten sammutetaan. Palotilassa on valmiiksi rikas seos tai jos auto ehtii olla sammuneena jo pitempään niin bensaa ihan raakana männän päällä. No sitten edelleen kylmällä koneella suuttimet ruuttaa käynnistysrikastuksen jo valmiiksi märkään palotilaan niin tulppien kastuminen on taattu. Tämä on oma teoria, en ole perehtynyt bensakarttoihin. Vaan ainoastaan aivan märkiin tulppiin jotka jokaisesta moottorista on vastaavassa tilanteessa löytynyt. Ja siihen että kaasu pohjassa startaten jolloin ruiskutus katkeaa, auto yleensä lähtee käyntiin pytty kerrallaan heräten kun palotilaa on saatu huuhdeltua kuivaksi. En väitä totuudeksi mutta venttiiliteoria tuntuu omasta mielestä mahdottomalta. Onko millään muulla merkillä itsestään sammuttamisen jälkeen avautuvia venttiilejä?
Comment
-
Venttiilin takertuminen ohjuriin on kait se paras selitys ns. "liimaventtiili" ongelmalle. Oisko palamaton polttoaine, mikä saa takertumista aikaa? Hydraulinen nostin varmaan vielä pahentaa tilannetta, kun hieman auki juuttuneen venttiilin suurempi välys korjataan öljyllä.
Eli ei se venttiili aukea moottorin sammuttamisen jälkeen, vaan jää jumiin ja hieman auki. Seuraavalla käynnistyksellä nostin täytyy liikaa ja jäykällä öljyllä, jolloin se ei meinaa millää mennä enää kiinni => vaatii sahaamista/lämpöä/odottelua. Näitä tapauksia missä autoa, on käytetty esim. 10 s ja sammutettu (usein kylmä ilma) ja sitten seuraavalla kerralla ei millään käyntiin, mutta mitään vikaa ei ikinä löydy ja korjautuu itsestään, on aika paljon.
Comment
-
Niin on, jostain syystä noissa 2.4 ja 2.8 30V koneissa varsinkin. En tiedä mikä niissä on se muuttuja joka tuon aiheuttaa kun samanlainen venttiilikoneiston rakenne niissä on kuin kaikissa muissakin saman aikakauden 5-venttiilikoneissa.
Pitkällä sahauksella on joka kerta lähtenyt.
Comment
Comment