Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 nykäisee kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 nykäisee kiihdyttäessä

    Autona s4 2.7t

    Kiihdytettäessä noin puolella kaasulla noin 40km/h vaudista nelos vaihteella jossaain 80-90km/h kohdalla tulee hetkellinen "kolahdus" moottorista, jonka jälkeen jatkaa menoa normaalisti (sekunnin murtoosia). Joskus tehnyt myös kakkosvaihteella kevyellä kaasulla.

    Vika koodeja ei ole.

    Täällä oli juttua mahdollisesti tästä asiasta, en vaan löytänyt haulla). Oli joku ns.ominaisuus 2.7bit:ssa johon tottuu tai sen voi korjata lastulla. Liittyi turbon paineisiin tms.

    #2
    mitkään kolahdykset ei ole normaalia toimintaa kiihdytyksissä. Kannattaa tarkistaa koneen ja lootan kiinnitykset. Eessä yks ja sitten moottorille kaks ja lootalle kaks. Perässä lisäksi kolme paikkaa, mutta osakaasu harvemmin niissä kuluu.

    Comment


    • #3
      Hankala selittää asiiaa, mutta ihan kuin moottori hukkaisi tehot hetkellisesti. Eikä tosiaan ole kovin montaa kertaa kyseistä asiaa tehnyt.

      Comment


      • #4
        Puhut "kolahduksesta", tarkoitatko ihan fyysistä ääntä moottorista vai nykäyksestä?

        Comment


        • #5
          Joo,

          Nykäyksestä on kyse. Tänään huomasin tiettyjä piirteitä liittyen asiaan.

          Tänään muutaman kerran teki ko. nykäyksen ja silloin moottorin kierrosluku oli noin 1800-2000rpm ja isompi vaihde päällä, sekä kaasu jossain puolen välin tienoilla.

          Comment


          • #6
            Jospa osakaasun ahdot karkaa liian suureksi ja ecu korjaa niitä kaasuläpällä ? Tuota itsellä tekee osakaasukiihdytyksissä silloin tällöin.

            Myös rikkinäiset puolat ennakoi noin hajoamistaan.

            Comment


            • #7
              Onko sulla lastu tossa autossa ?

              Comment


              • #8
                Ei ole lastua. (ainakaan vielä).

                Comment


                • #9
                  Nyt selkenee.

                  Jarrutuksen jälkeen kun lähtee kiihdyttämään, niin tekee noita nykäyksiä. Ihan kuin turbot nostaisi painetta (niinkuin vayne sanoi) ja se päästettäisiin pihalle hetkeksi. Mikähän tälläistä voisi aiheuttaa, bypassit, hukkaportit, vuotojossain ???

                  Vai onko tämä paine idea jo kuollut syntyessään, kertokaa viisaammat. Ei ole nää turboautot kovin tuttuja.

                  Comment


                  • #10
                    Ei se paine sieltä katoa väliaikaisesti, jos vuotaa, niin vuotaa koko ajan eikä satunnaisesti. Jotain muuta siinä on vialla. Kun tietäisi minkälaisia nuo nykäykset on, niin voisi arpoa paremmin.

                    Comment


                    • #11
                      Ahdot voi ecu tiputtaa nopeasti myös alipainepankin avulla ohjaamalla pässejä, jos näkee sille tarvetta eli joku anturi antaa väärää tietoa yms.

                      Tarvisi hiukan logeja, jotta näkisi mihin pätkiminen vaikuttaa esim ahdot.

                      Comment


                      • #12
                        Ja kaasuläpästä logi myös.

                        Comment


                        • #13
                          Ok!

                          Täytyy hommata toi vag-com piuha ja ohjelma itselleen. Palataan tähän aiheeseen heti kun saan vag-comin ja noita kysymiänne loggauksia, niin päästään tutkimaan paremmin.

                          Ihan mielenkiinnosta, minkalaista käyttäytymistä viallinen/vialliset bypassit aiheuttaa??

                          Comment


                          • #14
                            Rikinäiset bypassit: Ahdot nousevat hitaasti, suhinaa, yläkierroksilla hyytymisen tunnetta. Ns. vetoalueella ahtojen pitäisi normaalisti nousta samantien, jos bypassien kalvo(t) on halki, niin selkeä viive.

                            Comment


                            • #15
                              Päivitystä ongelmaan.

                              Vag-com piuha on ostettu, ei ole vaan vielä saapunut, joten odotetaan vielä niitä loggauksia.

                              Mutta, mutta. Tänään ajaessa oli vika pysyvä / jatkuva. Aina tasakaasulla ajaessa auto toimii ja menee tasaisesti, mutta heti kun painaa kaasua alkaa potkimaan vastaan, eikä saa kunnolla kihdytettyä, vaan joutuu narrailemaan varovasti kierroksia. Vaikuttaisi siltä, että heti kun turbot tekee painetta niin alkaa potkuttaa vastaan.

                              Mitä v.... sano Pecos Bill!

                              Comment


                              • #16
                                Sytkä ongelma, kansi halki ja katti tukossa, kyllähän noita ehdotuksia löytyy ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Pakolämpöanturi mahdollisesti rikki.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin, nyt on vag-comit ja pelit.

                                    ajelemaan en vielä tänään kerennyt, mutta vika koodit luin ja seuraavaa löytyi

                                    Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                    Part No: 8D0 907 551 C
                                    Component: 2.7l V6/5VT G 0002
                                    Coding: 05711
                                    Shop #: WSC 06325

                                    1 Fault Found:
                                    17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus
                                    P1457 - 35-00 - -
                                    Readiness: 0000 0000

                                    Eli onko toi juuri se mistä okkim mainitsi. Voiko aiheuttaa tollasta nykimistä ja onko anturi rikki, vai mitä toi tarkoittaa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllähän tuo juuri siihen viittaa. Ei muuta kuin anturi vaihtoon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Riittääkö vain toisen anturin vaihto, vai vaihdanko molemmat?

                                        Tuo ilmeisesti kuskin puoli?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ehkä se toinenkin hajoaa lähiaikoina, mutta jos haluat säästää niin vaihda nyt vain tuo rikkinäinen.

                                          Kyllä se on kuskin puoli. Tässä jenkkien väsäämä vaihto-ohje.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos molemmat ostaa pakettina niin säästää rahaa erikseen ostettuna. Kuitenkin nuo anturit kannattaa vaihtaa kerralla, sen verran todennäköisesti toinen on yhtä heikossa hapessa. Jos rikkinäinen on tyyliin palanut kaarelleen niin on se toinenkin.

                                            Asennus onnistuu irrottamalla Y putken tieltä pois ja sopivilla työkaluilla ja sormilla kiroilemaan ahtautta :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Anturit meinasin huomenna tilata molemmat, odotellaan kun saapuu.

                                              Loggasin tänään noita aikaisemmin pyydettyjä arvoja, mutta en saa sitä selkeäksi exeliin (open office malli). Jossain tällä foorumilla oli ohje siihen, mutta ei saaketti osu silmään millään. Toi open office calc tekee siitä melkein järkevän, muttei aivan. Voiko se edes onnistua ko. ohjelmalla?

                                              Comment


                                              • #24
                                                No, nyt uusi pakolämpöanturi ja ei vikakoodeja.
                                                Tuntuisi toimivan ihan ok, mutta hiukan on hidas "heräämään". Tiedä sitten millainen kuuluisi olla.

                                                Uudet by-passit on odottamassa vielä laittoa kunhan kerkiää.

                                                Mitäs ammattilaiset on mieltä noista logeista, näyttääkö olevan ok?

                                                Engine Speed Engine Load Boost Pressure Boost Pressure
                                                (G28) (specified) (actual)
                                                /min % mbar mbar
                                                1400 24.8 990.0 1030.0
                                                1400 76.7 1050.0 1020.0
                                                1560 85.0 1870.0 1080.0
                                                1720 102.3 1800.0 1170.0
                                                1920 113.5 1820.0 1270.0
                                                2120 123.3 1810.0 1380.0
                                                2360 141.4 1790.0 1540.0
                                                2600 156.4 1770.0 1690.0
                                                2880 169.9 1770.0 1860.0
                                                3160 166.2 1750.0 1830.0
                                                3440 161.7 1730.0 1780.0
                                                3720 152.6 1750.0 1770.0
                                                3960 145.1 1710.0 1740.0
                                                4240 142.9 1680.0 1710.0
                                                4440 140.6 1650.0 1680.0
                                                4680 138.3 1640.0 1640.0
                                                4920 136.8 1620.0 1630.0
                                                5160 132.3 1620.0 1600.0
                                                5360 131.6 1580.0 1580.0
                                                5560 127.8 1580.0 1570.0
                                                5760 125.6 1560.0 1550.0
                                                5960 122.6 1550.0 1540.0
                                                6120 119.5 1540.0 1530.0
                                                6320 117.3 1530.0 1520.0
                                                6520 114.3 1500.0 1520.0

                                                Engine Speed Engine Load Injection Timing Mass Air Flow
                                                (G28) (G70)

                                                1640 97.0 9.86 48.42
                                                1800 108.3 10.54 59.44
                                                2000 117.3 11.56 72.14
                                                2240 132.3 12.58 91.67
                                                2480 150.4 13.94 112.72
                                                2760 163.2 15.30 138.00
                                                3040 170.7 15.98 151.92
                                                3360 162.4 15.30 157.89
                                                3600 154.9 14.28 162.31
                                                3880 148.9 14.62 166.67
                                                4080 144.4 14.28 172.86
                                                4360 140.6 14.28 178.14
                                                4560 139.1 13.94 185.17
                                                4800 136.1 13.94 192.72
                                                5040 133.1 13.94 194.33
                                                5240 132.3 13.26 202.58
                                                5440 129.3 13.26 205.58
                                                5640 126.3 12.92 206.89
                                                5840 124.1 12.92 211.72
                                                6080 120.3 12.58 213.50
                                                6240 118.0 12.24 214.56
                                                6400 115.8 12.24 215.92
                                                6560 113.5 12.24 218.33
                                                5800 9.0 1.36 11.25

                                                En osannut niitä selkeämmin laittaa tähän.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X