Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 kastelee tulpat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 kastelee tulpat

    Terve,

    Tästä aiheesta on varmaan jauhettu jo melkein riittävästi, mutta:
    Auto on A6 '96 ja kone 2.8 30V ACK. Auto on seissyt talvesta asti, tuoretta bensaa on lisätty tankkiin hiljattain. Pumppu käy ja bensaa tulee. Kipinäkin tulee, tosin vähän himmeämpi kuin mitä ehkä odottaisi, mutta vaikea arvioida. Tarkastettaessa tulpat ovat aina aivan märät. Tänään vaihdoin uudet tulpat, sekä myös putsasin ne UÄ-pesurilla aina kastelun jälkeen. Startatessa pyörittää iloisesti ja hiukan heräilee parilla pytyllä, parhaimmillaan melkein lähtee käyntiin mutta lopulta heittää aina hanskat tiskiin eli lupailu loppuu. Kaasu pohjassa lupailee ehkä herkimmin. On myös pyöritetty konetta ilman tulppia puolapaketin johto ja bensapumpun sulake irrotettuna, polttoaineen tuoksu on melko vahva, samoin hörähtäessä tulee putkesta harmaata savua. MAFfin piuha irrotettuna ei toimi ainakaan yhtään paremmin. Vikakoodit on katsottu ihan virallisella VAGcommilla, ei mitään. Puolat tai tulpanjohdot kakkana? Bensanpaine liian iso? Muuta, mitä?

  • #2
    Kun starttaa, niin kuulostaako normaalilta vai semmoselta kun tulpatonta mopoa yrittäs käyntiin?

    Comment


    • #3
      Tarkoitatko sellaista "pulputusta" kun ilma kulkee tulpanreiän läpi? Ei kuulosta.
      Vaiko sensijaan, että tuntuu kuin ei olisi oikein puristuksia? Ehkä...

      Comment


      • #4
        Sitä juuri tarkotin ettei olisi puristuksia, aika yleinen vika noissa että nostajat jumittaa..

        Comment


          #5
          Kokeile startata kaasupohjassa todella pitkään, jo melkein niin että tekee pahaa startin puolesta. Jos lähtee käyntiin tai lupaa kunnolla, on suuttimet luultavasti rikki eli vuotavat.
          Ainakin A4 korissa on V6 koneessa uusittu sen takia suuttimia. Samoin 4B korissa ekoihin 2.4 ja 2.8 koneisiin.

          Comment


          • #6
            No lähtihän se! Seisotin moottoria aikani ja kääntelin välillä moottoria kampiakselin päästä avaimella, jotta kaikki nostaja olisivat vuorotellen "paineen alla". Vielä kerran tulpat puhtaaksi ja piiitkä startti. Käyttelin moottorin kunnolla lämpimäksi, nyt voinee sitten vaihtaa öljyt ja muut liemet ennen ajoa.

            Comment


            • #7
              Laita Fortet koneeseen...

              Comment

              Working...
              X