Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Tyhjäkäynti seilaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Tyhjäkäynti seilaa

    Morjens,

    Kulkuvälineenä profiilin a4 b6 2003 1.8t etuvetonen vakio. Oireina tyhjäkäynnin seilaaminen välillä (800 - 2100) rpm. Normaalilla tyhjäkäyntikierroksilla siellä ~800rpm paikkeilla auto täristää ja moottori käy todella huonosti. Liikenteessä kierrosten ollessa ~3000rpm auto kulkee moitteettomasti.

    Vikakoodit luettu, 3 Faults Found:

    16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
    P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded
    17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
    P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

    Tässä parin viikon sisään olen vaihtanut MAFin ja By - Pass -venttiiilin. Ei vaikutusta ongelmaan.

    Luin useammasta ketjusta näitä tyhjäkäyntiogelmia ko. mallin moottoreilla, mutta ihan vastaavaa ongelmaa kuin itsellä on en löytänyt. Siispä päätin nyt viisaammilta kysästä neuvoa mistä alkaa tutkimaan.

    #2
    Kuullostaa imuvuodolta. Painetestiä suorittamaan sanoisin minä!

    Tuo Idle Control System vähän viittaisi kaasuläpän jälkeiseen vuotoon ehkä? Suutinten O-renkaat?

    Comment


      #3
      Kuullostaa imuvuodolta. Painetestiä suorittamaan sanoisin minä!
      Samaa mieltä, vuotaa.

      Comment


      • #4
        Noniin,

        Imupuolelta vuoto sitten löyty ja pari rikkinäistä toimilaitetta. Ensimmäinen venttiili oli huohotinputkessa jossain kampikammion lähellä, kertoi asentaja.

        Toisen rikkinäisen toimilaitteen sijainti on siinä venttiilikopan ja tuulilasin välissä, lähellä hukkaporttia. Musta 2-tie venttiili, ei voi olla huomaamatta.

        Ammattilaisen mukaan nämä osat kannattaisi ottaa huolto-ohjelmaan mukaan sopivalla vaihtovälillä.

        Tyhjäkäynti asettui toistaiseksi näillä toimenpiteillä. Toisaalta vikakoodeja on edelleen kaksi kappaletta.


        16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded
        17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
        P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

        Eli ahtovuoto turbon ja kaasuläpän välillä on seuraava tarkistettava asia. Aion varata repullisen letkua ja klemmareita tämän ongelman selvittämistä varten. Kun pikkuhiljaa poistaa kaikki mahdolliset ongelmanaiheuttajat, myös ongelma poistuu.


        17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

        Ko. vikakoodi johtui siis noista kahdesta ylempänä mainituista rikkinäisistä toimilaitteista. Sillä lailla.

        Comment


        • #5
          Terve

          Ongelma on kun ajon jälkeen (moottori lämpimäksi ajettu) alkaa nostamaan kierroksia yli 1000, pikkuhiljaa nousee n. 2000 ,tippuu normaaliin ja taas nousee hiukan yli 1000. Kylmänä sekä lämpimänä käy nätisti mutta ajon jälkeen alkaa temppuilu. Ei anna mitään vikakoodeja, ei mitään nykimistä ajossa/kiihdytyksessä eikä mitään muutakaan tavallisesta pokkeavaa.

          Comment


            #6
            Keslustelua asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%A4yntiongelma

            Comment

            Working...
            X