Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2,7bit -99 ahtaa liikaa+nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2,7bit -99 ahtaa liikaa+nykii

    Apua kaivattaisiin;

    Viime aikoina alkanut ilmetä täyden kaasun kiihdytykissä mahdollista yli ahtamista/nykimistä. Eli ennen ahtoi n. 0.8bar nyt n. 1.1bar ja auto alkaa pätkimään/nykimään heti kun ahdot ovat tuolla 1barissa ja heti kun ahdot laskee tuohon 0.8bar, niin nykiminen katoaa.

    Vikakoodeja ei vagcomilla löydy, painemittaus tehty useaan otteeseen ja vuotoja ei löytynyt.


    Autossa karalan softa, vapaavirtaus suodatin, forgen bypassit ja esikatit poistettu ja n249 ohitettu. Muutokset esikattien poistoa mukaan lukematta tehty jo vuosi sitten ilman vastaavia ongelmia. Tulpat vaihdettu 4kk sitten.

    Testasin vagcomilla tuota engine measuring block channel 002 eli MAF. En ole aiemmein logitellut tuolla vagcomilla mitään ja en oikein saa tuota logia tulkittua, viitsisikö joku auttaa miestä mäessä?

    Voisiko tuo mahdollinen nykiminen/yliahto ja johtua ehtoopuolella olevasta MAF anturista?


    ,Group A:,'002,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
    ,,Engine speed,Engine load,Injection time,Mass air flow,,,,,,,,,,
    ,TIME,,,2-5/1.6-5ms,2.8-5.6/10-15g/s,TIME,,,,,TIME,,,,
    MARKER,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,,,STAMP,,,,

    ,186.87,2160,69.2,8.16,47.78,,,,,,,,,,
    ,187.28,2400,71.4,8.50,53.08,,,,,,,,,,
    ,187.77,2720,79.7,10.20,68.44,,,,,,,,,,
    ,188.29,3080,91.0,11.22,92.19,,,,,,,,,,
    ,188.78,3440,100.8,12.92,101.39,,,,,,,,,,
    ,189.18,3760,98.5,13.94,108.64,,,,,,,,,,
    ,189.58,4160,96.2,13.94,113.56,,,,,,,,,,
    ,190.00,4520,90.2,12.92,114.19,,,,,,,,,,
    ,190.43,4880,84.2,11.90,120.28,,,,,,,,,,
    ,190.88,5200,81.2,11.90,123.69,,,,,,,,,,
    ,191.34,5520,77.4,10.88,122.19,,,,,,,,,,
    ,191.81,5760,72.9,10.88,123.72,,,,,,,,,,
    ,192.29,6000,70.7,10.20,122.03,,,,,,,,,,

    Kyseessä siis veto kolmosvaihteella 6000rpm asti
    Viimeksi muokannut TypeSh; 4.5.2010, 02:37. Perustelu: Ois kyl tainnu aihe sopii ehkä paremmin tuonne turbopuolelle

  • #2
    Anyone ? :)

    Comment


      #3
      Et sitten yhtään selvemmäksi osannut tuota laittaa?? Jos nyt tulkitsin, että viimeinen luku on MAF arvot (6000 rpm/122.03 g/s) niin maf on sökö. MAF luvut pitäisi olla 250+ luokkaa, jopa Karalan softalla.

      Comment


      • #4
        Anteeksi osaamattomuuteni, en vain saanut tuota graafiseen muotoon.

        Mutta näin itsekin sitä arvelin; 6000 rpm/122.03 g eli uutta MAFFIA tilaukseen.

        Comment


        • #5
          Ohje logien purku luettavampaan muotoon Exceliin.

          Comment


          • #6
            Kiitos neuvosta.

            Comment


            • #7
              Output test

              Kun koittelin vagcomilla käynnistää tuota Output testiä, niin ohjelma ilmoittaa, että se ei ole käytettävissä.

              Onkos hajua, että johtusko tuo mahdollisesti tuosta kopiokaapelista? Onkos muilla ollut samoja ongelmia?

              Comment


                #8
                Se ei toimi jos se on kerran ajettu etkä ole sen jälkeen katkaissut virtoja. Eli toimii vain kerran jonka jälkeen vaatii resetin. Mutta epäilen ettei vika nyt johdu sinulla siitä?

                Comment


                • #9
                  Ok. Elikkä tilanne oli tälläinen:

                  Hyppäsin autoon piuhat kiinni, virrat päälle, yhteys kuntoon, ja auto käyntiin.

                  Kokeilin toistaa tilanteen useaan otteeseen, ei muutosta.

                  Comment


                  • #10
                    Kone ei saa käydä output test modessa.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos, Hyvä minä.

                      Uutta painetestiä kehiin, kun uusi maffi ei ole vielä saapunut. Ja iso vuotohan sieltä löytyi. Pelkäänjän puolelta bypassin ja koneen päällä kulkevan y-muoviputken välinen kumiletku/haara isosit halki, tämä ei siis ole painepuolella.

                      Ei olisi kellään täällä Vantaalla moista myynnissä? :)

                      Comment


                      • #12
                        Vuoto korjattu patentilla väliaikaisesti, ei muuttanut tilannetta mihinkään edelleen siis nykii ja ilmanmäärämittari näyttää 120g@6000rpm.

                        Output testi suoritettu kaikki tuntu naksuvan. Kuuluuko muuuten tuon EVAP pumpun suhista koko testin ajan?

                        Comment


                          #13
                          Ei EVAP suhise, vaan naksuu. Eihän sillä ole mitään pumppua.

                          Suhina kuuluu luultavimmatusti bensanpaineensäätimestä, siellähän on bensapumppu käynnissä testin ajan.

                          Comment


                          • #14
                            Ok, tämä selvä, kyllä se EVAP naksukin, mutta ihmettelin suhinaa.

                            Comment


                            • #15
                              Itsekin kun tein tuon EVAP output testin, niin ihmettelin suhinaa säätimestä. Onko tuo suhina/pihinä yleensä tasaista, kun itselläni se oli pätkivää ja ähisevää? Kaverin autossa suhina oli tasaista. Viittaako pätkiminen johonkin vikaan kenties vai ei?

                              Comment


                                #16
                                Kyllä sen tasaista pitäisi olla, koska eihän se pumppu normaalisti mitään nikottele. Olisiko siellä jotain roskaa sisällä?

                                Comment


                                  #17
                                  Ootko ottanut MAFin piuhan irti ja kokeillut miten auto toimii? Mulla hajosi MAF laakista, (jos edes mahdollista) näytää tasaiseen 0.28g/s vaikka antaa kaasua. Vikakoodit:

                                  18265 - Load Signal: Error Message from ECU
                                  16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

                                  Auto kuitenkin olosuhteisiin nähden toimii normaalisti (ESP/ABS valot palaa) vaikka MAF on kytkettynä. En ole testannut miten paljon edes antaisi ahtoja.
                                  Viimeksi muokannut Mikse; 7.5.2010, 11:02. Perustelu: Selvitys MAF arvoista

                                  Comment


                                    #18
                                    Poista tuo Karalan softa ja kaikki siihen liittyvät tunnistimien ohitukset. Todennäköisesti joudut uusimaan tunnistimet. Minun RS4:ssa oli Karalan softa ja tuloksena oli nykivä meno. Vaihdatin MTM:n softaan, siinä yhteydessä jouduttiin uusimaan melkein kaikki tunnistimet, mutta kone alkoi toimia kunnolla, sillä on oikein nautinto ajella:) Karala käyttää kepulikonsteja, joku vielä rikkoo koneensa perusteellisesti käyttämällä sitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä sen tasaista pitäisi olla, koska eihän se pumppu normaalisti mitään nikottele. Olisiko siellä jotain roskaa sisällä?
                                      Siis roskaa bensansuodattimessa vai säätimessä?

                                      Comment


                                        #20
                                        Jommassa kummassa/molemmissa? Tai pumppu ei toimi normaalisti. Mutta jos autossa ei ole mitään vikaa, niin kannattaneeko alkaa hutkimaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aina kannattaa, jos vaikka löytyisi vika :) Ei vaan, kyllä on hieman vikaakin päällä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on ilmamäärämittari vaihdettu, ei nyi enää ahtaa 1-1,1bar, mutta vagcom näyttää samaa 119g@6000rpm? WTF? Täytyykö jotain nollailla/Sopeuttaa?

                                            Persdynolla auto tuntuu selkeästi reippaammalta, mutta samalla vaihdoin myös vuotavat forgen bypassit 710N:iin ja viime syksynä ostamani 034 Motorsportin ThrotleBodyBootin, joka muuten vuoti kanssa aika reilusti silikoni kerroksien välistä ja sisäpuolella oli törkeet valuviat, ei voi suositella ainakaan näillä kokemuksilla. Nyt on uusi originaali TBB paikallaan eikä vuoda.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kannattaa nollata kokonaan tai ainakin tehdä 060 blokissa se sopeutus. Etsi foorumilta vaikka tolla 060 hakusanalla.

                                              Itse vetäisin ecusta johdot 20min irti. Lokita seuraavaksi block 003 niin näkee aukeeko kaasuläppä kokonaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja TypeSh Näytä viesti
                                                samalla vaihdoin myös vuotavat forgen bypassit 710N:iin ja viime syksynä ostamani 034 Motorsportin ThrotleBodyBootin, joka muuten vuoti kanssa aika reilusti silikoni kerroksien välistä ja sisäpuolella oli törkeet valuviat
                                                Ei kai se silikonikerrosten läpi vuoda ahtoja?? Vaatii kyllä huolellisen asennuksen ja paremmat klemmarit kuin alkuperäiset rihvelöt.

                                                Laitahan ihan mielenkiinnosta kuvia minkänäköinen se 034 TBB on sisältä. Mulla oli sisäpuolella sen näköinen viilto, että ovat puukolla irroittaneet muotista ja puukko on vähän livennyt..saas nähdä kestääkö ehjänä. Ahtovuodot kyllä hävisivät.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt oli ecu irti 30min ja sitten channel 060 sopeutus, tämän jälkeen auto tuntuu ihan eri autolta, persdynossa tuntuu älytön ero.

                                                  Täydellä kaasulla ei nyi eikä nytky, joten homman tuntus olevan kondiksessa. En ehtiny viel tarkemmin logittelee, mut pika vilkasulla 245g@5000rpm ja kaasupohjassa kaasuläppä auki 100%.

                                                  Kiitos vaan vinkeistä ja neuvoista. Laittelen viel tos 034motorsportin TBB:stä kuvii kun vain kerkiän.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos ECUn sopeutus on aivan "tapissa", ja vaihdetaan uusi osa tilalle, se ei välttämättä osaa korjata sopeutusta kohdilleen. Silloin tarvitaan tuo arvojen nollaaminen joka tässäkin tapauksessa on tehty.

                                                    MAF-arvo on nyt aika hyvin kohdillaan viritykseen nähden.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Pahoittelut lievästä OT: Mitenkäs nuo MAFfi arvot menee? Esim jos on vakiona 230 hp, niin paljon tuo MAFfi pitäisi olla esim tuossa 5000 rpm kohdalla jos on kaasu pohjassa ja läppä täysin auki?
                                                      /OT

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vaikea sanoa mitä sen pitäisi olla 5000 kohdalla, mutta maksimiarvon voi laskea kertomalla oletetun tehon 0.8:lla. Ja tehon voi karkeasti laskea tietty toisinpäin. Tuo ei ole mikään täysin tarkka tapa, mutta suuntaa siitä saa.

                                                        Esim 230 hevon moottorissa maf-arvo olisi 184 g/s.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tyhjäkäynti

                                                          Vähän OT:na sivuten tuota sopeuttamista, paljonkos tyhjäkäynnin kuuluisi olla tuossa 2.7bit? Omassani on 800rpm. Onkohan tuo jo liian matala? Vaatisiko tyhjäkäynnin sopeutusta tai jotain?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            ihan spekseissä muistaakseni

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X