Apua kaivattaisiin;
Viime aikoina alkanut ilmetä täyden kaasun kiihdytykissä mahdollista yli ahtamista/nykimistä. Eli ennen ahtoi n. 0.8bar nyt n. 1.1bar ja auto alkaa pätkimään/nykimään heti kun ahdot ovat tuolla 1barissa ja heti kun ahdot laskee tuohon 0.8bar, niin nykiminen katoaa.
Vikakoodeja ei vagcomilla löydy, painemittaus tehty useaan otteeseen ja vuotoja ei löytynyt.
Autossa karalan softa, vapaavirtaus suodatin, forgen bypassit ja esikatit poistettu ja n249 ohitettu. Muutokset esikattien poistoa mukaan lukematta tehty jo vuosi sitten ilman vastaavia ongelmia. Tulpat vaihdettu 4kk sitten.
Testasin vagcomilla tuota engine measuring block channel 002 eli MAF. En ole aiemmein logitellut tuolla vagcomilla mitään ja en oikein saa tuota logia tulkittua, viitsisikö joku auttaa miestä mäessä?
Voisiko tuo mahdollinen nykiminen/yliahto ja johtua ehtoopuolella olevasta MAF anturista?
,Group A:,'002,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Engine load,Injection time,Mass air flow,,,,,,,,,,
,TIME,,,2-5/1.6-5ms,2.8-5.6/10-15g/s,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,186.87,2160,69.2,8.16,47.78,,,,,,,,,,
,187.28,2400,71.4,8.50,53.08,,,,,,,,,,
,187.77,2720,79.7,10.20,68.44,,,,,,,,,,
,188.29,3080,91.0,11.22,92.19,,,,,,,,,,
,188.78,3440,100.8,12.92,101.39,,,,,,,,,,
,189.18,3760,98.5,13.94,108.64,,,,,,,,,,
,189.58,4160,96.2,13.94,113.56,,,,,,,,,,
,190.00,4520,90.2,12.92,114.19,,,,,,,,,,
,190.43,4880,84.2,11.90,120.28,,,,,,,,,,
,190.88,5200,81.2,11.90,123.69,,,,,,,,,,
,191.34,5520,77.4,10.88,122.19,,,,,,,,,,
,191.81,5760,72.9,10.88,123.72,,,,,,,,,,
,192.29,6000,70.7,10.20,122.03,,,,,,,,,,
Kyseessä siis veto kolmosvaihteella 6000rpm asti
Viime aikoina alkanut ilmetä täyden kaasun kiihdytykissä mahdollista yli ahtamista/nykimistä. Eli ennen ahtoi n. 0.8bar nyt n. 1.1bar ja auto alkaa pätkimään/nykimään heti kun ahdot ovat tuolla 1barissa ja heti kun ahdot laskee tuohon 0.8bar, niin nykiminen katoaa.
Vikakoodeja ei vagcomilla löydy, painemittaus tehty useaan otteeseen ja vuotoja ei löytynyt.
Autossa karalan softa, vapaavirtaus suodatin, forgen bypassit ja esikatit poistettu ja n249 ohitettu. Muutokset esikattien poistoa mukaan lukematta tehty jo vuosi sitten ilman vastaavia ongelmia. Tulpat vaihdettu 4kk sitten.
Testasin vagcomilla tuota engine measuring block channel 002 eli MAF. En ole aiemmein logitellut tuolla vagcomilla mitään ja en oikein saa tuota logia tulkittua, viitsisikö joku auttaa miestä mäessä?
Voisiko tuo mahdollinen nykiminen/yliahto ja johtua ehtoopuolella olevasta MAF anturista?
,Group A:,'002,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Engine load,Injection time,Mass air flow,,,,,,,,,,
,TIME,,,2-5/1.6-5ms,2.8-5.6/10-15g/s,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,186.87,2160,69.2,8.16,47.78,,,,,,,,,,
,187.28,2400,71.4,8.50,53.08,,,,,,,,,,
,187.77,2720,79.7,10.20,68.44,,,,,,,,,,
,188.29,3080,91.0,11.22,92.19,,,,,,,,,,
,188.78,3440,100.8,12.92,101.39,,,,,,,,,,
,189.18,3760,98.5,13.94,108.64,,,,,,,,,,
,189.58,4160,96.2,13.94,113.56,,,,,,,,,,
,190.00,4520,90.2,12.92,114.19,,,,,,,,,,
,190.43,4880,84.2,11.90,120.28,,,,,,,,,,
,190.88,5200,81.2,11.90,123.69,,,,,,,,,,
,191.34,5520,77.4,10.88,122.19,,,,,,,,,,
,191.81,5760,72.9,10.88,123.72,,,,,,,,,,
,192.29,6000,70.7,10.20,122.03,,,,,,,,,,
Kyseessä siis veto kolmosvaihteella 6000rpm asti
Comment