Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 1.pytty pimeänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 b5 1.pytty pimeänä

    Nyt on käynyt niin että paikallinen vag-liikke myi minulle vuosi sitten huolto-osia auton huoltoon mukaan lukien sytytystulpat.Auto rupesi viime viikolla käymään viidellä ja eikun ihmettelemään mikä mättää.Ensiksi vaihdeltiin puolaa jos se vika olisi siinä ,ei toivuttua lopputulosta.

    Sitten ruuvasin tulpat pois ja kaikkista ovat elektroodit sulaneet Lämpöarvo on 6???? jotain (viskasin roskiin) ja laitoin uudet tulpat (bosch FR 7 DPP33)mitkä tilasin viime vuonna Tepon kautta koneeseen ja auto kävi hyvin.

    No tyytyväisenä ajattelin että tämä oli tässä mutta seuraavana päivänä taas röpää vajaalla.sytytys osat (puolat ja vahvistimet)on vaihdeltu ristiin ja 1. pytyn tulppa on vaan märkä eli ei syty.

    Kiinalaisella Käsikoodin lukialla antaa tämmöiset vikakoodit:


    17528,P1120 Bank 2 prope 1 heating circuit:Open circuit

    16538,P 0154 02,Sensor circuit,bank 2 -sensor 1:No activity det.

    Mitäköhön nää suomeksi meinaa ?

    Mikäs se on nyt se "oikea" tulppa tohon Bi:hin?

    Mikähän on osia myyvän liikkeen vastuu jos ne myy vääriä osia asiakkaalle?
    jos osista aiheutuu vaikka moottorivaurio.

    Pitääkö asiakkaan itse tietää mikä on esin. oikea lämpöarvo tulpissa......

    Oletin tässäkin että kyllä merkkiliikkeen varaosatiskillä osataan katsoa perushuolto-osat oikein.

    #2
    Vasen (etu) lambda kuollut tai johto irti.
    Lämpöarvo menee tulpissa valmistajien välillä ristiin. Boschilla niin päin että 7 on kuumempi kuin 6 eli sehän siellä sulaa varmasti jos bosch 6 sulanut.
    Nykymoottorinohjauksilla voi huoletta käyttää vähän liian kylmiä, koska eivät ole just nokeentumassa käyttökelvottomaksi. Vireissä biturboissa ovat käsittääkseni onnistuunesti käyttäneet 20vt vakiotulppaa f5dp0r.
    Sytkävika voi olla transistoriyksikössäkin. Koita vaihtaa ne päikseen ja testata siirtyykö vika.

    Comment


      #3
      Shit shit ,eli kone pois että saa vaihdettu lambdat.Taitaa haista liikenne käytöstä poistolle.....

      Siis vasen Eli kuskin puoliko?

      transistoriyksikö eli sytkän vahvistintako meinasit ?

      haen uudet tulpat ja koitan vielä niillä.

      Comment


        #4
        eli kone pois että saa vaihdettu lambdat.
        Yläkautta onnistuu ilman koneen irroitusta.

        Bank 2 on kuskinpuoli. Jäähdytinnestesäiliötä vaan sivulle, niin mahtuu.

        Sytkävahvarit on siinä ilmanputsarinkotelon päällä. Irrota ne ja kytke johdot ristiin ja katso, että siirtyykö vika.

        Comment


        • #5
          Oikea sytytystulppa on juuri tuo Bosch FR7DPP33 tai NGK BKR6ES. Kärkivälin pitää olla 0,8mm. Jos Boschin tulpassa on muita lukuja perässä, on kärkiväli todennäköisesti väärä. Plussa voi olla perässä, se kertoo tulpan olevan plus yttrium. Tarkista tulppa vielä katsomalla kyljestä. 2,7 biturboon on myyty myös Boschia FR7KPP33, mutta siinä tulee keskielektrodi millin ulommas eli sitä ei voi suositella, mutta voihan sekin toimia.

          Comment


            #6
            Vaihdettu vanhasta s4 ylijäänyt sytkän vahvistin ja nyt ainakin käy kaikilla.Pitää seurata tilannetta vieläkö pätkii.


            Koitan nyt noilla FR 7 DPP33 tulpilla miten käy,pitää siirtyä sitten tohon vanhaan f5dp0r malliin jos sulamista ilmenee.

            Autossa ei ole muuta tuunausta kun Karalan ohjelma+vaapaavirtaus suodatin+putkisto.

            Update: pytty mikä pätkii nyt onkin 5.nen vika tulee ja menee....

            Vikakoodinlukia ilmoitti tommoista.

            Tyhmä kysymys mikä on 5 pytty? oikea vai vasen viimenen? Vai miten ne katotaan.

            Niin vois vaihtaa ton uuden sytkä puolan siihen jos se onkin siinä vika-
            Viimeksi muokannut audi200tuning; 5.5.2010, 18:28. Perustelu: lisää tietoa

            Comment


              #7
              Tuntuu nyt että noi vanhakin osat pätkii...

              Saako noita sytkän vahvistimiä mistään edullisemmin kuin 202? kpl marmorilla?

              Jenkilän Ebayssä näytti joku firma myyvän huco:n tuotemerkilla 65? kpl mutta eivät suostu lähettämään ulkomaille.

              Comment


                #8
                Viides sylinteri on keskimmäinen kuskinpuolelta.
                Koodi:
                  3 6
                  2 5
                  1 4
                 Keula
                Kyllä Tepolta luulis löytyvän vahvareita, ja harakiriliikkeistäkin.

                Comment


                  #9
                  Sitten on hyvä muistaa, että viristettyyn tykkiin ei ole "oikeaa" tulppaa olemassakaan. Tutki et onko siinä kansi/pahvi vikaa. Niin ja vaihda se lambda ekana. Mulla ainakin vitospytty käy kaikkein laihempana ja naulaa välillä, mutta se saattaakin johtua monesta muustakin parametristä.

                  Comment


                    #10
                    Vahvistimet vaihdettu ja auto tuntuisi toimivan.
                    Kiitokset Olalle varaosista!

                    Comment

                    Working...
                    X