eli onko tuollaisessa audi V8:n 3.6 (PT) koneessa mitään tyyppillisiä heikouksia, kuten että puhaltais kansipahvin pyttyjen välistä rikki ym.
se että se on alumiinilohkolla ja pytyt on kai pinnoitettu nicasil tai alusil pinnoitteella putkien sijasta, ei ole sellainen tyyppivika jota nyt haetaan... koneeseen on myös tarkoitus laittaa megasquirt, joten myöskään alkuperäisen ecu:n ja johdotusten ongelmiin ei kannata paneutua, siis vain "mekaaniset" koneen ongelmat, jos niitä on...
ja kaikki muukin tieto koneesta on tervetullutta, kun muutaman illan selailulla ei netistä tuntunut kovin hyvin löytyvän tietoa... sekin vielä kiinnostais, onko koneessa öljyruiskut männille vai ei...
niin ja onko se 4.2 (esim. ABH) kone huonompi, vai parempi aihio pientä piristystä ajatellen, ainakin paperilla tuo 3.6 vaikuttaisi paremmalta, kun on lyhyemmällä iskulla ja pytytkin on pienempiä, joten olettaisin myös pyttyjen välissä olevan enemmän materiaalia... myös tuo 93 mm isku hirvittää tuossa 4.2 koneessa, oma "kipuraja" iskunpituudessa menee tuossa n. 80-85 mm paikkeilla, minkä 3.6 taitaa ylittää niukasti, 90 mm on kuitenkin ehdoton yläraja...
tarkoitus olis hankkia ruotsista tai lähialueilta vanha audi V8 "harrastekilpurin" aihioksi (ja vielä automaatilla, niin sais nappivaihteet...), kun ne ei tunnu maksavan siellä enää kuin n. 1000 €
kone ja se 4 pykäläinen automaatti voi myös vaihtaa koria ja tulla käyttöön keskimoottorina (jolloin "takaveto" eliminoitaisiin hitsaamalla keskilukko kiinteäksi), joten mielummin vain moottoriin liittyvät jutut tänne...
tälläisen kuvan tuosta 3.6 PT moottorista jos joku viitsis linkittää, niin siitä varmistuis ainakin tuo pyttyjen välinen etäisyys... tuo alla oleva kuva on käsittääkseni juuri 4.2 ABH moottorista
se että se on alumiinilohkolla ja pytyt on kai pinnoitettu nicasil tai alusil pinnoitteella putkien sijasta, ei ole sellainen tyyppivika jota nyt haetaan... koneeseen on myös tarkoitus laittaa megasquirt, joten myöskään alkuperäisen ecu:n ja johdotusten ongelmiin ei kannata paneutua, siis vain "mekaaniset" koneen ongelmat, jos niitä on...
ja kaikki muukin tieto koneesta on tervetullutta, kun muutaman illan selailulla ei netistä tuntunut kovin hyvin löytyvän tietoa... sekin vielä kiinnostais, onko koneessa öljyruiskut männille vai ei...
niin ja onko se 4.2 (esim. ABH) kone huonompi, vai parempi aihio pientä piristystä ajatellen, ainakin paperilla tuo 3.6 vaikuttaisi paremmalta, kun on lyhyemmällä iskulla ja pytytkin on pienempiä, joten olettaisin myös pyttyjen välissä olevan enemmän materiaalia... myös tuo 93 mm isku hirvittää tuossa 4.2 koneessa, oma "kipuraja" iskunpituudessa menee tuossa n. 80-85 mm paikkeilla, minkä 3.6 taitaa ylittää niukasti, 90 mm on kuitenkin ehdoton yläraja...
tarkoitus olis hankkia ruotsista tai lähialueilta vanha audi V8 "harrastekilpurin" aihioksi (ja vielä automaatilla, niin sais nappivaihteet...), kun ne ei tunnu maksavan siellä enää kuin n. 1000 €
kone ja se 4 pykäläinen automaatti voi myös vaihtaa koria ja tulla käyttöön keskimoottorina (jolloin "takaveto" eliminoitaisiin hitsaamalla keskilukko kiinteäksi), joten mielummin vain moottoriin liittyvät jutut tänne...
tälläisen kuvan tuosta 3.6 PT moottorista jos joku viitsis linkittää, niin siitä varmistuis ainakin tuo pyttyjen välinen etäisyys... tuo alla oleva kuva on käsittääkseni juuri 4.2 ABH moottorista
Comment