Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Käynnistyy mutta sammuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Käynnistyy mutta sammuu

    Audi A4 1996 1.6.
    Semmoinen ongelma ollut koko talven mut eilen tuli lunta ja jotenkin se teki tän vielä vaikeemmaksi... oli ihan tuska saada startattua.

    Eli käännän avaimesta ja painan kaasua niin kierrokset pomppaa nätisti ylös mutta sitten samantien kierrokset laskee 0 vaikka pumppaan miten kaasua, eli startatessa toimii kaasu kerran mut sit ei enää.

    monesti 3-4 starttaus kertaa riittää ja heti kun se toisen kerran tottelee kaasupoljinta niin auto kyllä pysyy käynnissä ja toimii mielestäni ihan ok.

    Hakua käytin mut en löytänyt mitään ihan vastaavaa.

    Osaisiko joku sanoa mistä lähtisin etsimään vikaa ?

  • #2
    Syttyykö ajoneston valo? 90% varmuudella veikkaan, että vika on siinä. Kokeile suihkuttaa elektroniikan puhdistusainetta virtalukkoon. Omassa B5:ssä auttoi tilapäisesti ennen kuin koko virtalukko + lukupää piti lopulta vaihtaa.

    Comment


    • #3
      Ootkohan millon viimeksi vaihtanu polttoainesuodattimen?
      Voi olla aika täynnä vettä!

      *edit*

      jaa katoin, että dieseli ois ollu, mutta ei tuo suodattimen vaihto bensallekaan pahaa tee!
      Viimeksi muokannut elfuego; 25.4.2010, 16:56.

      Comment


      • #4
        jos se ajoneston valo syttyy, JA vag-com lukee vikakoodin immosta transponder signal low niin otapa joku tuttu sähkömies hetkeksi itsellesi kaljapalkalla tekemään ohitusleikkaus virtalukko <-> ajoneston boksi.

        virtalukon juuresta lähtee musta ja vihreä johto, kierretty kaapeli omassa kuoressa, menee ~40-50cm matkan mittariston taakse mittariston aukon oikeaan reunaan sinne kojetaulun sisälle ja päätyy sinne.

        uusi johtimet matkalle, ts immon päästä 4-5cm pätkä vanhaa johtoa ja sama matka virtalukon takaa, häiriösuojatulla johdolla (rca tms) josta suojavaipan maadoittaa immon lähelle.

        vaatii ratin, ratin alamuovin sekä mittariston irroituksen. aikaa menee abt 30-60min.
        akunnapa irti ennenkuin ryhdyt askarteleen !

        ei auta aina, mutta toistaiseksi on veljen auto mennyt tosi hyvin etiäpäin kun ton ohitusleikkauksen sinne suoritin. testi on halpa, uusi virtalukko kuitenkin maksaapi hitosti massia.

        Comment


        • #5
          Okei, aamusella menin kurkkaa ja tarkemmin seurasin valoja, ei ollut tullut tuota ajonesto valoa katseltua.
          - Kun auto ei käynnisty niin muutaman kerran vilahtaa se valo
          - Kun auto käynnistyy niin valo syttyy ja sammuu hetken päästä.

          Eli siellä kait se vika on, pitää käydä kurkkaa vikakoodi myös, annoin just kaverille lainaan sen piuhan :/

          Comment


          • #6
            Helpoiten selviää kun käännät virrat päälle, mutta et starttaat. Ajoneston valon pitäisi sammua muutaman sekunnin kuluttua. Jos ei tunnista avainta niin valo alkaa vilkkua tai syttyy uudestaan.

            Comment


            • #7
              Jees, tuo auttoi jo sen verran että jää ne turhat starttausyritykset pois.
              kk reissu niin pitää sit sen jälkeen paneutua asiaan, tuntuu että viileellä ilmalla on vaikeempi saada tuo auto käyntiin, eli pitää kurkata jos siellä olisi vaikka kylmääjuotosta ja lukee noi virhekoodit ennen sitä.

              Kiitoksia paljon, kivempi huristella kun tietää missäpäin se vika on.

              Comment


              • #8
                Itsellä teki samaa kiusaa -96:nen B5. Ratti irti ja liittimet auki ja hapettumat pois hienolla hiomapaperilla ja crc:tä vielä liittimiin. Nyt on vuoden päivät suunnilleen pelannut ilman mitään ongelmia.

                Comment

                Working...
                X