Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tdi 2,5 avant tuli tarvis jeesiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Audihuoltajan ensimmäinen teoreema:

    Olipa irti otettava/vaihdettava osa tai osakokonaisuus kuinka hyvin hyvänsä esillä, pian huomataan että koko auto on rakennettu juuri sen irroitettavan osan ympärille.

    Tästä seuraa sitten Audihuoltajan ensimmäinen korollaari:
    Irroittaessasi esim. laturia, sinun tulee ensin irrottaa pakoputken takimmainen kannatinkumi.

    BTDT

    Comment


    • #32
      typ 85 audissa on kyllä kaikki hyvin. ei mikään ole minkään takana :D

      Comment


      • #33
        Huomenta kaikille. Nyt viimoinen rutistus edessä ku asennetaan laturinremmi, vaihdetaan öljyt ja suodatin. Toivottavasti en keksi mitään muuta jota tarvis vaihtaa ku pelkkä jakopää ja vesipumppu piti vaihtaa. Ja jos nyt tuo audi ei rupee yhteistyöhön nii **** Tiedetään olen noussut väärällä jalalla ylös ja audi saa kärsiä nyt....

        Comment


          #34
          VArmaan tyhmä kysymys ja myöhässäkin jne., mutta muistithan vaihtaa myös sen kampiakselin pultin?

          Comment


          • #35
            Nyt on vaihdettu Jakopäänremmi,kiristäjät,laturin remmi,öljyt+suodatin,ja syylärin nesteet.

            arto s:ei taidettu kylläkään sitä vaihtaa. Vaihdettii kaikki mitä pörssiosa (lahti) suositteli...

            Comment


              #36
              Älä käynnistä ennenkuin se Kuningaspultti on vaihdettu. Sitä ei voi liikaa painottaa. Merkkitiskiltä maksaa ehkä 15€, mutta tuho on aika täydellinen, jos (kun) se pettää.

              Comment


              • #37
                Jaahas siis mikä pultti pitäs vaihtaa? käynnistetty ja koe ajettu audi toimi hyvin. Ei ainakaan tainnu kys. pultti tulla pörssiosa kassi mukana....

                Comment


                  #38
                  Kampiakselin hihnapyörän ja värinänvaimentimen iso keskipultti tulee vaihtaa, jos se on kiristetty ja irroitettu. Se että hajoaako se, on eri juttu, mutta melko halpa osa on kyseessä.

                  Comment


                  • #39
                    Sillä on aika mielenkiintonen momentti et kannattaa varata vähä järiempää momenttiavainta.

                    Comment


                      #40
                      Otetaan sen verran takasin, että eihän sitä pakko ole vaihtaa, jos ei ole avattu. Jotenkin vaan itse läksin oletuksesta, että se hihnan vaihdon yhteydessä kuitenkin avataan, mikä ei tietenkään ole pakollista. Kai sillä hihnapyörällä pari vaihtoväliä menee..

                      Comment


                      • #41
                        Eli onko siis kyseessä se ylempi isompi hihnapyörä mihin tulee se jakari remmi? jos niin sitä ei irroitettu ollenkaan jos kyseessä ei ole se nii ilmotelkaa. Odottelen huomiseen enkä käynnistele tota diudia ollenkaan...

                        Comment


                          #42
                          Kampiakselin hihnapyörä, se jossa neljällä pultilla on kiinni muistaakseni apulaitehihnan rulla. Omassa kulki näköjään osanumerolla 069 105 263. Ylempi on nokka-akselin vastaava, jos sitä nyt tarkoitit.
                          Viimeksi muokannut arto s; 27.4.2010, 21:52. Perustelu: osanumero korjattu, vika loota..

                          Comment


                            #43
                            Se pultti mistä tässä nyt puhutaan, on M18x1,5 kierteellä ja 27 avainvälillä. Eli siis isoin pultti mitä konehuoneesta löytyy. Ja kampiakselin päässä, eli se alimmainen hihnapyörä.

                            Comment


                            • #44
                              -Keskuslukitus ei toimi
                              -takapaksi ei aukene edes avaimella

                              --------------------
                              Johtuu juuri siitä, että se on kuin nainen, joskus sillä päällä. Vika luultavasti siinä ovikytkimissä tai jossain niihin viittaavissa, kun toimii aina silloin, kun sisätilanvalotkin suostuvat palamaan. Keskuslukko kun toimii, niin silloin luukut menee kiinni tai auki.


                              -ei kiihdy ja meinaa hyytyä mäkeen- turbo rikki?
                              ---------------------
                              Kiihtyy, kiihtyy, kaikilla sadalla hepallaan. Mittaa ahtopaine.


                              -kuulostaa muutenkin ku vanhalta valmetilta venttiilit tai joku siellä pitää ääntä ehkä liikaakin
                              ---------------------
                              Se on diesel :)


                              -tyhjäkäynnillä D ollessa päällä ja jarru pohjassa koko auto rupee tärisee ku pesukone loppuu ku lähtee eteenpäin.
                              --------------------
                              Timmit tukikumit?


                              -vilkuttelee välillä mitä ihmeellisimpi/typeriä vikavaloja vaikka mitään niistäå vioista ei ees olisi.(ei kukaa sattumoisin pystyis lukee tosta koodeja pientä korvausta vastaan??
                              -------------------
                              Vikakoodit on luettu ja vain se jarruvalon katkaisijaa herjaa, siksi varmaan näyttää sitä palanutta lamppua ennen, kuin polkaisee. Mulla on parikikin noita vag-com-kaapeleita. Huoltovaloa tai mikä taksivalo se sitten onkaan, sillä ei pysty kuittaan. Ei ainakaan ostamatta lisenssiä.


                              Se kuningaspultti on venyvä ja pitää vaihtaa aina, kun käytetään auki. Siis kampiakselin päässä oleva. Kun ajoitus on kohdillaan heittokellolla, niin sitten se pitää vielä ajoittaa ohjelmalla. Tuliko tähän sen ael-koneen jakoremmin automaattikiristin?

                              Comment


                                #45
                                Sen verran väittäisin vastaan, että ajoitetaan joko heittokellon TAI softan näyttämän mukaan. Noiden välillä on ilmeisesti ollut joillakin mielipide-eroja, eli softa ja kello ovat erimieltä keskenään. Kumpi sitten lie oikeampi..

                                Comment


                                • #46
                                  kyllä se kello on millä saadaa oikee ajotus. vag comilla ei ole sitä "oikeeta" kohtaa minusta.
                                  ainakaan en ole löytäny sitä

                                  Comment

                                  Working...
                                  X