Kiitos paljon vastauksistanne, täällä kyllä asiaan perehtyneitä onneksi riittää!
Koitan saada bensapaineet mitattua, niin on sekin vaihtoehto sitten tutkittu. Onkos kenellään ollut ongelmia polttoaineen paineensäätimen kanssa vai toimiiko ne junan vessan tavoin?
Ja oliko tämä N249-venttiilin toimintaperiaate tosiaan niin, että alipaine pääsee tyhjäkäynnillä diverttereille asti ja avaa ne? Jos oikein tulkitsin, niin SSP 198:n mukaan näin kuuluukin olla.
Lambda-asiantuntijat osaavat varmaan sanoa, onko tuo 0,1...0,7 V liian laiha. VCDS:llä voi ilmeisesti logata fuel trimmejä kanavalla 032. Tämä pistää miettimään, kun mulla on tyhjäkäynnin fuel trim suht pysyvästi miinuksella, eli laihentaa seosta ja kierroksilla pysyy sitkeästi nollassa, vaikka päästöjen mukaan käy laihalla (tai ei sytytä), kun happea on pakokaasuissa liikaa. Onhan tässä vielä semmoinenkin mahdollisuus, että MAF on antautunut sit sitten lambdat ovat valmiit. MAF on ymmärtääkseni mallia RS4, ja sinne on joku kolvannut jonkun vastuksen liitinkotelon pinneihin. Olen olettanut, että kuuluu asiaan. Tyhjäkäynti jatkaa humppausta, vaikka MAF:n pistokkeen ottaa irti.
Mun paras arvaus tällä hetkellä on, että tässä on kaksi vikaa joista toinen on ilmavuoto jossain pakoputkistossa, ja sen takia ei leimamies hymyillyt. Toinen on sitten tuo humppaus, joka alkaa nyt koko ajan tuntumaan enemmän suuttimien vialta.
Koitan saada bensapaineet mitattua, niin on sekin vaihtoehto sitten tutkittu. Onkos kenellään ollut ongelmia polttoaineen paineensäätimen kanssa vai toimiiko ne junan vessan tavoin?
Ja oliko tämä N249-venttiilin toimintaperiaate tosiaan niin, että alipaine pääsee tyhjäkäynnillä diverttereille asti ja avaa ne? Jos oikein tulkitsin, niin SSP 198:n mukaan näin kuuluukin olla.
Lambda-asiantuntijat osaavat varmaan sanoa, onko tuo 0,1...0,7 V liian laiha. VCDS:llä voi ilmeisesti logata fuel trimmejä kanavalla 032. Tämä pistää miettimään, kun mulla on tyhjäkäynnin fuel trim suht pysyvästi miinuksella, eli laihentaa seosta ja kierroksilla pysyy sitkeästi nollassa, vaikka päästöjen mukaan käy laihalla (tai ei sytytä), kun happea on pakokaasuissa liikaa. Onhan tässä vielä semmoinenkin mahdollisuus, että MAF on antautunut sit sitten lambdat ovat valmiit. MAF on ymmärtääkseni mallia RS4, ja sinne on joku kolvannut jonkun vastuksen liitinkotelon pinneihin. Olen olettanut, että kuuluu asiaan. Tyhjäkäynti jatkaa humppausta, vaikka MAF:n pistokkeen ottaa irti.
Mun paras arvaus tällä hetkellä on, että tässä on kaksi vikaa joista toinen on ilmavuoto jossain pakoputkistossa, ja sen takia ei leimamies hymyillyt. Toinen on sitten tuo humppaus, joka alkaa nyt koko ajan tuntumaan enemmän suuttimien vialta.
Comment