Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin tyhjäkäynti liian korkea?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin tyhjäkäynti liian korkea?

    Autona Audi A4 1.8T Quattro, jossa tyhjäkaynti lämpimällä koneella 1000-1200 kierrosta ja se seilaa tota väliä itekseen? Aiemmin samaa vikaa korjattu ja saatu asettumaan, keskustelua tuolla http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80351. Nyt uusi vian ja sama vaihdettu venttiili suhisee?

    Osaako joku neuvoa asiaan korjausta. Vikakoodeja pukkaa samoja kuin tähänkin asti:

    P0507 Joutokäynnin säätö
    - pyörintänopeus liian korkea
    P1136 Addiktiivinen seoksen korjaus
    (syl. -rivi 1)
    - järjestelmä liian laihalla
    Viimeksi muokannut jasso; 11.4.2010, 19:25. Perustelu: Auto viestiin, älkää viitatko pelkkään profiiliin, ne muuttuvat.

    #2
    Mullakin oli tässä tänä talvena tyhjäkäyntiongelmia (a4 tfsi -05) ja vikakoodit jokseenkin samanlaisia. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84437

    Eli vaihdettiin ensin sama huohotinventtiili ilman tulosta ja sitten tuo venttiili nro 8 (Solenoid valve 1 for activated charcoal filter-N80-) http://www.audi.org.ua/phorum/read.php?47,197929,197929 , jonka jälkeen tyhjäkäynti normalisoitui.

    Moottorithan ei ole samat mutta jos sulta tuollainen kapistus konehuoneesta löytyy niin kannattaa tsekata...

    Comment


    • #3
      Juu täytyy huomenna tutkia konehuonetta tarkemmin, josko sielktä toi löytys.

      Comment


      • #4
        Onkohan toi venttiili nro 8 nimeltään huohotinputken takapotkuventtiili. Kun soitin asiasta Kajaanin laakkoselle niin sanoivat että siellä on ollut kans vastaavan tyyppinen vika ja siihen vaihdettu tämä huohotinputken takapotkuventtiili ja vika korjaantunut. Vaikea tosta kuvasta paikallistaa missä kohti konehuonetta tuo sijaitsee?

        Comment


          #5
          2.0TFSI moottorista tuo löytyy moottorinsuojamuovi alta kuskipuolelta. Siihen menee pari pikkusormen paksuista letkua ja sähkönaru...

          Lähetin sulle sähköpostilla kuvan...

          Comment


          • #6
            Joo kylhä tostaki toi löytyy, mut jos maksaa 80 € niin aika arvokas osa testata "että jos vika olisi siinä" tilasin kuiteski nyt sen huohotinputken takaiskuventtiilin kun maksoi vaan 12,60 € nyt vaan pitäisi tietää missä kohti se on konehuoneessa :) mahtaisko joku tietää (kuva tai vastaava auttas asiaa) Itse epäilen että se olisi imusarjan alla olevassa t-haarassa johon tulee letku huohotin venttiililta ja letkut menevät siitä imusarjaan ja lohkoon??

            Comment


            • #7
              Kävin ostamassa Kajanin Laakkoselta sen huohotinputken takaiskuventtiilin, maksoi jotain 12-13 euroa. Vaihdoin sen ja tyhjäkäynti nyt normaalilla tasolla. Venttiilistä oli läppä rikki ja virtasi kumpaankin suuntaan.

              Comment


              • #8
                Moro Timo. Mulla sama auto 06 sama vika eli kylmämä tuhjäkäynti 900 mut lämpimänä 1300-1400 mut ei seilaa pahemmin.. olikose kuvassa oleva takaisku minkä vaihdoit ja tyhjäkäynti korjaantui??

                Comment

                Working...
                X