Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.2 v6 koneen sivuääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Audin koneissa ei ole käytetty tuota laihaseostoimintoa, enimmäkseen kasvaneiden NOX-päästöjen takia tietääkseni. Suuttimia on vain kannessa jos on FSI, tästä johtuen smäigää kerääntyy myös näissä imusarjaan kun siellä ei ole enää mitään huuhtelemassa.

    Comment


    • #32
      Kiitos tiedosta!

      Laihaseospoltto on eri asia kuin kerrostettu poltto, mutta autopuolella termit ovat melko sekavia. Mm. hydraulista kytkintä tai hydraulista venttiilikoneistoa en ole autoissa nähnyt, laivapuolella kylläkin.

      Comment


      • #33
        vähän paha tuolle sivuäänelle mitään tehdä kun jotkut audihuollossa sanovat ettei mitään sivuääntä kuulu, toinen huoltaja sanoo että kuuluu asiaan ja joku huoltajista on sitä mieltä että joku sivuääni kuuluu mutta ei tiedä mistä johtuu/kuuluu. jos aamulla ajan auton lämpimäksi ja sammutan niin ääni ei kuulu vielä illalla käynnistäessä vaan auton täytyy oikeasti seisoa yön yli ja olla todellakin kylmä. ideoita miten toimia? ja kylmänä kuulostaa todellakin kuorma-autolta...

        Comment


          #34
          en ole lakimies enkä muutenkaan hyvin perillä autotehtaan ja maahantuojan tuotevastuusta, mutta kannattaisi ehkä selvitellä takuuasioita: jos moottoriin tulee vika tehdastakuun aikana, niin kuka korvaa/maksaa, kun (a) vika löytyy ja korjataan vasta takuu ajan jälkeen, tai (b) tulee moottoririkko takuuajan jälkeen? tietääkö kukaan?

          jos yllä mainitut tapaukset kuuluvat tehdastakuun piiriin, niin täytyy pitää huoli siitä, että vika on kunnolla dokumentoitu. saitko mitään laskua tai tositetta audihuollosta, jolla pystyisi todistamaan, että vika on alkanut takuun aikana?

          tai sitten vaan kovaa ajoa, niin että varmasti hajoaa takuun aikana, jos on hajotakseen... ;)

          Comment


          • #35
            eipä ole dokumenttia sivuäänestä vaikka ollut esillä monesti tuolla huollossa takuuaikana ja 2 vuoden tehdastakuu loppui sopivasti tossa tammikuussa... sivuääntä kun ei yhtä audin huoltajaa lukuun ottamatta kukaan ole kuullut ja senkin väitteen kumosi toinen huoltaja noin kaks sekunntia myöhemmin... eipä taida olla muuta tehtävissä kun ajaa vika ulos. ainoastaan työn kuvauksessa on mainittu että kuulostellaan sivuääntä. täytyy toivoa että oon säästänyt jonkun noista huolloista saaduista työhön luovutettaessa tai sen jälkeen saaduista papereista jossa olis tuo töiden kuvaus....

            Comment


              #36
              Alkuperäinen kirjoittaja pt_pallokala Näytä viesti
              autolla ajettu 37000km. vielä on tehdastakuuta jäljellä joten liekö siinä syy miksi merkkihuolto ei halua puuttua asiaan. kokemuksia?
              Ok. Sain ensimmäisen viestin perusteella käsityksen, että tehdastakuu olisi ollut vielä voimassa. Vähän ristiriitaista, jos se kuitenkin loppui jo tammikuussa =)

              Toivottavasti kone nyt sitten kestää. Voihan se olla, että ronksuttava kylmäkäynti on ihan vaan BUB-koneen ominaisuus. Ja ainahan se muutamassa minuutissa kone lämpenee. Itse ainakin tykkään hitaasti kruisaillessa kuunnella tuon kolme-piste-kakkosen bassomurinoita. Ja toinen: kaasua kun painaa, niin se voima tulee mukavan pehmeästi ulos, ja vauhti kasvaa luvattoman suureksi niin ettei huomaakaan.

              Ja JOS jotain sattuu, nii sit vaa päivitystä tänne... ;)

              Comment


                #37
                Oma BUB käy siististi kylmänä ja lämpimänä. Nyt ajettu 60 tkm. Edellisestä huollosta noin 10 tkm. Karkea käynti ei taida olla ominaisuus.

                Comment


                • #38
                  sori,löyty oikein kunnon kirjoitusviba eli ideana oli kertoa että olen maininnut sivuäänestä takuuaikana. takuun päättymisen jälkeen en ole vielä huollossa autoa käyttänyt joten en ole asiasta maininnut. nyt kun takuu on loppu niin varmasti jotain kyl miun tuurilla löytyy. mutta olisiko mahdollista että huollossa ei ole ollut mielenkiintoa etsiä vikaa kun takuu oli voimassa ja että olisivat vain odottaneet koneen laukeamista. ei tuolla huollon suorittamalla vikakoodin luvulla taida mitkään sivuäänet löytyä...
                  Viimeksi muokannut pt_pallokala; 3.5.2010, 14:51. Perustelu: kirjoitusvirhe

                  Comment


                  • #39
                    Niin mulla ei ole BUB-konetta kun on ikääkin TT:llä niin paljon jottein FSI ollut muodissa vielä. Mutta luultavasti se vauhtipyörä on edelleen se sama kaksoismassahärveli joka hajoaa aika herkästi. Kaverin 05 octavia 2.0tdi:stä sellanen just sanos ittensä irti. Oireili tosin eritavalla kuin mitä mulla, nyppis tasakaasulla. Oli miten oli niin toi vauhtipyörä on simmonen että voi hajota ihan koska vain, eli ei mikään kestävä kapistus. Itseäni kiinnostaisi että mitä tapahtuu kun vauhtipyörä hajoaa lopullisesti?

                    Tossa lainaus Volvo foorumista mikä kertoo pikkasen tuosta kaksoismassavauhtipyörästä:

                    "Molempiin autoihin vaihdettiin takuuna kaikki kolskeet yhdellä kertaa siis vauhtipyörä, kytki, painelaakeri ja kyllä tuo ääni hävisi mutta tulee varmaan takaisin myöhemmin. Ääni kuulema johtuu siintä että nuo nivelet hieman väljistyvät ja kuivuvat alkuperäisistä kuivavoiteluainestaan sekä tietysti kytkimestä tuleva pöly myös kuivattaa nuo nivelet. Tuo äänihän ei kuulu kun tyhjäkäynnillä ja auton ulkopuolella (ainakaan V70:sessä) ja heti kun nostat hieman kierroksia niin ääni häviää eli kun tyhjäkäynti on näissä niin hiljainen niin se varmaan hieman ravistelee niitä painoja. Suosittelen autollesi vain kovaa ajoa äläkä ota paineita Volvon kytkimen ominaisuudesta en nimittäin lukisi tuota miksikään viaksi. Tästä varmaan johtuu tuo maahantuojankin kieltäytyminen vauhtipyörän vaihtoon takuuna takuuajan jälkeen, sillä kuluttaja-asiamiskään ei voi velvoittaa maahantuojaa vaihtamaan osia jos niistä ei löydy sitten näkyvää vikaa."
                    Viimeksi muokannut Ertzi; 4.5.2010, 22:30.

                    Comment


                    • #40
                      Onko normaalia 3.2 TT:n koneessa, että noin 1000rpm kierroksilla kone täristää pikkusen? Varsinkin jos vapaalla nostaa kierroksia niin huomaa että tonnin kohdalla rupee hiukan tärisemään kuin diisseli, mutta loppuu kun kiekat nousee sadalla. Muuten käy ihan normaalisti tyhjäkäynnillä ja ajossa pelaa muutenkin. Ajossa ei juuri huomaa muuta kuin liikkeelle lähtiessä joskus. Vuosimallia 08 ja kilometrejä 67k


                      E: selailin ulkomaisia foorumeita niin on kuulemma normaali ominaisuus VR6 koneelle, ei tarvi sitä sitten märehtiä sen enempää.
                      Viimeksi muokannut Juuzmo; 27.3.2012, 18:37.

                      Comment


                      • #41
                        Lainataanpa tätä keskustelua kun A3 ville-risto alkoi pitämään kummallista ääntä.
                        Paikallaan kun painaa kytkimen pohjaan ( lämpimällä koneella ainoastaan) alkaa kuulumaan suhteelliseen kovaa jumputusta ihankuin joku jyskyttäisi runkoon. Kierroksia kun nostaa ääni häviää ja vaihteet pelittää hienosti. Painelaakerihan tuo saattaisi olla mutta kytkin on vaihdettu 25tkm sitten... Onko kenellekään ollut vastaavaa murhetta vai lähdenkä suoraan kytkimen ostoon :) Olisiko mitään edullisia kokemuksia kytkinpaketin ostopaikasta?

                        Comment


                          #42
                          Nostetaas ketjua. Ostin lauantaina liikkeestä Itävallasta uitetun. Ketjunhuolloista ei aiemmin mainintaa. Kone oli lämmin liikkeestä ostaessa, nyt kylmäkäynnistäessä huomasin sivuäänen. Onkohan ketju?
                          audi A5 3.2fsi V6 aj. 167tkm
                          https://youtu.be/6wg0QC8gRuA
                          https://youtu.be/AvP51YYaORE
                          https://youtu.be/hxnduG7t7Z8
                          Viimeksi muokannut Effect; 5.11.2019, 18:03.

                          Comment


                          • #43
                            Aika samalta kuulostaa kun yksi vastaavalla koneella ollut, johon jouduin ketjurempan tekemään.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.11.2019, 20:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment

                            Working...
                            X