Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8TQ '98 pätkii tyhjäkäynnillä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 1.8TQ '98 pätkii tyhjäkäynnillä

Kyseinen auto käy tasaisesti muuten mutta välillä tekee rykäisyjä ja nykimisiä käydessään. Putkenpäätä kuunnellessa tulee ''tussaus'' sillon tällöin. Ilmenee vain koneen ollessa lämmin. Tyhjäkäyntikierrokset myös seilaa vähän 800-950 välillä. Tehot ovat tallella koneessa ja toimii muuten ajossa aivan normaalisti, kaasua painaessa käynti tasaantuu jne.

Kone käynyt myös kolmella pytyllä välillä ja täristänyt pirusti mutta vika hävinnyt itsestään.

Kolmella käyminen viittaa rikkinäiseen sytytysvahvistimeen mutta vaikuttaako se tyhjäkäyntiinkin? Venynyt nokkien välinen ketju? Pitää vähän ääntä muttei minusta vielä häiritsevästi metelöi. Joku alipainevuoto?

Haku ei osannut auttaa kuin tuohon kolmella käymiseen..

Vikakoodeilla hyvä alottaa. Käykö se kolmella pytyllä ihan vauhissa vai vain tyhjäkäynnillä?

Mulla entinen auto alkoi välillä käymään kolmella ja pakoputki tusahteli kun yksi venttiilinnostaja jäi jumiin ja auki. Putsauksella korjaantu. Mulla oli vielä samalla MAFin johtokin irronnut joka sitten heitteli kierroksia tyhjäkäynnillä.

Mutta lukaseppa vikakoodit niin varmaan helpommin löytyy vastaus.

Comment

Tekee tuota rykimistä pelkästään tyhjiksellä. Ajossa toimii normaalisti niinkun pitääkin. Kävi siis kolmella mutta alkoi taas toimimaan normaalisti kun käänti virrat pois - takaisin käyntiin. Ja käy siis käy tyhjäkäyntiäkin hyvin muuten tasaisesti mutta ehkä sekunnin - kahden välein tusauttelee. Vähän ehkä vaikea kuvailla tässä.

Onkohan noista forte käsittelyistä apua jumiutuneissa nostajissa?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Jakke_ Näytä viesti
        Onkohan noista forte käsittelyistä apua jumiutuneissa nostajissa?
        Joo siis mulla putsattiin fortella ja sen jälkeen alko pelittämään. Toki sulla vika voi olla muualla kuin noissa nostajissa myös.

Comment

Milloin viimeksi vaihdettu tulpat? Tulpissakin se vika voi olla.

Comment

Noin 20tkm sitten.. Olen ymmärtäny et nämä nelikärkitulpat olis pidempi-ikäisiä, joku puhui 50-60tkm vaihtovälistä? Voishan uusilla tulpillakin testata. Sytytysvahvistin ja puolat ei vissiin anna vikakoodia vielä tässä AEB koneessa?

Comment

Ainakin jotku Boschin nelikärkiset olivat 20tkm väihtovälillä, en muista mistä mallista näin väitettiin.

Comment

Vikakoodit luettu ja koneen puolelta näytti olevan kaikki ok.

Alkaa epäilyttämään että vika olisi venttiilinnostimisssa kun kone tuntuu säksättävän jonkun verran kierroksista riippumatta. Onko nostajien putsaukseen muita keinoja jos forte aineet eivät tehoa?

Comment

Tulpistahan se vika sitten löytyi, ykköspytyn tulppa oli hädin tuskin kierteillään. Lisäksi tulpan kärjestä se pieni metallinpalanen (mikälie nimeltään) irronnut todennäköisesti jo kauan sitten, toivottavasti hajottamatta mitään. Ihmettelen kyllä miten tuollasella tulpalla voi edes kone käydä ylipäätään..

Paikallaan olikin NGK:n platinat, yksikärkiset. Loppui ylimääräiset äänet koneesta ja kuullostaa aivan uudelta koneelta. Toivottavsti nyt pysyy nipussa vielä..

Comment

Mulla tuossa teki semmosen ku laitoin tuon moottorin puhistus aineen(valve ta joku semmonen se oli) että sen jälkeen alkanu pako puolen nostajat ääntään. Samalaista ongelmaa myös mulla tuossa AEB koneessa että pätkii tuo tyhjäkäynti että voiko se olla tuo nostaja vika.

Comment

Nyt tarttis neuvoja tuon nykimisen ja röpöttelyn kans.

Eli vika koodit on luettu ja painetesti tehty.

Yks vuoto löyty jonka olen tilapäisesti paikannut ja vikakoodin anto et kaasuläpän singnaali epämääräinen ja kun koodin poistaa ja laittaa auton käyntiin niin ei tule takas mut sit ku käy ajamassa pikku mutkan nii koodi tulee takas, onko mahollisesti tuo kaasuläppä rikki?

Sitten tämä nykiminen tapahtuu silloin kun sievästi kiihyttää ja sitten nostaa hieman kaasua nii nykäsee ja alkaa röpöttään ja nykimään.
                      Toinen on sit kun parkissa polkasee kaasua niin pätkäsee ennen ku alkaa nostaan kierroksia, tyhjä käynnillä myös joskus pätkii kun on hetken aikaa käyny.

Sit vielä kun parkissa nostaa nuita kierroksia niin ne tahtoo jäähä kierrokset korkeelle(n.1500rpm paikkeille) ja laskee muutenkin hitaasti.

Niin ja tuota kaasuläpän sopeutustakin on kokeiltu pariinkin kertaan mut ei oo vaikuttanu.

Comment

Working...
                      X