Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari vikakoodia 2.7T:stä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pari vikakoodia 2.7T:stä

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4Z7 907 551 K
    Component: 2.7l V6/5VT G 0001
    Coding: 06752
    Shop #: WSC 02335

    4 Faults Found:
    16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak
    P0442 - 35-10 - - - Intermittent
    16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
    P0441 - 35-10 - - - Intermittent
    16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
    P0431 - 35-10 - - - Intermittent
    17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
    P1479 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000


    Mitäs nuo EVAPit tarkoittaa? Onko tuo bank 2:sen katalysaattori menossa?

  • #2
    Joku alipaineletku vuotaa tai alipainepumppu ei toimi . Output test modella pitäisi testata ja kuunnella lähteekö brake vacuum pump päälle. Tarkista ko. pumpusta letkut brake boosterille, voi vaikuttaa myös noihin EVAP-vikoihin eli bensahuuruihin.
    P0431 : lambdat etu sekä taka pitäsi tarkistaa , mahdollisesti myös katalysaattorivika. Bank kaksi on kuskin puoli.

    Comment


    • #3
      Sen verran tuohon, että onko tuossa kyseessä esikatti vai varsinainen jos on? Päästöt olivat kk sitten katsastuksessa lähes täydelliset. Lambdathan ne saattaa kyllä olla.

      Comment


        #4
        Esikatista se tuossa valittaa. Pääkateista ei voisikaan, koska sen takana ei ole lambdaa joten ei pysty tutkimaan mitä se tekee.

        Comment


        • #5
          Ahaa, tarkoittaako tuo intermittent ja below treshold jotain ajoittaista liian vähäistä tehokkuutta, kun ei ole edes tuo vikavalo syttynyt?

          Comment


            #6
            Pähkäilläänpä vaikken mitään asiasta tiedä.
            Small leak -> incorrect flow -> efficiency below threshold.

            Eli vuoto, joka aiheuttaa väärän virtauksen, josta taas johtuu hyötysuhteen tippuminen.

            Mutta koska kyseessä on intermittent niin nollaisin koodit ja tsekkaisin jonkun ajan kuluttua koodit uudestaan.

            Comment


            • #7
              Oho, Sherlock pisti homman aika viisaan kuulloisesti pakettiin.

              Comment


                #8
                No ongelmien ratkasu on mun oikea ammatti ;)

                Intermitten viat vain on semmosia ylensä, että jokuhan ne tietysti aiheuttaa. Ite olen nollaillut tollaset ja ajanu uuden lenkin. Jos on tullu takas niin ehkä siellä jotain tutkittavaa löytyykin.

                Comment


                • #9
                  Nonii, nyt siellä sytty check engine -lamppu. Oli tuollaiset koodit:

                  VAG-COM Version: Release 311.2-N


                  Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
                  Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

                  Address 01 -------------------------------------------------------
                  Controller: 4Z7 907 551 K
                  Component: 2.7l V6/5VT G 0001
                  Coding: 06752
                  Shop #: WSC 02335
                  WAUYP64B51N093368 AUZ7Z0Y1652055
                  2 Faults Found:
                  16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
                  P0431 - 35-10 - - - Intermittent
                  17704 - Error in Mapped Cooling System (usually temp Sensor or Thermostat)
                  P1296 - 35-10 - - - Intermittent
                  Readiness: 0000 0000

                  Comment


                    #10
                    Tuo "kattivika" johtuu luultavasti viallisesta (tai huonosti toimivasta) lambda-anturista. Siitä taaemmasta.

                    Comment


                    • #11
                      Juuri tuolla Ecu-versiolla ja vain siis Allroadissa 2001 Bentleyn manuaalissa tuo kattivikailmoitus vaatii Ecun uudelleen ohjelmoinnin siis vikadiagnostiikka on tehty aivan liian herkäksi. Käytännössä Suomessa kai kannattaa jollain lastuvirttäjällä "korjata" vika.

                      Comment


                      • #12
                        Aijaa, tämähän tarkoittaa sitä että tunet tiskiin. Tämähän kuullostaa jo ihan kivalta =)

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, nyt alkoi paiskomaan jatkuvasti tuota warm-up catalyst bank 2:sta. Tuli check engine tauluun tuossa päivällä ja nyt 50 km ajon jälkeen uudestaan. Miten tuon katin/lambdojen toiminnan voisi tarkastaa? Vai pitääkö mennä lastupajalle tuon kanssa? =) Ajattelin vain, että jos voisi jotenkin kätevästi tarkastaa, onko tuosta esikatista karanneet sisukset kartanolle?

                          Tuossa autossa nyt siis on kaksi lambdaa per putki. Ovatko ne kiinni siten, että toinen on ennen esikattia ja toinen sitten ennen varsinaista kattia?


                          Edit: tuli tässä mieleen, että olisikohan kummallinen homma vaihtaa nuo jälkimmäiset lambdat vain putkesta toiseen ristikkäin? Jos vika siirtyy putkeen 1, on lambda rikki. Jos vika pysyy putkessa 2 on sitten joko katti päreenä tai tuo liian herkkä diagnostiikka?
                          Viimeksi muokannut seepra; 17.1.2011, 20:44.

                          Comment


                            #14
                            Yksi vaihtoehto on myös poistaa ne takimmaiset labdat käytöstä. Softa muutoksella onnistuu.

                            Sitä en muista riittääkö piuhat että vaihtaisi päittäin.

                            Comment


                              #15
                              Kaiva vaan ne esikatit pois sieltä ja lastua tai jotain CELiminatoria perään. :) Ei niiden kuntoa taida oikein saada todettua oikeasti irroittamatta putkia.

                              Ekat lambdat on ihan DP:n yläpäässä turbon jälkeen ja takalambdat on kiinni pääkateissa.

                              Johtojen riittämisestä ristiin en osaa myöskään sanoa. Ei ole kamalan suuri homma koittaa jos vaan pääsee auton alle.

                              Comment


                              • #16
                                Onko tuo esikattien poiskaivaminen helpommin sanottu kuin tehty?

                                Comment


                                  #17
                                  Taitaa se olla :). Aikamoista ähellystä, kun kaikki on jumittunut kiinni eikä missään ole tilaa. Tomaattilaatikollisessa joutuu vissiin apurunkoakin pudottamaan, että mahtuu putket pois.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olkoot sitten siellä. Jos lakkaa nuo virheilyt niin sekin on jo paljon.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ihan heti en kyllä lähtisi niitä downpipeja irti repimään, sen verta työlästä ja jopa välillä veemäistä touhua, varsinkin jos on lämpösuojapellit vielä paikoillaan sielä yläpäässä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tämä sama homma tuli itselläkin mieleen tässä heti kättelyssä =)

                                        Comment


                                          #21
                                          Laitetaanpa jatkoa hieman tähän! Eli RiSa nelkku huutaa nyt tuota samaa 16815 koodia. Eli Warm up catatyst Bank 2 effiiciency below threshold. Autossa ei ole esikatteja vaan APR.n putkisto ja katit! Päästöt olivat ok!

                                          Alkanut myös polttaa tuota vikatila valoa määrätyin väliajoin, syynä tuo edellä mainittu koodi. Tsekattu ahtojen pyyntiä/saantia ja pyytää 1,2 baria ja antaa max 1.0! Ilmamassat virtailee sellaista 320 gr!Olisko kuskin puolen takimmainen lambda vaihtokunnossa? Silla ajettu sellaiset 70 tkm.a? Voiko toi ahtojen "vajaa" tuotto johtua tuosta koodista?

                                          Tosin minusta kuulostaa aamuisin kun kone kylmä että lisä-ilmapumppu ei pyöri? On tsekattu että toimii = ollut irti! Mistä pumppu ottaa kylmänä "singnaalin" lisä-ilman tarpeelle jota kateille työntää?
                                          Viimeksi muokannut arto s; 26.6.2011, 10:06. Perustelu: Lukemisen helpottamiseksi jaettu kappaleisiin ja poistettu ylimäätäisiä välimerkkejä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lisäilmapumpun hajoaminen ei ainakaan risassa sytytä vikavaloa. Nimim. kokemusta on.

                                            Comment


                                            • #23
                                              onko se viheltävä ääni tuossa 2.7bit kylmänä juurikin tuo lisäilmapumppu joka viheltää?

                                              Comment


                                                #24
                                                Jumal'moottorissa irronnut lisäilmapumpun letku aiheuttaa sellaisen papattavan äänen. Kuulostaa lähes dieseliltä.

                                                Lisäilmapumppun homma on työntää ylimääräistä ilmaa sopivaan paikkaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä, käsittääkseni päästöjen pienentämisen nimissä. Lämpiääkö katalysaattori siinä sivussa nopeammin, en ole satavarma, mutta muistelisin näin. Kai se moottorin lämpötila tuon toimintaan jotenkin siis liittyy.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  onko se viheltävä ääni tuossa 2.7bit kylmänä juurikin tuo lisäilmapumppu joka viheltää?
                                                  Riippuu vihellyksen laadusta. Vaikea sanoa kuulematta ääntä että mistä se tulee, mutta jos pumppu on rikki niin se voi pitää aikamoista ulinaa. Sehän on helppo testata irroittamalla sen johto ennen käynnistystä. Turbot viheltää sitten vähän eri tavalla.

                                                  Mistä pumppu ottaa kylmänä "singnaalin" lisä-ilman tarpeelle jota kateille työntää?
                                                  ECUhan sitä ohjaa jonkin tietyn säännön mukaan. Koneen pitää olla kylmä jne.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oma ässä kun pyörii kylmällä moottorilla tyhjäkäyntiä ja jos menee ulos auton takapuolelle kuuntelemaan. Niin pakoäänien seasta erottaa sellaisen pienen vihellyksen, joka hitaasti "humppaa" tietyllä taajuudella edestakaisin. Liekö juuri tuo pumpun toiminta joka äänen aiheuttaa? Joskus ihmetellyt miksi se noin tekee. Ihan ahtimen vislaukselta se ei kuitenkaan minun korvaan kuullosta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eipä taida olla lisäilmapumppua sinun autossa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Biturbossa lisäilmapumpun toiminnan kuulee myös selvästi roheampana pakoäänenä. Aivan kuin olisi käynnistänyt miehekkäämmänkin moottorin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vähän erilaisia tuntuu noi äänet olevan. Mulla on vain sellainen vaimea vinkuna (sisällä autossa sitä ei edes kuule) kun Jarkolla humisee paljon miehekkäämmin. Edellinen pumppu oli vissiin laakerivikainen kun kiljui kuin sika pienenä. Purin sitä vähän ja kai ne laakerit siihen vaihdettavissa on, mutta vaatii askartelua.

                                                          Mulla on nyt toista viikkoa ollut vikakoodit poissa, mutta kai ne töistä lähtiessä pamahtaa päälle kun täällä huutelen.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi
                                                            kai ne töistä lähtiessä pamahtaa päälle kun täällä huutelen
                                                            No just ... että pitikin aukoa päätä. :-p

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X