Miten mahtaa kampikammion huohotusletkun murtuminen vaikuttaa auton käyttäytymiseen? Kun omasta mielestä auto tuntuu lämpimänä hieman laiskalta. Mitään vikakoodeja ei ole. Ajattelin, että ongelma on varmaan jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa, sitä paikantaessa huomasin, että se huohotusletkun haarakappale on murtunut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kampikammion huohotus
Collapse
X
-
Riippunee pitkälti siitä, mihin huohotusletku on ollut matkalla. Tuosta meikäläisen V8:sta sekosi tyhjäkäynti, kun kaasuläppäkoteloon tuleva huohotusletku meni päreiksi. Nähtäväksi jää onko muita vaikutuksia, esim. polttoaineen kulutukseen, kulkupuoleen tms.
-
Noin pääsääntöisesti huohotusjärjestelmä on kokonaisuudessaan aina ilmamassamittarin jälkeen. Jos siihen tulee reikä, imee se ylimääräistä ilmaa kiertoon mittauksen jälkeen, ja sekoittaa näin seoksia. Lambda korjailee sitten sen verran mitä osaa, siinä välissä joskus mutta tämä ei ole mitenkään optimaalista.
Comment
-
Juurikin noin kuin haraldh sanoi. Alipainejärjestelmä on kyllä varustettu takaiskuventtiilein, jolloin ahtopaineet eivät ehkä karkaa vaikka huohotinjärjestelmä vuotaa kunhan vuoto on takaiskuventtiileiden ja imusarjan välissä.
Tuo mainitsemasi huohotinputki menee MAF:n ja turbon väliseen letkuun, jolloin auto imee halkeamasta lisäilmaa MAF:n ohi ja sekoittaa seokset. Kannattaa korjata ensitilassa.
Comment
Comment