Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 1.8E lisää tehoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe 1.8E lisää tehoa?

    Milläs pikku kikoilla tuohon vanhaan louskuun saatas tehoa ilman että koko omaisuus menee? Meinaa olla hepat karanneet laitumille :)

    Samalla kysyisin että onko muilla ollut ongelmia öljypumpun kanssa? Käynnistäessä ihme sirinää pitää, ja öljypumppu kuumenee tosi kuumaksi vaikka on ollut ihan hetken käynnissä. Jos autolla ajaa vähäkin kauemman rupeaa öljyvalo palamaan ja piippaamaan heti kun kierrokset ylittää 2100!

  • #2
    No jos öljypumppu kuumenee ja merkkivalo alkaa palamaan, niin älä nyt ainakaan sen jälkeen aja sillä. Tuota moottoria millaan tavalla tuntematta, voisi olettaa öljypumpun vetelevän viimeisiään ja sen särkyminen johtanee lopulliseen konerikkoon voitelun puuttuessa.

    Tehon nälkään ei voi oikein mitään isompia ehdottaa, tuosta taitaa saada sen 10-20hv korkeintaan, eikä niitäkään ilmaisiksi.

    Comment


      #3
      Tehoa et merkittävissä määrin lisää saa helpolla etkä halvalla. Jos ei rahanmeno haittaa niin ainahan voi jotain virinokkia jne. katsella. Fiksuinta lienee säästää rahat.

      Miten tiedät öljypumpun kuumenevan tosi kuumaksi ja pitävän sirinää? Öljyn määrän varmasti oletkin jo tarkastanut. Jos nyt öljypumpussa on vikaa niin paras olla turhaan sitä käynnistelemättä ellet halua moottoria seuraavaksi vaihtaa.

      Comment


      • #4
        No näin vähä arvelinkin! Alakierroksilla vääntöä ei juurikaan löydy, eikä paljo muuallakaan ;) hehe.. Tiedä sitten noiden vapareiden vaikutuksia, taitaa olla vaan haittaa enemmän! Joku viritys siihen olis helmi mutta ne maksaa niin pirusti. Useimmiten enemmän kun auto! :D

        Kun auton käynnistää niin sirinää kuuluu moottorista (loppuu kun hetken käynnissä) luulen että se on öljypumpusta (tosi vaikea paikantaa ääntä) koska se käy ihan kuumana vaikka auto olisi kylmänä käynnistetty ja ollut käynnissä minuutin. Tosiaan kun autolla ajaa kauemman niin öljyvalo syttyy ja piippaa aina kun kierrokset korkeella..
        Öljyä löytyy, mutta eihän sillä kovin kannattaisi ajella kun ei luultavasti voitele kunnolla.
        Sirinä ääni kuulostaa ihan kuin joku propelli tai siipipyöri hinkkaisi tai ei pääsisi pyörimään kunnolla. Myös öljypumpun tiiviste vuotaa..

        Ostin auton tuossa joulukuussa, ja kaikenlaista vikaa on löytynyt ja löytyy. Tosi huonosti pidetty auto.. Mutta eipähän ollut hinnalla pilattu! (750€) kilometrejä sellaset 280tkm.
        Tälläinen projekti siis alla ja kuntoon olisi tarkoitus kesäksi saada!

        Comment


          #5
          Taijat puhua ohjaustehostimen pumpusta?

          Comment


          • #6
            öö en? vaan tietääkseni öljypumpusta joka vaikuttaa öljyvaloon ja sijaitsee moottorin ja öljynsuodattimen välissä?

            Comment


              #7
              Öljypumppu on öljypohjan sisäpuolella. Moottorin ja suodattimen välissä on vaan aluvaluinen jalka ja lämmönvaihdin jossa kiertää jäähdytysneste.

              Comment


              • #8
                Milläs pikku kikoilla tuohon vanhaan louskuun saatas tehoa ilman että koko omaisuus menee? Meinaa olla hepat karanneet laitumille :)
                Riippuu omaisuuden koosta.

                Kikka nro1: kone pois keulilta, kunnostettavaks jollekki koneistamolle ja sit takasin keulille. Saa takas ne karanneet hepat. Maksaa kyl jtn.

                Kikka nro2: Hommaa tehokkaampi moottori yms hilppeet, ja vaihda ne ton ykskasin tilalle, sekä sama kunnostus sille motille ennen autoon asentamista. Maksaa hiukan enempi.

                Kikka nro3: Myy koko romu pois ja hommaa joku valmiiks tehokkaampi ja kunnossa oleva laite. Melkeinpä lopulta se halvin vaihtoehto.

                Noista muista ongelmista en osaa sanoa muuta ku et kuullostais siltä et joku laakeri olis antautumassa/huonolla voitelulla ens alkuun(sirinä). Öljyvalon palamisellekkin on varmaan syynsä, ei kannata tosiaan ajella ennenku se syy selviää. Ja ylipäätään sen valon syttyminen tahtoo tarkottaa et jotain vaurioita on jo tullu..
                Viimeksi muokannut Kenda; 7.4.2010, 09:07.

                Comment


                • #9
                  huhu, ompas taas sekavaa.. eli öljyvalo palaa jostain syystä ja tää lämmönvaihdin suodattimen ja moottorin välissä muuten vaan sirisee :D hienoa!

                  noi tehon lisäykset taitaa kannattaa unohtaa, paree kun ostaa jonkun tehokkaamman pirssin joskus! laitetaan auto ainakin sitten hienoksi jos se ei nopea ole ;)

                  Comment


                    #10
                    Painin saman auton kanssa aikoinaan. Ekaks koitin virittää säädöillä lastulla tuota 1,8:sia. Noh ei isompaa vaikutusta paitsi kukkaroon. Sitten vaihtui keulalle 2,3 vitonen. Ääni muuttui paremmaksi mutta kulkupuoli loppupeleissä ei. Rahaa paloi. Sitten sitä 2,3 koitettiin virittää, ei onnistunut mutta rahaa paloi.
                    Lopputuloksena vaihdoin S2:een ja kulkupuoli parantui. Nuo välivaiheet olisi voinut jättää pois..

                    Comment

                    Working...
                    X