Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7Bit ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Taas käy, Tulppien vaihdolla sai käymään, nyt käy taas ihan normaalisti.

    Comment


    • #32
      No nih! Pikku vika.
      Eli tästä eteenpäin kun auto siirtelet niin annat sen lämmetä ennenkuin sammutat sen. Bensiiniähän siinä ei kulu niin paljoa että se kattais nuo tulpanvaihtokulut :)

      Comment


      • #33
        Omassa alkoi olla käyntiinlähtöongelmaa lämpösenä ja lämpöanturin ja tankin läpivienni vaihdon jälkeen loppui ongelmat. Tankin läpiviennissä oli liittimen pinni murtunut niin pumppu ei aina pyörinyt

        Comment


        • #34
          Vaimo soitti tänään töihin ja kysyi että "Mikähän on kun ässä ei lähde käyntiin... sanoo vain tiki-tiki-tiki kun yrittää käynnistää". No puhelimestakin kuuli että yrittää startata autoa ja startti sekä moottori pyörii ok, mutta ei vain jostain syystä saa kipinää tai ainetta.

          Ajoin kotiin, ja ekalla yrittämällä auto käyntiin. Kokeilin vielä vaimon avaimella kun epäilin ajonestoa, mutta silläkin hyrähti käyntiin ongelmitta. Pieni ajolenkki ja kaikki tuntui olevan ok. Vaimo lähti kuitenkin toisella autolla asiakaskäynnille ja itse jäin kotiin lukemaan foorumia. Kävin kokeilemassa uutta starttia ja niinhän siinä kävi että vaikka kuinka startilla pyöritytti niin ei vaan käynnistynyt. Ei edes yrittänyt. Annoin moottorin jäähtyä hieman ja taas uusi yritys. Sitten pörähti käyntiin. Ajoin auton äkkiä pois pihasta. Hinausturva toimii kaikkialla muualla paitsi omassa pihassa! Ajoin auton F40 huoltoon ja siellä löytyi vikakoodi: Kampiakselin asentotunnistin. Eipä se varmaan muuta tarvitsekkaan. Uusi osa tulee loppuviikosta. Saa nähdä onko minkälainen urakka sen vaihtaminen.

          Comment


          • #35
            siellä löytyi vikakoodi: Kampiakselin asentotunnistin.
            "Mukava" vika, tykkää tehdä juuri tuota että kylmänä moottori toimii mutta lämpimänä ei.

            Comment


            • #36
              Soitin äsken huoltoon ja kysyin että onko auto jo valmiina. Sanoivat että: ei vielä, anturi löytyi ja on aika "mukavassa" paikassa.

              Edit: Sen verran mukavassa paikassa oli että reilut 4 tuntia tekivät vaihtotyötä tuolle anturille ja reilun tunnin tulppien vaihtoon. Vein Tepon kautta tilatut tulpat mukanani joten hintaa koko remontille 496 €. Anturi taisi olla 120 €. Huh!.. oli kohtuullisen arvokas "pikku vika".
              Viimeksi muokannut apuustin; 19.8.2011, 16:15.

              Comment


              • #37
                2.7t ei käynnisty

                Tervehdys. Elikkä autona a6 2.7t 1999 manual. Auto starttaa, käy ja kukkuu kunnes lämpimänä sammuneena noin 15 min ja ei käyntiin. Vasta moottorin ollessa taas kylmä starttaa ja kukkuu. Missäköhän vika??

                Comment


                • #38
                  Mitä moottorin lämpöanturi näyttää? Siis VCDS:llä katsottuna, ei mittaristosta.

                  Comment


                  • #39
                    G28 saattaisi olla huonona. Eukolla teki samaa 1.8T.

                    Comment


                    • #40
                      Onko vikakoodit luettu?

                      Comment


                      • #41
                        Audi A6 2.7 biturbo ei käynnisty lämpimänä.

                        Moro, foorumia selailin ja ei löytynyt ratkaisua kyseiseen ongelmaan.
                        Eli otsikon mukainen auto -00 vuotinen. Käynnistyy hyvin kylmänä, ei ongelmia, mutta kun auto lämpenee ei käynnisty enää. Toimii hyvin mutta ei vaan enää lämpösenä käynnisty.
                        Vikakoodit luettu ja antoi seuraavanlaisia :

                        P1530 Nokka-akselin ajoituksen säätö, maavuoto
                        P1241 Suihkutusventtiili 5 syl. Katkos
                        P1547 Ahtopaineen magn-vent, maavuoto
                        P1238 SUihkutusventtiili 2 syl. Katkos
                        P1289 Pakok.aht.kiertoilmamagn venttiili, Maavuoto
                        P1240 Suihkutusventtiili 4 syl. Katkos
                        P1239 Suihkutusventtiili 3 syl. Katkos
                        P1242 Suihkutusventtiili 6 syl. Katkos
                        P1425 Polttonestehöyryjen regenerointiventtiili, Maavuoto
                        P0113 Imuilman lämpötunnistin, Impulssi liian korkea.
                        P1457 Pakokaasunlämpötilatunnistin 2, Katkos/oikosulku (plus)
                        P1454 Pakokaasunlämpötilatunnistin 1, Maavuoto
                        P1462 Pakokaasujen lämpötilansäätö Lohko 2, epälooginen signaali
                        P1237 Suihkutusventtiili 1 syl, Katkos


                        Vikakoodeja siis jonkinverran. Onko ideoita mistä kaikki johtuu?
                        pakokaasun lämpötilatunnistimet vaihdettu nyt, mutta ei vaikutusta.

                        Comment


                        • #42
                          Mitä vikakoodeja tulee takas? Vois haiskahtaa maadoitus /johtosarja, moottorin ohjaus rele tai ECU vialta.

                          Comment


                          • #43
                            Kannattaa poistaa vikakoodit ja jos ne tulee takaisin niin sitten maadoitukset ensiksi tarkistukseen. Moottorin lämpöanturi voi myös olla rikki.

                            Comment


                            • #44
                              audi

                              joo pitääpä tarkastella maadoitus, moottorin lämpötila anturi voi kyllä olla, se vihreä lämpöanturi moottorin takaa vaihdettu, apukuskin puolelta, onko näitä vielä toinenkin jossain?`Öljynlämpötila näyttää 60-70 veden ollessa sen 90

                              Comment


                              • #45
                                Se juurikin on moottorin lämpöanturi.

                                Comment


                                • #46
                                  Mitenkäs vaikuttaasko tuo imuilman lämpöanturi käynnistymiseen? johtosarja kunnos, onko noita maadoitus pisteitä montakin tuos, on niin ahdasta ettei meinaa mitään nähdä :D

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vastaa ny mitä vikakoodeja tulee takaisin ku vika päällä?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Huomenna selviää mitä vikakoodeja vielä on, ylempänä siis ne mitä oli, nollattu ja käyntiin (kylmänä) ja silloin tuli toi pakokaasunlämpötila anturi 2. Ne on nyt molemmat vaihdettu ja lämpösenä ei vieläkään käynnisty. Mutta huomenna selviää mitä muita vikoja palannut.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei vikakoodeja, mutta ei käynnisty vieläkään.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Pyörintänopeus anturin johdot onko kunnossa. Vähän joutuu purkamaan paisaria yms että sinne näkee. Sijaitsee siis koneen takana lohkon ja vaihdelaatikon liitoskohdassa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Juuri eilen luin että G28 ei välttämättä anna heti vikakoodia kun ei lähde käyntiin. Ja nimenomaan kuumana oireilee.

                                            Katso VCDS:llä näkyykö moottorissa mitään kierroslukua kun autoa starttaa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jees pitää tarkastaa, bensaltaki tua haisee aikalailla.

                                              Comment


                                              • #53
                                                kasteloo tulpat ku lämpösenä käynnistää, niinku olis ryyppy päällä kaiken aikaa

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kato se kampuran kierostieto testerillä ja kato mitä veden lämpötila anturi näyttää.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kierrosluvut testerin mukaan ok, vedenlämpötila 10astetta vähemmän ku mittari, ei luulis vaikuttavan mihinkään.
                                                    Vikakoodi jatkuva pakokaasunlämpötunnistin 2 (plus)ja arvoja seurasin niin lohko 2 lambda arvot ei näytä oikein. Seuraavaksi pitää tutkia nuo egt 2 piuhat ku anturikin pitäis olla toimiva.

                                                    Suihkutus katkos vikakoodit se lyö päälle ku lämpösenä starttaa
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 7.8.2017, 21:55. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään vaan muokkaa vanhaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Yksi rele antaa noille virran mikä kannattas vaihtaa, ohjaa myös pumppua, nokka-akselin säätimiä ja polttoainepaineen ohjaus solenoidia. Mutta ne on toisilla kärjillä ohjattu. En oo ny varma tarkottaako moottorin ohjaus relettä vai pumpun relettä. !´1 rele ois konehuoneessa ja toinen ois kuljettajan jalkojen yläpuolella, viisaammat voi kertoo varmaa kumpi se noista on.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jatkan tänne kun täälä kans audi a6 c5 2.7bit tekee satunnaisesti niin, että käynnistykset kylmänä aiva ok mutta lämpimänä (lämmöt noin 85-95°c ja vcds myös todettu että mittari näyttää oikein) saattaa olla että ei heti käynnisty.. Muutaman minuutin odottelun jälkeen hörähtää käyntiin niin kuin ei vikaa olisi ollutkaan. Onko näitä releitä tai jotain muita vaihtoehtoja mitkä vois tehdä tällaista lämmetessään.?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eikö lähde edes pitkällä starttauksella pikkuhiljaa tulille?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            En oo kovin pitkiä starttauksia kokeillu tehdä, ku normaalisti lähtee tosi helposti käyntiin.
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 30.11.2019, 22:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Audi A6 c5 2000 vuoden automaatti neliveto 2.7T.

                                                              Starttaa kivasti mutta ei hörähdä käyntiin.

                                                              Testerillä ei pääse moottorin ohjainlaitteelle. Vaihteistopuolella koodi p1850.

                                                              Eli laatikko ja ecu ei puhu keskenään..

                                                              Mistä lähden etsimään vikaa?
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 14.11.2021, 11:36. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                                              Comment

                                                              Working...