Taas käy, Tulppien vaihdolla sai käymään, nyt käy taas ihan normaalisti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 2.7Bit ei lähde käyntiin
Collapse
X
-
Vaimo soitti tänään töihin ja kysyi että "Mikähän on kun ässä ei lähde käyntiin... sanoo vain tiki-tiki-tiki kun yrittää käynnistää". No puhelimestakin kuuli että yrittää startata autoa ja startti sekä moottori pyörii ok, mutta ei vain jostain syystä saa kipinää tai ainetta.
Ajoin kotiin, ja ekalla yrittämällä auto käyntiin. Kokeilin vielä vaimon avaimella kun epäilin ajonestoa, mutta silläkin hyrähti käyntiin ongelmitta. Pieni ajolenkki ja kaikki tuntui olevan ok. Vaimo lähti kuitenkin toisella autolla asiakaskäynnille ja itse jäin kotiin lukemaan foorumia. Kävin kokeilemassa uutta starttia ja niinhän siinä kävi että vaikka kuinka startilla pyöritytti niin ei vaan käynnistynyt. Ei edes yrittänyt. Annoin moottorin jäähtyä hieman ja taas uusi yritys. Sitten pörähti käyntiin. Ajoin auton äkkiä pois pihasta. Hinausturva toimii kaikkialla muualla paitsi omassa pihassa! Ajoin auton F40 huoltoon ja siellä löytyi vikakoodi: Kampiakselin asentotunnistin. Eipä se varmaan muuta tarvitsekkaan. Uusi osa tulee loppuviikosta. Saa nähdä onko minkälainen urakka sen vaihtaminen.
Comment
-
Soitin äsken huoltoon ja kysyin että onko auto jo valmiina. Sanoivat että: ei vielä, anturi löytyi ja on aika "mukavassa" paikassa.
Edit: Sen verran mukavassa paikassa oli että reilut 4 tuntia tekivät vaihtotyötä tuolle anturille ja reilun tunnin tulppien vaihtoon. Vein Tepon kautta tilatut tulpat mukanani joten hintaa koko remontille 496 €. Anturi taisi olla 120 €. Huh!.. oli kohtuullisen arvokas "pikku vika".Viimeksi muokannut apuustin; 19.8.2011, 16:15.
Comment
-
Audi A6 2.7 biturbo ei käynnisty lämpimänä.
Moro, foorumia selailin ja ei löytynyt ratkaisua kyseiseen ongelmaan.
Eli otsikon mukainen auto -00 vuotinen. Käynnistyy hyvin kylmänä, ei ongelmia, mutta kun auto lämpenee ei käynnisty enää. Toimii hyvin mutta ei vaan enää lämpösenä käynnisty.
Vikakoodit luettu ja antoi seuraavanlaisia :
P1530 Nokka-akselin ajoituksen säätö, maavuoto
P1241 Suihkutusventtiili 5 syl. Katkos
P1547 Ahtopaineen magn-vent, maavuoto
P1238 SUihkutusventtiili 2 syl. Katkos
P1289 Pakok.aht.kiertoilmamagn venttiili, Maavuoto
P1240 Suihkutusventtiili 4 syl. Katkos
P1239 Suihkutusventtiili 3 syl. Katkos
P1242 Suihkutusventtiili 6 syl. Katkos
P1425 Polttonestehöyryjen regenerointiventtiili, Maavuoto
P0113 Imuilman lämpötunnistin, Impulssi liian korkea.
P1457 Pakokaasunlämpötilatunnistin 2, Katkos/oikosulku (plus)
P1454 Pakokaasunlämpötilatunnistin 1, Maavuoto
P1462 Pakokaasujen lämpötilansäätö Lohko 2, epälooginen signaali
P1237 Suihkutusventtiili 1 syl, Katkos
Vikakoodeja siis jonkinverran. Onko ideoita mistä kaikki johtuu?
pakokaasun lämpötilatunnistimet vaihdettu nyt, mutta ei vaikutusta.
Comment
-
Kierrosluvut testerin mukaan ok, vedenlämpötila 10astetta vähemmän ku mittari, ei luulis vaikuttavan mihinkään.
Vikakoodi jatkuva pakokaasunlämpötunnistin 2 (plus)ja arvoja seurasin niin lohko 2 lambda arvot ei näytä oikein. Seuraavaksi pitää tutkia nuo egt 2 piuhat ku anturikin pitäis olla toimiva.
Suihkutus katkos vikakoodit se lyö päälle ku lämpösenä starttaaViimeksi muokannut okkim; 7.8.2017, 21:55. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään vaan muokkaa vanhaa.
Comment
-
Yksi rele antaa noille virran mikä kannattas vaihtaa, ohjaa myös pumppua, nokka-akselin säätimiä ja polttoainepaineen ohjaus solenoidia. Mutta ne on toisilla kärjillä ohjattu. En oo ny varma tarkottaako moottorin ohjaus relettä vai pumpun relettä. !´1 rele ois konehuoneessa ja toinen ois kuljettajan jalkojen yläpuolella, viisaammat voi kertoo varmaa kumpi se noista on.
Comment
-
Jatkan tänne kun täälä kans audi a6 c5 2.7bit tekee satunnaisesti niin, että käynnistykset kylmänä aiva ok mutta lämpimänä (lämmöt noin 85-95°c ja vcds myös todettu että mittari näyttää oikein) saattaa olla että ei heti käynnisty.. Muutaman minuutin odottelun jälkeen hörähtää käyntiin niin kuin ei vikaa olisi ollutkaan. Onko näitä releitä tai jotain muita vaihtoehtoja mitkä vois tehdä tällaista lämmetessään.?
Comment
-
Audi A6 c5 2000 vuoden automaatti neliveto 2.7T.
Starttaa kivasti mutta ei hörähdä käyntiin.
Testerillä ei pääse moottorin ohjainlaitteelle. Vaihteistopuolella koodi p1850.
Eli laatikko ja ecu ei puhu keskenään..
Mistä lähden etsimään vikaa?
Comment
Comment