Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7Bit ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7Bit ei lähde käyntiin

    Ongelmana on että ässä ei käynnisty. Startti pyörii ja bensaa tulee mutta ei lupaa ollenkaan. Auto on tehnyt tätä pariin otteeseen mutta ulkolämpötilalla ei näyttäisi olevan mitään tekemistä vian kanssa. Yhteinen tekijä taitaa olla että jos autoa siirtää pihassa niin seuraava käynnistys ei onnistu. Auto lähtee käyntiin vajailla sylkillä mutta ei pysy millään käynnissä... Tämän jälkeen ei pihaustakaan, aivan kun kipinää ei tulisi mihinkään pyttyyn. Autossa on toinen sytkänohjausyksikkö uusittu, kaikki puolat ovat viikon vanhoja samoin kun tulpat.

    Tulpatkin käytin auki ja olivat ihan litimärät mutta kuivaaminenkaan ei auttanut yhtään. Nyt autosta on akkukaapeli irti ja ajattelin jos se nollaisi ohjainboksin ja sillä olisi jotain eroa.

    Mistäs lähtisi hakemaan vikaa seuraavaksi?
    Viimeksi muokannut Killeri; 14.11.2021, 11:40. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Vikakoodit.

    Comment


    • #3
      Joo pitäisi vaan saada joku lukemaan ne vikakoodit tuossa omassa pihassa. Jos jollain on aikaa tulla ne lukemaan niin voin kyllä korvata sen. En viitsisi alkaa hinauttamaan autoa Audille...

      Comment


      • #4
        Akku oli irti tunnin verran, eikä mitään vaikutusta asiaan....

        Comment


        • #5
          Nappaa maffin sähköt irti ja koita käymään.

          Comment


          • #6
            Maffista otettiin sähköt pois, ei eroa. Bensapumpun sulake otettiin irti kojetaulun päädystä ettei pumppaisi enempää bensaa jo valmiiksi märille tulpille. ei edes luvannut jämäbensoilla vaikka miten sahasi.

            Antaa heikkoa kipinää joten kampiakselin asentoanturi toimii. Heikko kipinä voi johtua siitäkin että tulppaa ei saa testitilanteessa painettua puolalta tulevaan johtoon kunnolla kiinni...

            Mitäs seuraavaksi...?

            Comment


            • #7
              Tulpat irti ja kuivaksi tai vaihtoon. Pitäis auttaa.

              Comment


              • #8
                Otin tulpat jo aikasemmin päivällä irti ja kuivailin. Huomenna ajattelin taas ottaa tulpat irti ja kuivailla ne, sitten vaan puörittämistä ilman bensapumppua alkuun ettei taas tulpat kastu.

                Ongelmana taitaa olla se että kylmäkäynnistyksessä saa liikaa bensaa noilla 440cc suuttimilla ja kun siirtää autoa niin ei ehdi poltaa kaikkea joten tulpat jää märiksi. Ja seuraava kylmäkäynnistys niin lyö taas lisää soppaa koneeseen ja se on sitten siinä...

                Comment


                • #9
                  Ehkä hiustenkuivaajalla voisi lämmittää moottorin lämpötila-anturia, joka sijaitsee varakuskin puolella , imuputken alla koneen takaosassa. Näin saisi koneen käynistymään laihemmalla. Ilmeisesti autossa myös Ecu ohjelmoitu uudelleen. Kylmäkäynnistysarvoja voisi muuttaa laihemalle esim. REVO:n Lemmiwinksillä.

                  Comment


                  • #10
                    Oma B6:en oireili samoin ja syynä oli viallinen lämpötila-anturi. Syitähän voi olla monia eli kannattaa tosiaan niitä vikakoodeja yrittää saada. Kuinka pitkään olet pisimmillään starttaillut ? voi olla nimittäin että vaikka ei lupailekkaan niin pitkillä toistoilla saattaa napsahtaakin käyntiin.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                      Ehkä hiustenkuivaajalla voisi lämmittää moottorin lämpötila-anturia, joka sijaitsee varakuskin puolella , imuputken alla koneen takaosassa. Näin saisi koneen käynistymään laihemmalla. Ilmeisesti autossa myös Ecu ohjelmoitu uudelleen. Kylmäkäynnistysarvoja voisi muuttaa laihemalle esim. REVO:n Lemmiwinksillä.
                      Lemmiwinksillä tee hevon humppaa tuommoisessa tilanteessa.

                      Comment


                      • #12
                        Pisin startti kerralla oli varmaan luokkaa 15sek ja sitten huili ja uudestaan samanverran.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                          Lemmiwinksillä tee hevon humppaa tuommoisessa tilanteessa.
                          Ei ollut tarkoitus käyttää tuossa tarkoituksessa , vaan yleisesti , koska näyttää lähtevän rikkaalla käymään.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                            Ei ollut tarkoitus käyttää tuossa tarkoituksessa , vaan yleisesti , koska näyttää lähtevän rikkaalla käymään.
                            Ei Lemmiwinksillä pysty korjaamaan liian rikasta käynnistyspolttoainemäärää jos polttoainemäärä on heti käynnistyksessä liian suuri.
                            Samoin pitää muistaa, ettei se rikastusmäärä tosiaan ole lineaarinen, eli liikaa laihentamalla voi olla ettei auto lähde sopivan kylmällä enää käymään ollenkaan (tai LW tapauksessa käy vajaan sekunnin ja sammuu)

                            Noi Lemmiwinksin arvot ei tosiaankaan tee oikeasti sitä mitä sanovat. ECUn toiminta pitää tuntea aika tarkkaan jotta ymmärtää mikä idea siinä on.
                            Mun mielestä koko ohjelma pitäisi kieltää lailla.

                            Comment


                            • #15
                              Jos asustelet jossain leppävaaran lähi alueella, niin voin tulla lukasemaan vikakoodit äSsätä..

                              Comment


                              • #16
                                Eipä olisi ekat tulpat, jotka kastelulla on tuhottu. Vikakoodit lukuun ja perään uudet tulpat koneeseen.

                                Comment


                                • #17
                                  pyöriikö startilla ikäänkuin kahvimylly eli puristuksia hukassa?

                                  ei muuta kuin startaten vaan vaikka hullulta tuntuukin. tai hinaten.
                                  muutamia ollut tälläsiä että venttiilit jää auki ja ruttu on kateissa. eli venttiilin jousi ei jaksa vetää lautasta kiinni kun hydpatruuna on liian "kova". erittäin yleinen tauti 2.4 v6 motissa. muutamia myös ollut 2.7 tai 3.0 motissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja lampi Näytä viesti
                                    muutamia ollut tälläsiä että venttiilit jää auki ja ruttu on kateissa.
                                    Tämmösiä ongelmia oli myös toisen automerkin koneissa kun joskus lueskelin vikoja, johtuivat lähinnä kait lyhyistä siirroista kun motti ei lämmennyt ja öljyt jähmeinä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auto toimii taas kuin unelma. Syynä oli se että kylmäkäynnistyksessä saa liikaa bensaa, ja kaksi kylmäkäynnistystä ja sammutusta ennenkuin kone alkaa lämpeämään on liikaa. Silloin on kone niin täynnä bensaa ettei enää lähde käyntiin... Saatiin kuitenkin käyntiin kun kuivasin kaikki tulpat ja hinattiin auto käyntiin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuulostaa aika lailla samalaiselta kuin omat taisteluni 2.8 30V kanssa (sillä erotuksella että käyntiin ei ole lähtenyt). Tulpat olivat tosi karstaiset ja kosteat. Putsasin ne ultraäänipesurilla ja säädin hiukan kärkiväliä pienemmäksi. Ei mitään vaikutusta. Kipinä tulee ja polttoainelinjassa on painetta. Vikakoodeja yritettiin lukea eilen, mutta tyssäsi siihen että autossa olikin 2x2 töpseli.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näköjään sit biturbolla pitää kierrosten antaa tasottua ennen ku sammuttaa auton.
                                          Itse olen yleensä näin tehnytkin varsinkin, jos on kylmä auto vaikka siirrellykki ihan muutaman metrin ( harvoin onneks on tarvinnu ). Mutta tulipahan varmistettua et näin se kannattaakin tehdä.

                                          Itellänikin kiukutteli 2 otteeseeen samallalailla tänä vuonna säädössä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Yleensähän noita autoja ei vain siirrellä pikkuisen. Kannattaa antaa sen käydä aina melkein käyntilämpötilaansa jos sitä pitää siirrellä. Siihenhän ei kauaa mene.
                                            Siirtelyt saattaa tukkia tulpat ,( kuten tässä kävi ) joten joskus se siirtely saattaa sen 90? maksaa uusien tulppien muodossa.
                                            Risassa esim lisäilmapumppu pyörii kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja jos vain pikkuisen sitä siirtelet niin se jättää vikakoodit muistiin kyseisestä asiasta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mikähän ohjelma autossa on ja muutettiinko kylmäkäynnistysarvoja.
                                              Mikäli olen oikein ymmärtänyt pitäisi auton vaihtua toiseen modeen jo noin 400 r/min kohdalla eikä tulppien kastumista voisi tapahtua kuin epäonnistuneessa starttauksessa esim. kovalla pakkasella. Jos starttauksessa tulee mustaa savua, kylmäkäynnistysarvoja pitäisi rukata.
                                              Lemmiwinksillä kyllä voi muuttaa kylmäkäynnistysarvoja, tuollahan esim. Ruotsissa on muutettu tuhansia autoja etanolikäyttöisiksi. Se pitääkö ko. ohjelman prosentit paikkaansa on sitten toinen juttu. Startti/run-modeaikaa ohjelmalla ei kai pysty muuttamaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sama auto (kirjaimellisesti), samanlainen ongelma. Lähti ihan normaalisti käymään aamulla ja ajoin ihan normisti töihin, ei mitään ongelmaa. Työpäivän jälkeen ei sit enää lähtenytkään, kun starttaili niin välillä vähän hörähteli et niinkun melkeen lähtis mut ei sit kumminkan. Apuvirtaakin koitettiin antaa mut ei vaikutusta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tutki ensin bensapumppu että toimiiko se? Sitten lue vikakoodit ja katso mitä ne sanoo.
                                                  Jos nuo ok niin tulpat vaihtoon ja uutta yritystä. Jos ei auta niin sytkäyksiköt vaihtoon vain.

                                                  Edellyttäen että ei ole muualla mitään mekaanista vikaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuo hörähdys viittaa kyllä bensapumppuun, jos siis ajoneston valo sammuu. Vikakoodia siitä ei tule jos pumppu on rikki.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Miten pystyy tarkistaan onko bensapumppu kunnossa?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Esim mittaamalla painetukin paineet?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos nyt ensin tutkisit ensin että pyöriikö se bensapumppu kun starttaa tai syöttää suoraan virtaa sille.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla on omassa tankin läpiviennissä hapettunut nelinapaliitin aika huonoksi ja aiheutti webaston asentajalle hieman lisätyötä, oireena oli ettei lähtenyt käyntiin kun bensapumppu ei pyörinyt

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X