Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 PT (3.6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 PT (3.6)

    Nyt olis tarvetta moottorin räjäytyskuville ja mahdollisesti muulle tiedolle, että selvittää mitä antureita tossa pitäis olla missäkin.
    Koitetaan rakennella yhtä palovammasta moottoria, eikä hajuakaan antureista ja sen sellaisista mitä tossa tarvii olla.

    Tietysti oikeat valokuvatkin olis hyödyks jos joku on tollasen rakentanu auton ulkopuolella


    E: voimansiirtokysymyksiä lisäilty!
    Viimeksi muokannut AtAi; 12.4.2010, 11:20.

    #2
    Täältä kaikkea linkkivinkkiä.


    Vagcatissa noita räjäytyskuvia olisi. Vaatii rekisteröitymisen, ei muuta.

    Comment


      #3
      Kysynpä nyt, kun kerran samanlaista pataa koskee.

      Pitäisi noita huohotusletkuja vaihdella ja vahvasti näyttää siltä, että pari yhdettä on imusarjan alla. Imusarja pois edestä, mutta lähteekö se kokonaisena, vai tarviiko pistää puoliksi? Mitähän tiivisteitä tuo uusituttaa? Imusarjan ja kansien väliset tiivisteet nyt varmaan ainakin. Bensarailien ja suuttimien tiivisteet?

      Comment


      • #4
        Minkä kokoiset on PTn vakiosuuttimet?

        Kun en ole varma suuttimien kunnosta, mulle tarjottiin 8kpl 200ccm suuttimia, ne kyllä vaparina pitäis mun laskujen mukaan riittää tuohon.

        Comment


          #5
          vakiosutimet about 150cc

          Comment


          • #6
            Räjäytyskuvista onnistuin missaamaan "kaasuläpän", onko jollain kuvaa siitä niin tietää mistä lähtee tutkimaan notta onko tuhoutunut.

            Löysin jo, on imusarjan "välissä" Maksaa näemmä sikana jos pashana.


            Mistäs romusta löytyy tohon sopivaa vauhtipyörää jos alkaa manualisoimaan, kun Suomen hinnasto ei tunnu löytävän uutta enää.
            Viimeksi muokannut AtAi; 7.4.2010, 02:58.

            Comment


              #7
              6-lovisen kanssa tarkoitettua vauhtipyörää näyttäis vielä olevan tarjolla, joskin samaan hintaan teettäis kevyen CrMo-pyörän.

              Comment


                #8
                http://www.034motorsport.com/product...ducts_id=18554
                http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=495

                Varmaan purkuosanakin voisi löytää vauhtipyöriä, mutta ei niitä kyllä joka nurkalla ole. Kasikoneisen fillari oltava, koska muissa ei ole 10-pulttikiinnitystä.
                Manuaali-PT:ssä on ollut 016-sarjan vaihteisto ja uudemmissa 01E. Vauhtipyörätkin siis vähän erilaisia tuosta syystä. Foorumia kahlaamalla näistä vaihteistoista löytyy lisää tietoa.

                Comment


                • #9
                  porkkis katoin jo ton, varmaan toi vetolevyyn kiinnitettävä ois iha jees.

                  Toinen vaihtoehto on tämä engelsmannin alumiini pyörä, vois tulla loppupeleissä halvemmaksikin http://www.delta-performance.com/dvg...heel-p-47.html

                  Sillä vaihteistotiedolla en tee yhtään mitään, meinaan laki ei salli muuttaa 4wdksi sitä autoa johon moottori menee, joten joka tapauksessa laatikko-osaston joutuu säveltämään aivan itse. Todennäköisesti jollain getrag linjalla pysytään, niillä on kuulemma joku päässy kovaa xD

                  Comment


                  • #10
                    Jossain luki että toi jakaa yhtäläisiä rakenteita 1.8 16Valve vw moottorin kera, joten kysynkin, mistä tähän löytää öljykorkin?

                    Comment


                      #11
                      Merkkitiski? Motonet? Teppo? Purkaamolta?

                      Oma huohotusletkun vaihtoprojekti on vielä tutkintavaiheessa. Olisi hienoa, jos imusarjan saisi pois ilman bensarailien tai -linjoten irroitusta. Ne mutterit vaan näyttää olevan aika tanakasti kaikenlaisen takana. Onko tähän vinkkejä, ettei tarvisi mennä perse edellä puuhun. Vaihtoehdot taitaa olla joko suuttimien irroitus imusarjasta, mikä edellyttää näköjään kahden mutterin avausta per puoli, tai railin irroitus suuttimista, johon vaaditaan huikeasti sorminäppäryyttä noiden liittimien takia. Kumpi on pienempi paha?

                      Comment


                      • #12
                        Onko V8sin ja esim etuvetoisissa käytettyjen 5sylinteristen laatikkojen "pulttijako" sama, eli mistä tähän mene ns. Bolt on etuvetolaatikko?

                        Niin tiettää millaista adapteria alkaa rakentamaan takavetolaatikkoa varten, ei tässä kuitenkaan taida olla sama pulttijako mitä LTssä, menis liian helpoks :P
                        Kyllä, tiedän myös että helpointa olisi mitata, mutta kone kun sattuu vielä olemaan tuolla Audin konehuoneessa, ja kevään pitää kuivattaa vielä hetki maata että maa kantaa moottorinosturin, joten suuri apu olisi jos jollakulla on jotain faktatietoa.

                        Comment


                          #13
                          Kasissa ja vitosen pulttijako on sama, tai ainakin vitonen sopii kasin askiin PnP.

                          Comment


                          • #14
                            Teppo, sulla varmaa tietoa?
                            Joku oli tunkenu 2wd vitosen laatikon tohon kasin perään, sovitteista ei puhuttu tekstissä, joten hyvä jos sun tietos varmistaa tämän, niin helpottaa aika paljon laatikon metsästyspuuhaa, "5syl" löytyy jopa naapurimaasta sovitetta vaikka mihinkä lodjuun.
                            Aftermarkettivauhtis tähän jokatapauksessa tulee.

                            Comment


                              #15
                              V8 urssin lodjun voi vaihtaa plug-and-prei menetelmällä turbourssiin, eli kyllä se sinne istuu. Vanhemmissakin sama juttu.

                              Comment


                              • #16
                                Gedu thank you.

                                Nyt vaan metästämään semmosta kivaa lootaa tuohon jatkoksi.

                                Comment

                                Working...
                                X