Tuleeko katin vikakoodi uudelleen? Että ei sen sisukset resonoisi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!
Collapse
X
-
Onkos uusia "edullisia" paikkoja löytynyt? Nyt ois ajankohtasta vaihella kiristin ja ketju. 310 markkaa tämän päivän kurssilla europartsilta kaikkine tiivisteineen. Eka sivun viestissä puhuttiin Kuopion varaosakeskuksesta ja 145 markkaa kiristin. Soittelin sinne, mutta ei löytynyt 1.8T:hen kiristintä ollenkaan. Ja tietääkö kukaan suurinpiirtein, kauan menee halvimmalla postituksella Europartsilta kotiin?
Comment
-
Aktiivinen kiristinyksikkö (058109088K) marmorilla 664,00€, vanhempi passiivimalli (058109217B) 210,00€.
Speedillä hinnat 558€ & 157€.
Kiristinyksikkö ei ole alkuperäisosanakaan välttämättä se kaikista kestävin, joten kannattaa laskea kannattaako säästää ostamalla kiinaversio. Vaihtotyölläkin kun on mukavasti hintaa, ellei sitten ole mahdollisuutta tehdä itse.
Alkuperäisosan ja kunnollisen OE osan hintaero on harvemmin viisinkertainen, ainakaan tämän hintaluokan palikoissa. Voidaan sitten miettiä vastaako se "OE laatuinen" 150€ kiinalaisosa alkuperäistä muuten kuin käyttötarkoituksen osalta.
Comment
-
Oma kokemus, -96 1.8 20v vaparikone. 321tkm taulussa, suomiauto, merkkiliikkeen huoltokirjalla.Nokkaketjun välinen kiristin petti ja jako hyppäsi -->venttiilit solmussa. Eipä kannata enään korjata.Auto purkuun.
Jakopääremontin yhteydessä merkkiliikkeessä 40tkm/3v aikaisemmin oli kuitin mukaan kiristimeen vaihdettu joku o-rengas ? Eipä ollut pitkäaikainen apu, ilmeisesti yritetty säästää asiakkaan rahoja. Kiristin maksaa 750e ja Tepolla 550e.
Kyllä näillä osahinnoilla poistuu vanhempi kalusto aika äkkiä markkinoilta, kyseessä kuitenkin osa joka on pakko vaihtaa kun kilometrit tulee täyteen.Aika harva alkaa tekemään 1500e autoon 700-1000e remonttia vaihtaakseen tuon kiristimen ennakkoon.
Comment
-
Minulle tuli tuolta europapartsilta paketti ja siinä kiristin, ketju, tiivisteet ja venttiilikopan tiivisteet.
Tulleineen tuli maksamaan noin 380e
Ei mun mielestä nyt ihan kauheasti, kun vertaa että suomessa pelkkä kiristin 664e :D
Ja kiristimessä oli audin logo ja varaosanumero kyljessä, joko aito tai sitten todella hyvä kiinakopio :D
Tiivisteet oli Victor Reinz:in ja ketju iwis
Onko tuo millainen homma vaihtaa? Sain kyllä venttiilikopan irti jne, mutta mitenkäs tuo kiristin lähtee tuolta irti ja uusi tilalle?
Comment
-
Tossa on hyvät ohjeet: http://www.passatworld.com/forums/45...teup-20vv.html
Tiesitkin varmaan että tarvitset sen erikoistyökalun jolla saat kiristimen kasaan jotta se sopii ketjun alta pois/takaisin. Monesti uusi kiristin on paketissa painettuna kasaan tuolla työkalulla.
Comment
-
Mitenkäs -Juho- onnistui vaihto? Itselle osat tulossa ja lähinnä tuohon http://www.passatworld.com/forums/45...teup-20vv.html ohjeeseen liittyen kysymys kuuluu: Kuinkas homma muuttuu kun vaihtaa sen ketjunkin? Tuossa ei irroiteta kuin toinen nokista. Eli miten jakohihnan ja sen sellaisten käy kun ruetaan vaihtamaan ketjua?
Muutkin voi vastata tietysti!Viimeksi muokannut kiNos; 4.9.2012, 19:42.
Comment
-
Tuo linkki ei johda mihinkään... Jos on kyse v-koneesta niin RiSassa joutui ottamaan vain toisen nokan irti, se vaan sattui olemaan se nokka jossa on jakohihnan pyörä kiinni :) Eli jako piti merkata erittäin hyvin ja samoin nokkapyörän kiinnityskohta pitää merkata kunnolla kun se on kartiossa, ei kiilalla.Viimeksi muokannut juutasqsa; 4.9.2012, 19:42.
Comment
-
En kovin yksiselitteistä vastausta löytänyt hakua käyttämällä, mutta jokatapuksessa omassa kulkineessa kiristin ääntää vain ja ainoastaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä n. sekunnin. onko tähän muuta lääkettä kuin koko kiristimen vaihto? jostain paineventtiilistä öljynsuodattimen jalassa on ollut tässäkin ketjussa aiemmin puhetta... koskeeko se myös v6 vai pelkästään 1.8T moottoria?
2.4 v6 A4
Comment
-
Itellä ollut kanssa mielessä noi 2.7bit nokkaketjujen vaihdot, ketjutkin ois jo hyllyssä. Käynnissä ollessa en ole huomannut minkäänlaista ylimääräistä ääntä konehuoneesta, mutta kylmäkäynnistyksessä (kun auto seissyt vähintään vuorokauden) niin usein antaa n. sekunnin pituisen suht. voimakkaan rahinan. Onko kuinka akuuttia jos ei muuta ongelmia vielä esiinny? Mittarissa 153tkm, ajattelin tehdä koneelle muutenkin Forten motor flushin ja top end treatmentin öljynvaihdon yhteydessä.
Comment
-
Suunnitelmissa tehdä ennakoiva huolto ja vaihtaa nokkienvälinen ketjunkiristin, ketju ja tiivisteet. Onko tullut päivitystä siihen, mistä ne kannattaa ostaa? Kone on 1.8T bex.
Comment
-
Kysellään nyt täällä kun omakin a6 1.8T raksuttaa. Erityisesti kylmäkäynnistyksessä rääkyy kunnes käynnistyy kunnolla, sen jälkeen menee pois, palaa jälleen kun kone on kunnolla lämmennyt. Kuuluu pelkästään tyhjäkäynnillä ja kylmäkäynnistyksessä. Eli katoaa heti kun kierroksia nostaa edes vähän.
Raksutus kuuluu selkeästi koneen takapäästä/takapään ja rintapellin välistä(moottorin takapäässähän tuo ketju olisi), mutta oma korva sanoisi että ei kuulu moottorin sisältä, vaan mahdollisesti joku toimilaite tms siinä lähellä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Juho- Näytä viesti
Comment
-
Lainataanpa ketjua oman ongelman pähkäilyyn. A3 1.8T AUQ kävi siis pari viikkoa sitten jakohihnaremontissa, jonka jälkeen palanut moottorin vikavalo ja vikakoodi 17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation.
Nyt on vaihdettu sekä nokan että kampiakselin anturit ja jakohihnan ajoitus tarkistettu useaan otteeseen, on huoltoliikkeen mukaan kunnossa. Voisiko nyt olla niin, että vanha löysällä ollut hihna on "piilottanut" myös venyneen ketjun/rikkinäisen kiristimen? Alkaa keinot loppua pikkuhiljaa kesken ja täysin sokkona veikkaamalla ei viitsisi kiristintä vaihtaa, on sen verran suolainen hintalappu osalla. Kiinankopioistakaan ei kovin maireita kokemuksia taida kenelläkään olla.
Kiristin ei kyllä mielestäni pidä mitenkään erityistä ääntä, paitsi heti käynnistyksen jälkeen sekunnin tai pari. Pystyykö venyneen ketjun toteamaan ihan avaamalla venttiilikopan ja tarkistamalla ajoituksen? Toki myös muut teoriat ovat tervetulleita, mielellään halvemmatkin :)
Comment
-
Venttiilikopan avaamalla näet ainakin, että ketjun hammasväli on oikea.
Tiiviste menee toki vaihtoon, mutta tuossa iässä sen vaihto on varmasti muutenkin ajankohtainen (mikäli alkuperäinen).
Jos itse kiristin on viallinen, yleensä vikakoodi liittyy säädön raja-arvoihin (joita ei saavuteta).
Tällöin moottori yleensä myös kuulostaa vähintään lievästi dieseliltä.
Mikäli kiristin ja ketju on vaihtokunnossa niin seuraavilla osilla selviää huomattavasti alkuperäistä halvemmalla:
Febi Bilstein - 37119 (Nokkaketjunkiristin 058109088K)
Febi Bilstein - 25360 (Nokkaketju 058109229B)
Hintaa noille tulee yhteensä n. 360€ (kiristin n. 320, ketju n. 40), kun marmorilla hintaa kertyy yhteensä 819,32€ (kiristin 707,72€, ketju 111,60€).
Febi Bilsteinin osilla on myös kahden vuoden takuu, joten senkin puolesta houkuttelevampi vaihtoehto kuin lähes vastaavanhintaiset kiinakopiot. Molemmat osat edustavat myös viimeisintä revisiota / versiota.
Kiristimen / ketjun mennessä vaihtoon, pitää myös venttiilikopan ja kiristimen tiivisteet uusia.
Kiristimen tiivistesatsin osanumero on 058198217 ja venttiilikopan vastaavasti 058198025A.
Hinnat ei edes marmorilla ole täysin mahdottomat, ensimmäisellä on hintaa 16,53€ ja jälkimmäisellä 54,37€.
Tarvikkeena löytyy toki vieläkin edullisemmin.
Comment
-
Ota nokan anturin alla oleva triggerikiekko irti ja väännä siinä oleva "kiila" suoraks. Käännä kiekkoa jokunen aste myötäpäivään. Jos vikakoodia ei tule veikkaisin imunokan tulevan jäljessä, joka johtunee kiristäjän sakkailusta tai siitä, että jako on kaikesta huolimatta hampaan myöhäisellään. Tuo kokeiluhan ei riko mitään, mutta kertoo onko imunokka myöhässä...
Comment
Comment