Jep, voisikohan ollakin, ettei ole edes kiristänyt kunnolla kun noin sileältä näyttää. Öljynpaineet mittauttaisin minäkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!
Collapse
X
-
Oma kiristin oli tämän näköinen kun sen viime syksynä vaihdoin:
https://picasaweb.google.com/jptuhka...eat=directlink
Piti melko makiaa rallatusta lämpimänä..
Comment
-
Oho, no on siinä liukupinnoissa aika paljon eroa. Mulla ei ollut juurikaan edes kulunut.
En mä edes enään tiedä mistäpäin se meteli lähtee kun tuntuu että kuuluu jokapuolelta. Otin videopätkää.
http://s129.photobucket.com/albums/p...8-14-45-20.mp4
Comment
-
Alkaa varmaan pikkuhiljaa löytyyn äänen aiheuttaja tai sitten löytyy lisää vikaa.
Tänään huomasin kiihdyttäessä, että kun oli ahdot siinä aikalailla täysissä (huimat 0,8-0,9) niin auto nyökkäs ja hyvä etten päätäni lyönyt tuulilasiin :D Saattoi näyttää ulospäin hienolta. Eli tiputtaa ahdot aina nolliin kun on lähellä maksimia.
Onko tämä nyt sitten bypass vai hukkaportti vika?
Comment
-
Comment
-
Onhan tuo 1.8T BEX moottoriin sopiva kiristin hinnoissaan.
Tänään tein soittokierroksen AD-Varaosamaailmaan, Fixus- ja Tammer-Diesel varaosiin. Kysyin saatavuutta tuolle kiristimelle esim edellämainittuun moottoriin ja kaikki myy ei oota. Jotain italian ketjumallia saa kaikilta kylläkin, mutta se siitä. Tosin haukkoivat ilmaa kylläkin joka puljussa kun kerroin laakkosen hinnan.. hyhhyh :( Tammer-Diesel kylläkin lupasi selvittää Saksasta saatavuutta, joten odotan vastausta.
Comment
-
Itse tilasin Europapartsilta tuon K-mallin kiristimen, UPS kantoi paketin 5 työpäivässä kotiovelle hintaan 230€. Ei paljoa tarvinnut miettiä mistä ostaa... Tullit yms. tuohon tullee vielä perästä maksettavaksi, paketin mukana ei ainakaan mitään tullauspäätöksiä yms. tullut.
Linkki: http://www.europaparts.com/cam-chain...58109088k.html
EDIT: Sen verran vielä lisäystä tähän, osassa oli tuo samainen LBT-tarra kiinalaisin kirjaimin varustettuna mitä Ebayssa myytävissäkin. Sivusto tosin väittää osan olevan "Genuine OEM", mutta vähän haiskahtaa.Viimeksi muokannut JanMan; 19.10.2011, 14:03.
Comment
-
Jotenkin mulla oli sellainen ajatus Janne, että toivottavasti ei olisi kiinanmalleja tuohon hintaan :( Ja eikös ne tullit olisi pitänyt maksaa jo ennen luovutusta sinulle? Näin ainakin minun on tarvinnut tehdä, kun yleensä on tullut kirje tullilta, tai sitten on soitettu rahtifirmasta yms...
Niin ja omassakin kuulostaa siltä, että rallatus on alkanut :(
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viestiKäykö tämä sarja myös RS4:seen? Saisi edukkaasti koko setin.
Kyllähän tuo itseänikin houkuttais,mutta ajattelin kysästä kokemuksia??
Comment
-
No niin, Blaupartsin setin ja nokkaketjujen vaihto-operaatio alkoi Perjantaina omalla pihalla... Jospa olisin tiennyt miten v*t*umainen on vaihtaa, niin liikkeeseen olisin vienyt! Anyway, minulla rohisi kuskin puolella jo jonkin aikaa ja olin paikallistanut putken pätkällä sen tulevan nokkaketjusta. Diagnoosi oli oikea, ei ollut ketju ottanut venttiilinkoppaan, vaan sieltä alapuolelta kanteen tehnyt ihan kunnon jäljet. Piti ottaa jakohihnan ratas pakonokasta irti että sai paketin pois.
Kiristin näytti päällepäin olevan täysin toimintakuntoinen, pienet ketjun kuluttamat kohdat niissä liukupinnoissa. On saattanut olla jossain vaiheessa jumissa, ja sit alkanut kihnuttamaan kanteen ja pienenpientä metallimujua oli kyllä siinä kiristimen öljysihdissä. Olisikohan se aiheuttanut sne että ei ole saanut kunnolla öljynpainetta kiristimeen ja edesauttanut ketjun löysyyttä ja siten lisää hangannut kanteen?
Autolla on ajettu noin 230000 Km, minun toimesta puolet. Ei ollut missään nokassa tai nostajassa kummoista kulumaa ainakaan kuskin puolella, joten kyllä näissä kestää kilkkeet vaikka on lastutettu. Eikä ollut nokkien välinen ketjukaan venynyt juuri ollenkaan.
Tänään sain kasaan kuskin puolen ja aloin irroittamaan pelkääjän puolta mutta sielläpä onkin joku alipainekello tiellä just sen verran ettei saa koppaa pois. Onko kellään vinkkiä miten sen saa otettua irti, tuntuu olevan sen verran ahtaassa paikassa.
Mikse kävi räpsäsemässä muutaman kuvan kännykällä, voit laittaa tänne ne kuvat nähtäväksi.
Kirjottelen lisää pelkääjän puolesta kunhan saan sen s**kelin alipainekellon edestä.
Comment
-
Löysää siitä ilmaventtiilistä kaksi alimmaista pulttia, ja ota ylimmäinen pois. Silloin saat sinne sen verran tilaa että venakopan saa pois. Ei kannata irroittaa kokonaan niitä alempia pultteja koska niiden alla oleva tiiviste saattaa karata.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiLöysää siitä ilmaventtiilistä kaksi alimmaista pulttia, ja ota ylimmäinen pois. Silloin saat sinne sen verran tilaa että venakopan saa pois. Ei kannata irroittaa kokonaan niitä alempia pultteja koska niiden alla oleva tiiviste saattaa karata.
Comment
-
Paska hommahan tuo näytti olevan mutta olipahan ainakin puitteet kunnossa kun sai pihamaalla tehdä :) Tuossa kuvia ketjuista uusi vs vanha sekä ketjun hankaamat jäljet.
Vähän mystiikaksi jäi miksi ketju oli hangannut koska kiristäjä ei jumittanut tosin siinä kiristimelle tulevan öljykanavan päällä oli metallimujua josko ois tukkinut öljyn pääsyn kiristimeen..?
Comment
-
Remontin tein talvella mutta koneelta löyty joitakin kuvia: https://picasaweb.google.com/nazo.co...ketjunkiristin (Zoomata voi kuvan yläpuolella olevasta napista)
Mielestäni nokat ei oo mitenkään erityisesti kuluneet, vaikka mittarissa taisi olla 160tkm longlifeä..
Comment
-
No niin, pelkääjän puolikin avattu ja suljettu. Olipa homma. Pienet jäljet oli pelkääjän puolen venttilinkopassa, ei läheskään sellaiset kuin kuskin puolella kannessa. nostajat ja nokat ihan samassa kunnossa kuin kuskin puolellakin, ei mitään sanomista. Ei ollut metallimujua kiristäjän sihdissä ja ketjukaan ei ollut juurikaan venynyt. Ja enpä tietenkään rasvasilla näpeillä kameraa hakenut, ei kyllä käynyt mielessäkään kun oli päässyt työn tohinaan.
Sit Maanataina syyläriä tilaamaan niin pääsee laittamaan lopultakin läjään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiNiin vaihtuikos tähän vaan ne ketjut?
Comment
-
1,8t BEX ongelma/nokkaketju.
Hei, samaa vikaa ollut täälläkin.
Auto on A4 B6 vm.04 1,8t koneella
Autossa oli vika että moottorin merkkivalo paloi, jakoketju korahti aina kylmänä käynnistettäessä hetken mutta muuten ei mekaanista ääntä päästävää vikaa ollut.
Vaihdoin öljysihdin noin 150tkm kohdalla, oli mielestäni ihan puhdas. 168tkm kohdalla vaihdoin nokka-akselien välisen ketjun ja kiristimen ja vikakoodi sekä ääni katosi... vika korjaantui nämä vaihtamalla ainakin minulla.Viimeksi muokannut Stefa; 17.9.2012, 22:58. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.
Comment
Comment