Lopettaa ääntämisen kun paineet on kasvaneet oikeelle tasolle -> kone lämmin
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!
Collapse
X
-
Onko teidän mielestä paha hinta 293e kiristin,ketju,kopan tiiviste ja kiristimen tiiviste.
Sais kuulemma ketjuakin halvemmalla merkillä, muttei suositellut sitä varaosaliikkeessä.. Tiedä sitten.
Comment
-
Nuo stefat sijaitsee koneen etuosassa?
Ajattelin tehdä homman näin kun tässä linkissä, eli ettei tarvis hihnaa tiputtaa päältä pois. Pystyyko stefat vaihtaan jos homman tekee näin?
http://www.passatworld.com/forums/61...tensioner.html
Comment
-
Juu edessä ovat, eikä tarvitse purkaa nokkaa pois sen takia. Eikä minun mielestä sinne alkuperäisiä stefoja ole välttämätön laittaa, ne kun ovat turkasen kalliitakin. 5€ tarvike vs 33€ marmori.
Jakohihnan pyörän joudut ottamaan pois jos sen takana olevan stefan haluat vaihtaa.
Comment
-
Täällä oli pari vuotta sitten marmorilla 20 euroa zipale, mutta kumminkin. Korjaamolla silloin vaihdatin niin se sälli suositteli että laittaa alkuperäset, no minähän sitten laitoin. :) Pakonokalle jää ainakin vaihtamatta jos ei käytä nokkapyörää pois. Ja varot ettet liikaa kiristä sillä työkalulla sitä kiristintä ettei käy niinkuin minulla kun joutui erin homman takia käyttää niitä irti. Meni kierteet kiristimestä ja piti käydä teettämässä siihen uus helicoil-kierre.. Taino, jos nyt sitä tarvii ees käyttää..Viimeksi muokannut bonus; 30.8.2011, 15:06.
Comment
-
Kuinkas vakavaa tuo oikeasti on jos käynnistäessä rallattaa sen sekunnin tai kaksi? Rikkooko sit jotain enemmän pitkässä juoksussa? Uudempi ässä raksuttaa ainakin jos on vaikka yön yli seissyt. En taida enää kehdata tinkiä näitä autoliikkeestä, varsinkin kun kone on juuri ollut samalta suunnalta auki eikä silloin kukaan hoksannut.
Comment
-
Kiristin ja ketju vaihtoon.. Kun öljy lämpeää ja menee ohuemmaksi niin ei jaksa kiristin kiristää tarpeeksi. Itselläkin teki juuri samaa. Kiristimestä oli liukupinnat ihan loppu. Ei olisi kauaa enää kestänyt että olisi toinen liukupinta mennyt rikki lopullisesti.
jaskaz:
Alkuperäiseen viestiin vastatakseni.Eikös noissa pääsääntöisesti tule kiristin rikko niin,Että öljynsuodatin jalan sisällä oleva paineventtiili lähtee irti/löysenee vuosien saatossa.Joka aiheuttaa sen että kun auton käynnistää kylmänä. Niin öljy on pois kiristimeltä ja ketju pääsee täten löysänä lyömään kiristintä ja hajottaa uudenkin kiristimen suht nopeasti.
Comment
-
Käytin Audi A4 2.0TFSI q kulkineen hovikorjaajalla nokkaketjun+kiristimen sekä bensapumpua käyttävän nokka-akselin seuraajan vaihdossa. Osat plus työt yhteensä alle 300€. Onnistuu siis kohtuu hintaa kyseinen remontti. Töitä oli teettänyt kuulemma ihan riittävästi.Viimeksi muokannut 8866; 14.9.2011, 21:19. Perustelu: Ei käytetä profiilin autoja, muuttuu ajan saatossa kuitenkin.
Comment
-
Juu edessä ovat, eikä tarvitse purkaa nokkaa pois
sen takia. Eikä minun mielestä sinne alkuperäisiä
stefoja ole välttämätön laittaa, ne kun ovat
turkasen kalliitakin. 5€ tarvike vs 33€ marmori.
Jakohihnan pyörän joudut ottamaan pois jos sen
takana olevan stefan haluat vaihtaa.
Onko toi hihnapyörä paha ottaa irti ja laittaa takasin ihan yläkautta vai tarviiko ottaa etukehikkoo kauemmas?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja primus Näytä viestiKäytin Audi A4 2.0TFSI q kulkineen hovikorjaajalla nokkaketjun+kiristimen sekä bensapumpua käyttävän nokka-akselin seuraajan vaihdossa. Osat plus työt yhteensä alle 300€. Onnistuu siis kohtuu hintaa kyseinen remontti. Töitä oli teettänyt kuulemma ihan riittävästi.
Comment
-
Hehhehh.. Ja voi vittu!
Tulipahan sitten sekin vitun kiristin ja ketju vaihdettua ihan turhaan kun sirinät jatkuu edelleen kylmällä koneella ja saa mun puolesta jatkuakkin kunnes jotain hajoaa ja jää koko paska tienpäälle :D
Sieltä jostain kansi/imupuoli suunnalta se kuuluu vaikka ihan paikallaan polkis kaasua.
Vielä kerran, voi V****!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viestiHehhehh.. Ja voi vittu!
Tulipahan sitten sekin vitun kiristin ja ketju vaihdettua ihan turhaan kun sirinät jatkuu edelleen kylmällä koneella ja saa mun puolesta jatkuakkin kunnes jotain hajoaa ja jää koko paska tienpäälle :D
Sieltä jostain kansi/imupuoli suunnalta se kuuluu vaikka ihan paikallaan polkis kaasua.
Vielä kerran, voi V****!
Comment
-
Kuinkas ne mittaillaan? Ilmeisesti täytyy viedä liikkeeseen, ellei omista laitteita?
Mitäs tollanen pumppu/sihti taas mahtaa maksaa varaosapuljusta? Tuntuu että toi auto nielee rahaa huolella... täytyy ostaa kohta joku perus corolla, minkä saa yhden pumpun hinnalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viestiKuinkas ne mittaillaan? Ilmeisesti täytyy viedä liikkeeseen, ellei omista laitteita?
Mitäs tollanen pumppu/sihti taas mahtaa maksaa varaosapuljusta? Tuntuu että toi auto nielee rahaa huolella... täytyy ostaa kohta joku perus corolla, minkä saa yhden pumpun hinnalla.
Yleensä imupuoli alkaa pitää ääntä jos paineet alhaalla.
Comment
-
Rupesin kuuntelemaan oman auton AVJ-motin kälkätystä moottoripesun jälkeen hieman tarkemmin ja taatulla kännykkälaadulla otin vähän ääntä videolle. Taitaa tämä ääntely tulla kanssa nokkaketjusta?
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=hvWTNmFG4SQ[/ame]
Ei läheskään niin paha, kuin edellisissä videoissa, mutta ilmeisesti on syytä varautua ketjun ja kiristäjän vaihtoon?
Comment
-
Voi myös olla että koko pannu on karstasta niin tukossa että sen takia ei paineet riitä. Ei olisi ensimmäinen.
Miltäs yläkerta näytti venakopan alta?
Tossa on pari kuvaa:
Vanha kiristin - http://s129.photobucket.com/albums/p...9-18110809.jpg
Nokat - http://s129.photobucket.com/albums/p...9-16141835.jpg
Ja uusi kiristin hollilla - http://s129.photobucket.com/albums/p...9-16153900.jpg
Ja tuon äskeisen videon ääni kuulostaa kyllä aikalailla erilaiselta kun meikäläisen autossa, videolla saattaakin olla tuo kiristin/ketju vaihdon tarpeessa. Omasta autosta kuuluu lähinnä sirinää kierrosten mukaan.
Comment
Comment