Remontti on valmis ja auto kulkee. Vaihdoin siis 2.0 TFSI BPJ-koneeseen nokkaketjun (oli reilusti venynyt), nokkaketjun kiristimen (täysin särki), bensapumpun paininkupin (kulunut), nokka-akselin säätimen solenoidin ja siihen tiivisterenkaat (poikki), putket huohottimelle (halki). Ja tietysti kaikkien osien tiivisteet, O-renkaat, ja osan pulteistakin. Lisäksi avasin ja puhdistin nokka-akselin säätimen.
Niin vaan katosi tyhjäkäyntitärinät, nokkaketjun käynnistysrallatus, dieselmäinen tyhjäkäyntiääni, pienet epätasaisuudet ja epäröinnit kiihdytyksessä. Tehoja/vääntöä palautui aivan selvästi ja tässä kun töihin ajelin niin tuntui kuin olisi ollut ihan toinen Audi alla. Kyllä kannatti, vaikka oli työläs projekti.
Niin vaan katosi tyhjäkäyntitärinät, nokkaketjun käynnistysrallatus, dieselmäinen tyhjäkäyntiääni, pienet epätasaisuudet ja epäröinnit kiihdytyksessä. Tehoja/vääntöä palautui aivan selvästi ja tässä kun töihin ajelin niin tuntui kuin olisi ollut ihan toinen Audi alla. Kyllä kannatti, vaikka oli työläs projekti.
Comment