Motonetista muuten saa alkuperäistä JWIS ketjua ainakin B5 koppaisiin, eikä se maksa hunajaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!
Collapse
X
-
Onko se kiristin vainaa vai riittäisikö pelkkien laahaimien osto ja kiristimen puhdistus esim. löpöllä? Harvemmin kiristimet itse ovat rikki menneet, vaan laajaimet kuluneet ja sitten ketju ahngannut kanteen tai koppaan ja kiristimessä on hienoa alumiinimujua ja sekään ei sen takia enää toimi.
Comment
-
Vaihtotyöt menee autoliikkeen piikkiin niin vaihdan kaikki, osat itsellä hankkia.
Pihalla kiinnosta alkaa pahemmin tutkailemaan mitä sieltä löytyy. Kesällä tuota viitsis itsekin purkaa.
3 paikasta ostettu Febin kiristin, vaihdettu/tullut tilaukseen kysymättä Autlog, Dayco ja viimeisimpänä AIC.
Comment
-
Täälläkin vissiin alkanut rallattamaan nokkaketju kylmäkäynnistyksessä 1-3s vai mitä raati sanoo? Moottori 4.2 BFM
https://youtu.be/hujtk_eXmNQ
Comment
-
Onko noille kiristimen laahaimille olemassa jotakin tuotekoodia? Vai saako niitä tilattua muualta edes kun ebaysta, laatu arveluttaa siellä.
Oma on nakuttanut kauan aikaa jo (varmaan 2v) siellä 2000rpm kohdilla ja moottorijarrutuksessa, ääni ei ole muuttunut kyllä miksikään tuona aikana.
Edellisestä kiristimen vaihdosta on nyt noin 55tkm, niin ajattelin et josko selviäisi laahaimien+ketjun vaihdolla ja käyttäis kiristimen ultraäänipesurissa.
Autona A4 B6 avj
Comment
-
Tästä voi ainakin niitä kattella ja kyllä tilauskin onnistuu.
http://www.csr-tech.com/produktuebersicht.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja intr0k Näytä viestiOnko noille kiristimen laahaimille olemassa jotakin tuotekoodia? Vai saako niitä tilattua muualta edes kun ebaysta, laatu arveluttaa siellä.
Comment
-
Se ketju ei taida lähteä pois ilman koko pakonokan irroittamista. Pelkkä pakonokan pukkien löysyttäminen ei ainakaan itselläni antanut tarpeeksi pelivaraa ketjun pois ottoon. Eli jos ketjun vaihtaa niin joutuu jakopäähänkin ilmeisesti koskemaan. Joku korjatkoon jos on saanut muuten ketjun vaihdettua, itse jätin ketjun vaihtamatta.
Comment
-
Ei tarvitse jakopäähän kajota 1.8T nokkaketjua vaihtaessa. Imunokan pukit irti, kiristin irti, imunokka irti, pakonokan pukit irti ja sitten nostaa pakonokkaa päästä sen verran, että saa ketjun pois. Päinvastaisessa järjestyksessä kasaus.
Eli jakopäähän ei tarvitse kajota kunhan pitää jakohihnan nokkapyörällä samoissa hampaissa.
Comment
-
Näin olin ymmärtänytkin sen onnistuvan. Pitääpä miettiä rupeaako tuohon, vähän omat taidot arveluttaa, mutta vielä enemmän arveluttaa paikallisten huoltamoiden taidot.
Sitten kun se ketju on saatu vaihdettu onnistuneesti (ja kiristimen puristin poistettu?), niin ilmeisesti hyvä olis käsin pyörittää konetta pari kierrosta ja katsoa, että se nokkien väli on pysynyt siinä 16 ketjun tapissa vai mitä ne onkaa nimeltään, olenko oikeassa tai onko oikea tapa?
Ja kun olen kysely iässä, niin kysyn vielä tuosta kiristimen ultraäänipesusta, onko joku tehnyt? Oliko apua/lähtikö puhtaaksi, se öljysihtihän on tossa kiristimessä todella pienisilmänen.
Comment
-
Apukädet ei ole tuossa pahitteeksi, muuten kyllä simppeli homma. Kannattaa pyöräyttää sitä konetta niin tulee varmuus, että nokat ovat oikeassa ajoituksessa keskenään. Jos nokkien ketjupyörien kiilaurat ovat kohdistusmerkissä (eli 16 rullaa väliä), niin silloin se jako on kohdillaan, helppo huomata jos menee perseelleen. Mukavampi tehdä kerran ja tarkistaa kolmesti kuin toisin päin. ;)
Comment
-
Jos motonetistä haluaa hakea niin esim tuosta: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...55?ajoneuvo=27
Fixukselta saa muistaakseni samaan hintaan febin ketjun, tuosta motonetin ketjusta en tiedä, että onko febi vai joku muu.
Comment
-
Nyt on öljynsuodatinjalan takaisku vaihdettu uuteen ja silti ketju rämähtää käynnistettäessä.
Eli pitkä tarina lyhyesti. Tuli vaihdettua hyvä toimiva ääntämätön kiristin "uuteen" foorumin kautta ostettuun ja myyjän mukaan toimivaan. Tuo "uusi" kuitenkin pärähtelee pidemmän seisomisen jälkeen (n. yön yli kun seisoo). Myyjään otin yhteyttä niin hänen mukaansa on toimivana irroitettu kiristin ja epäili tuota takaiskua. Nyt tosiaan takaisku vaihdettu ja silti pärähtelee. Onko enää muita mahdollisuuksia kuin se, että tuo "uusi" kiristin ei olekaan toimiva kun vanhalla kiristäjällä ei pärähdellyt tai ääntänyt mitenkään?
Comment
Comment