Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paha mitata ilman mittaria ja tili nollilla niin ei voi sellaista hommaakkaan. :) Täytyy vielä käyttää tänään venttiilikoppa auki ja katsoa noi merkit vielä kertaalleen läpi sekä kysellä, että jos joltain kaverilta löytyis tuollainen mittari.

    Olisko noihin merkkien tarkistamiseen vielä joku tarkka ohje, että varmasti katson ne oikein?

    Comment


      Onko nuo kuvat heti vaihdon jälkeen vai pyörittämisen jälkeen? Vähän huono sanoa onko tuossa nyt 16 vai 17 lenkkiä välissä. Okkimia kompaten puristuspaineista liikkeelle jos jako on 100% varmuudella oikein vielä pyöräytyksen jälkeenkin.

      Comment


        Tais olla muuten heti vaihdon jälkeen. Täytyy tosiaan avata tuo koppa vielä tänään ja tarkistaa tuo uusiks kun nyt ainakin on kone pyörinyt.

        Comment


          Aina pitää pyörittää kone ympäri ja katsoa että merkit on varmasti kohdillaan.

          Comment


            Näinhän se pitäis, päässy unohtuun siinä kylmässä touhutessa. JOS tuo on nyt yhden lenkin vaikka pielessä niin onko siitä muuta haittaa kuin tuo, että nyt ei käynnisty? Eli jos laittaa kohdalleen niin ei tartte muuta tehdä?

            Siirtyy huomiselle tuo tarkistus, eilen tätä tehdessä vetäny selän niin jumiin, ettei mitään toivoa mennä tänään katsomaan tuota.

            Comment


            • Jos et saa mittaria, niin imusarja pois ja tulpanreijästä valoa sylinteriin. Nokan ollessa perusympyrällä paistaa valo iloisesti keskimmäisen imuvenan seetiltä, jos tässä on käyny se, mitä pojat pelkää.
              Paitsi mun mielestä tuo jako on oikea. Onko maadotukset kiinni?

              Comment


                Eli voisin kuvitella tosta sun tekstistä, että jos jako ei ole oikein niin keskimmäinen imuvena on ottanu siinä tapauksessa osumaa?

                Mitä tarkoitat tuolla onko maadoitukset kiinni? Mitään johtoja en joutunut irroittamaan remontin aikana, pelkästään tuon puolan tuosta kopan päältä.

                Comment


                  Kyllä se käyntiin lähtis vaikka olis yhden lenkin verran pielessä.

                  Comment


                    No sitten vika on jossain muualla, ei tuo mitenkään voi olla yli yhden lenkin verran pielessä. Ja nyt kun mietin tarkemmin niin pyöritin konetta käsin ennen ensimmäistä starttia ja silloin pyöri hyvin, eli luulis että jos vaarana olis venttiilien mäntiin kiinni ottaminen niin olisin jotain tuntenut pyörittäessä? Venttiilikoppa oli tässä vaiheessa jo kiinni, joten sillon en päässy enää tarkistamaan nokan asentoa.

                    Jouduin suuttimien johtoa vähän käänteleen tuossa kiristimen irroitus vaiheessa, voiskohan sieltä eristeiden sisältä sitten olla vanhat johdot katkennu? Pystyykö niitä tarkistamaan jotenkin helposti?

                    Comment


                    • Meinaakko Mikko, että vaparikone mahtuu pyörimään, jos imunokka on hampaan pielessä?

                      Comment


                        Mutta eikös se nyt olis pitänyt jotenkin huomata jos olis napannu venttiiliin kiinni? Joko siinä käsin pyöritysvaiheessa tai startatessa. Kai se nyt olis jonkun kolahduksen tai vastuksen tehny??

                        Comment


                          Ettei olisi joku ulkopuolinen vika. Mieti nyt ja käy läpi kaikki johdotukset joita olet siirrellyt/purkanut. Ota yksi irtotulppa ja kokeile tuleeko kipinää? Lähteekö bensapumppu pyörimään kun kääntää virrat päälle?

                          Puristusmittari löytyisi minultakin mutta hakeminen maksaa saman kuin hakea Motonetistä oma. Tuo video kuulostaa siltä kuin siellä ei olisi sytystulppia ollenkaan kiinni.

                          Comment


                          • unohtunu tulpat laittaa paikoilleen :)

                            Comment


                              Täytyy huomenna katsoa noita johtoja paremmin, jos toi selkä sillon jo kestäis jotain. Bensapumppua en oo ikinä kuullu tästä autosta, mutta voishan sitä koittaa kuunnella. Suuttimien johtosarja on oikeestaan ainoo mitä enemmän kääntelin.

                              Tulpat on paikallaa, ei oo remontin aikana ees käyny poissa :).

                              Edit: Taitaa tuossa videolla muuten kuulua tuo bensapumpun ääni.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Dona Näytä viesti
                                Meinaakko Mikko, että vaparikone mahtuu pyörimään, jos imunokka on hampaan pielessä?
                                En väitä varmaksi kun en ole kokeillut kuin V6 koneissa. Niissä mahtuu.

                                Comment


                                  Mulla 1.8 vaparissa oli nyrkkipajan ekan yrityksen jälkeen hampaan verran ketju pielessä. Hyvin lähti käyntiin ja nätti tyhjäkäynti, mutta tehoja puolet pois. Ei ottanu venat mäntiin, 60 km ajon jälkeen (kotiin ja takas pajalle) ketju kohdalleen ja kaik hyvin.

                                  edit: ei mitn
                                  Viimeksi muokannut taski; 23.3.2015, 12:52.

                                  Comment


                                    Jako tarkistettiin ja se oli kunnossa. Auto lähti myös pitkällisen sahauksen jälkeen käyntiin. Jatketaan tuonne vian selvittelyä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=143709

                                    Vanhassa kiristimessä ei siis ollut mitään vikaa, sen saa joku kohtuu hintaan jos tarvitsee ;).
                                    Viimeksi muokannut 54mmy; 23.3.2015, 17:59.

                                    Comment


                                    • Osaisiko joku vcdsguru sanoa onko jako nyt pielessä? Lähinnä mietityttää tuo group093 14kw eikö sen pitäisi olla lähempänä nollaa? Edelleen p0012 vikakoodia pukkaa... kiitoksia vastauksista :)

                                      16:18:54 Group 090
                                      720 /min RPM
                                      OFF
                                      -2.0°KW Idle Stabilization


                                      16:18:54 Group 091
                                      720 /min RPM
                                      21.1 % Load
                                      OFF
                                      -2.0°KW Idle Stabilization

                                      16:18:54 Group 093
                                      720 /min RPM
                                      21.1 % Load
                                      14.0°KW Idle Stabilization

                                      Comment


                                        Ei tuo ihan normaaliltakaan vaikuta. Oliko se nyt niin että 6 astetta on periaatteessa vielä hyvän maun rajoissa ja 10 astetta jättää vikakoodin. 14 joka tapauksessa on jo aika paljon pielessä.

                                        Comment


                                        • No niin olin kans jostain lukevinani et 0 +-6 olis toi group93 toleranssi. Huomenna käyn volkkarilla tarkastuttamassa ajoituksen...

                                          Comment


                                          • Toleranssi on +/- 6, mutta se on molempien puolien summa. Jos toinen on -4 ja toinen +2 niin menee vielä toleranssiin, mutta esim. -5 / +3 ei enää mene.

                                            Comment


                                            • Mystiseks menee... Mekaanisesti ajoitus kohdallaan jakopäästä ja nokista. Kummastuttaa silti toi group093 arvo mikä on +14 astetta. Vikakoodit kun kuittaa niin tuo nollaantuu ja muuttuu hetken päästä takaisin. Tosin välillä se oli 10 :) 091 muuttuu vedossa n.0-12astetta pitäiskö sen muuttua enemmän?Vois olla että öljynpaineet ei jaksa enää kunolla kiristää ketjua... tai jos tuo febin kiristin on jäänyt jumiin eikä palaudu täysin alas O_o se selittäis tuon 14 asteen heiton
                                              Viimeksi muokannut MiquelElSantos; 27.3.2015, 21:10.

                                              Comment


                                              • Mä kävin eilen kaverin kanssa VagComilla loggailemssa 091 groupin arvoja. Oonko ymmärtänyt oikein että group092 -> on pelkästään V6 koneille?

                                                Summary exceli logeista. Sellainen huomio logeista pisti silmään että kun ajotuksen säätö menee päälle, säätö hyppää idle arvosta (-2 -0 ) suoraan tai yhden stepin kautta arvoon ~18. Kun ecu komentaa säätöä offille, kestää monta sekunttia ennen kuin säätöarvo on kelannut itsenstä takaisin idle arvoon. Logitettiin kaverin 2.7BiT:stä samoja arvoja ja siinä OFFille mentäessä arvo tipahti heti ku ecu komenti OFF:lle. Voisko olettaa että uusi febin kiristin jumii tjsp OFF:lle mentäessä ja sen takia tulee vika koodia? Puolen tunnin reissulla tuli p0012 ja P0011 päälle ja kylmäkäynnistyksessä edelleen rallattaa 0.5-2 sec.

                                                1.8T ja 2.7BiT ajotuksen säätö näkyy käynnistyvän ihan eri tavalla. 1.8:ssa säätö menee päälle tasaisella kevyellä kuormalla, kun taas BiT:llä kun painaa kaasun pohjaan.

                                                Comment


                                                • Mulla ei edes näy group92 1.8ssa mittaa ilmeisesti tuota bank 2 arvoo eli toisen puolen imunokkaa ja groub 93 näkyy v koneessa bank1 ja bank2

                                                  Comment


                                                  • Ei mullakaan 092 eteenpäin näkynyt mitään, eli ilmeisesti olen oikein asian ymmärtänyt huonosta autotietämyksestä huolimatta.
                                                    Miten tuo ketjunkiristin toimii ON/OFF tilanteissa, miten se säätyy?? Mitä olen asiaa yrittänyt tutkia niin kiristimen hidas "palautuminen" ei ole oikeaa toimintaa. Voiko olla muuta syytä kun viallinen kiristin? Öljysihti vaihdettu marraskuussa, niin ei pitäisi paineissakaan olla mitään vikaa.

                                                    Comment


                                                      Uskaltaako tuollaista reilun 300e:n Febin kiristintä harkita, kun tuntuu olevan murheellisia viimeaikaiset kokemukset? :) Onkohan tuollainen edes aito Febi, kun noita myydään eBayssa myös 700llä eurolla. Muutenkin tuntuu kiinakiristimiä olevan netti pullollaan.

                                                      Uusin kulkine (BFB) käynnistyy pari päivää seisottuaan pärähdyksen säestämänä, mikä olikin odotettavissa. 093 taisi näyttää juuri 6, mutta en muista oliko miinusta vai plussaa. Eli jotain täytyisi tehdä jossain vaiheessa. Toisaalta jos pärinä jatkuu ja lisäksi saa vielä kodin, niin ei huvita. Onko Jere laitellu Febiä myös 1.8T:hen ongelmitta?

                                                      Comment


                                                        Tuollasen olin linkittänyt edellisellä sivulla ja ihmettelinki että voiko olla tuolla hinnalla alkuperäinen.

                                                        Comment


                                                        • Mulle vaihdettiin profiiliin kulkineeseen marmorin kiristin ja ketju. Pari viikkoa olleet Febin kiristin ja ketju sai lähteä. Eilen aamulla sain auton eikä vikakoodeja P0011 ja P0012 ole näkynyt, vaikka eilen ajelin normaalia enemmän. Asentaja sanoi että marmorin kiristimen ja Febin kiristimessä oli eroja:
                                                          -Marmorin kiristin pianuun kasaan huomattavasti enenmmän kuin Febin
                                                          -Myös kiristimien mukana tulleet työkalut on erikokoisia.

                                                          Febin osat hankittiin AD-varaosaketjun liikkeestä, jossa sanottii että Febin ja marmorin kiristimet tulee samasta tehtaasta. No ei ilmeisesti tulleet. AD-varaosaliike maksoi vaihtotyön ja hyvitti Febin osien hinnat, itelle jäi maksettavaa erotus marmorin osiin.

                                                          Käyn logittaan 091 grouppia kun kerkeen, niin voi verrata kiristimien toimintaa.

                                                          Ei kahta ilman kolmatta, N249 open circuit vikakoodi oli ollut muistissa. Sitä sitten seuraavaksi ihmetteleen.
                                                          Viimeksi muokannut jjSNm; 1.4.2015, 08:59.

                                                          Comment


                                                            Paljonko joutui köyhtymään kiristimestä AD:lla?

                                                            Comment


                                                            • AD:llä muistaakseni kiristin oli 310 ja ketju 60

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X