Pystyykös tiivisteet eli metalli lärpäke ja puolikuun vaihtamaan ilman nokkien nostoa/availua? Eli painamalla vaan sen kiristimen pohjaan? kyseessä A4 1.8t bfb -05
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaketjun kiristin rallattaa taas!
Collapse
X
-
Jatketaampa tähän ketjuun tarinaa kun tuo omassa tuntuu vastustavan ihan huolella.... Elikkäs omassa rallatteli ketju, joten tilasin Febin valmistamat hilppeet tilalle (ketju + kiristin). Osat vaihdettiin ja rallattelu kyllä lakkasi, mutta 20km ajon jälkeen tauluun pamahti vikakoodi:
"P0011 A Camshaft position (bank 1) timing over advanced".
Nollasin koodin ja jatkoin ajelua pakon edessä. Koodi tuli vielä pari kertaa ihan satunnaisesti, ei siis joka startissa.
Hetken googlettelun jälkeen alkoi näyttää että ilmeisesti jako olisi naksun pielessä (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0011/000017).
Kiikutin auton takaisin samaan korjaamoon missä tekivät tuon kiristimen vaihtojumpan. Tänään olivat tutkineet auton ja ilmoittivat että jako on kaikinpuolin kunnossa niin ketjulta kuin hihnaltakin, ja että kiristin on ilmeisesti viallinen heti kättelyssä ja ei saa pidettyä tuota raja-arvoa kokoaikaa.
Nyt ilmeisesti pitää alkaa selvittämään kiristimen takuuvaihtoa, vai onko vinkkejä mistä muusta tuo voi johtua?
Comment
-
Eiköhän tuo ole, kumminkin melko luottokorjaamo ollut ainakin tähän asti. Kiristin tuli Tepolta, mistä lie tullut alunperin.
UPDATE:
N205 venttiili eloton, yleismittarilla tsekkailtuna vastuksen arvo oli 0,04 ohmia, kun toimivan venttiilin vastus tulisi olla 10-18 ohmia.
Ohjeet
Audilta meinasivat että tuohon 1.8t:n ei saa tuota n205:sta erikseen vaan tulee kiristimen mukana?Viimeksi muokannut qke-; 10.11.2014, 14:29.
Comment
-
Hinta vähän epäilyttää. Mahtaako olla alkuperäinen? Emännän auto joskus kylmänä käynnistäessä särähtää mutta muuten ei kuulu mitään rapinaa.
Comment
-
-
Onko kellään tietoa BFB-koneen nokka-akselien pukkien sekä kiristäjän ja venakopan kiristysjärjestyksestä/kireydestä
nimim. toisenkäden tieto 10NmViimeksi muokannut kallekorkki; 30.1.2015, 19:43.
Comment
-
https://www.youtube.com/watch?v=zFOqW0x7oiI
Video kiristimen vaihdosta, koneen suolihuuhtelusta ja sihtijumpasta.
Comment
-
Aaltoileva kiihtyvyys 1.8T AVJ -02
Jakopää vaihdettiin takuuseen kaikkine hilppeineen ohjainrullan laakerin mentyä väljäksi 20 tkm ajon jälkeen. Vaihtoon meni hihna, vesipumppu, kiristin kirstinrullineen eli kaikki täydelliseen jakopääremonttiin kuuluvat osat.
Samalla vaihtoon meni käynnistäessä rääkäisevä ketjunkiristin ja ketju, sekä kun nokat oli irti niin uusiksi pantiin kylmänä lievästi naputtavat nostajat. Kiristin ja ketju febiltä. INAN nostajat. Kaikki tarvittavat tiivisteet/stefat tietenkin uusiksi.
Nyt ongelmana heti pajalta auton haettuani ilmeni täyskaasulla kiihdyttäessä aaltoileva kiihtyvyys. Merkkivaloa ei sytytä ja Torque ei ainakaan löytänyt aamulla vikakoodeja. Muuten toimii hyvin. Kiristinkään ei aamulla käynnistäessä rääkäissyt. Asentajan mukaan ketjun ja hihnan jako ok, mutta voiko ongelma kuitenkin johtua väärästä jaosta hihnalla tai ketjulla?
Comment
-
Pitää illalla syynätä tarkemmin kun pääsen kotia. Ihmetyttää vain kun ongelma ilmeni heti tuosta remontista auton haettuani. Voiko viallinen ketjunsäädin kenties aiheuttaa moisen ilmiön?
Comment
-
16396 - Bank 1 : Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached Intemittent vikakoodi oli muistissa. Kuittasin pois ja pikku lenkin aikana ei ainakaan takaisin tullut, mutta vika silti säilyi. Painetestillä en vuotoja löytänyt. Alan kohta kallistua siihen, että jako on pielessä.
Comment
-
Naulan kantaan Jari, mutta viallinen solenoidi oli N75. Vaihdoin juuri uuden ahdonsäätösolenoidin ja vika hävisi. En sitä sen kummemmin mittaillut kun vaihdoin vain uuteen kun nuo on aiheuttanut tuota kiihtyvyyden aaltoilua. Vanhasta ei ilma mennyt puhaltamalla kunnolla läpi, joten tukkoinen/juminen se oli. Uskomaton sattuma oli kyllä että vika ilmaantui juuri kun hajin koslan huollosta. Ketjun säätimen solenoidissa oli kyllä ohmit kohdillaan. Ja tuo vikakoodi mahdollisesti oli muistissa jo ennen remonttia kun eukolle oli aiemmin talvella ecun merkkivalo syttynyt, mutta ei tullut luettua muistia ennen remonttia.Viimeksi muokannut Saksanseisoja; 6.3.2015, 07:53.
Comment
-
Tämä vika on ilmeisesti siis nyt tuo nokkaketju: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=143242
Pystyykö tuon siis tarkistamaan venttiilinkopan pois otolla ja ketjun kireyden tarkistuksella? Kun eikös tuo kiristin löysty kun ei ole öljynpainetta, koska auto ei ole käynnissä?
Jos näissä ei kerran kaikissa ole sähkösäätöistä nokkaa niin miten vanhemmissa tapahtuu tuo nokan säätö?
Onko tässä kaikki tarvittava vai kannaisko tuonne vaihtaa vielä jotain muuta samalla vaivalla? http://www.ebay.com/itm/271298064440...%3AMEBIDX%3AIT
Comment
-
Kiristäjästä voit tarkistaa vain öljysihdin. Äkillinen naputuksen alkaminen viittaa laaharin rikkoutumiseen. Jos näin on, niin ketjun katkeaminen tapahtuu näillä näppäimillä. Sen näkee venakoppaa raottamalla..
Näissä vanhemmissa kiristäjän rooli on vain pitää ketju kireällä, säätöä se ei tee. Vanhemmat kiristäjät on ollu aikas toimintavarmoja ja niihin tulevat viat tossa mainitsinkin.
Ja mitä tohon ebay settiin tulee, niin unohda noi kiinalaiset osat ja osta Febi tai INA. Maksaa enempi, mutta tulee pitkässä juoksussa halvemmaks.Viimeksi muokannut Dona; 8.3.2015, 15:11.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viestiKun eikös tuo kiristin löysty kun ei ole öljynpainetta, koska auto ei ole käynnissä?
http://www.wolfsburgteile.com/images/058109088K.jpg
Comment
-
Eipä oo nyt varaa ostaa 500e:n kiristintä + muut hilppeet, sen takia pakko ostaa tuollainen setti. Onhan tuossa kuitenkin muut merkki osia paitsi tuo kiristin. Kyllähän noi halvemmatkin kiristimet on ymmärtääkseni kestänyt, ei tosin tietenkään yhtä pitkään kun OE osa.
Käykö tuohon vanhemman tyyliseen koneeseen kuitenkin sama kiristäjä vai pitääkö mun irrottaa nykyinen kiristäjä ja katsoa siitä osanumero? Jos raotan venakoppaan niin siellä siis pitäisi näkyä, että ketjun laahari olis jotenkin murtunut vai mistä nään, että vika on siinä?
Comment
-
Tarkista ainakin ennen tilaamista että tuo setti sopii omaan autoosi. Kuvassa näytti olevan tuo solenoidilla varustettu säädin jollaista ei esimerkiksi omassani ole (1995 adr). En muista mistä vuosimalleista alkaen tuo sitten on vaihtunut.
Mikäli laahaimesta on lähtenyt paloja kannattaa ehkä myös öljypumpun sihti tarkistaa?
Comment
-
Eiköhän mullakin ole tuo ilman solenoidia oleva kun on 1996. Täytyy katsoa, että onko paloja irronnut vai mikä siellä on kunhan tuota ehtii tässä katsomaan.
Onko tuossa nokkapukkien irroituksessa ja kiinnityksessä jotain erikoista, pultit kiinni ristiin kiristämällä normaalisti, mutta mihin momenttiin?
Comment
-
Jos 6mm pultit niin 10Nm. Jos sieltä osoittautuu olevan vain se laahari rikki niin vaihda vain ne parinkympin laaharit ja uudet venakopan tiivisteet. Jos ei ole rahaa laittaa sitä 500€ kiristintä niin aja vanhalla siihen asti että saa massit kasaan. Ei paljon naurata jos se kiinantytön piraattikiristin porsii puolen vuoden päästä.
Comment
-
Joo piraattikiristin on jo unohdettu. Donalta joko käytetty ehjä tai uusi Febi, jonka pitäis kuulemma olla n.165e tähän, koska tässä ei ole sitä nokansäätöä. Ei varmaan pysty noita vanhoja venakopan tiivisteitä hyödyntämään? Mähän vaihdoin ne tossa loppukesästä tuohon uusiin.
Comment
Comment