A6 mittarissa on 180.000 olen jo kaksi pulaa vaihtanut (historiasta ennen 100.000) en tiedä. Tänään reissuun lähtiessä aamulla "nypäytti" kerran. Ajoin 150 km ja tunsin ehkä 2-3 nypätystä. Palatessa alkoi nyppimään useammin ja lopulta kävi koko ajan huonosti. Minulla oli yksi puola varalla kontissa. Tien varressa yritin selvittää viallista: käydessä irroittelin johtoa vuoronperään puolista. En päässyt selvyyteen viallisesta.
Soitin kaverille, joka kertoi 2km päässä olevan Motonetti (Porissa). Pääsin nilkuttamalla ajaen sinne. Oli viimeiset 4 kpl hyllyssä, jotka ostin. Pihassa vaihdoin kaikki.
Taas alkoi Audi hyrräämään nätisti ja pääsin 150km:n kotimatkan hyvi takaisin. Kotipihassa kokeilin niitä vanhoja paikoilleen, niin ilmeni, että olikin kaksi viallista; ne vanhat,joita en ollut vaihtanut. On näköjään tosi hankalaa saada selvyyttä viallisesta puolasta tienpäällä.
Ja, jos yksi hajoaa, niin polttaaako se helpolla sitten toisenkin?
Selkeintä ilmeisesti on vaihtaa ehjä yhteen tulppaan kerrallan ja sammuttaa moottori aina vaihdon ajaksi ja katsoa vaikuttaako käyntiin.
Tässä tapauksessa olikin kaksi hajonnut; ei edes yksi varapuola kontissa näköjään riitä!
Soitin kaverille, joka kertoi 2km päässä olevan Motonetti (Porissa). Pääsin nilkuttamalla ajaen sinne. Oli viimeiset 4 kpl hyllyssä, jotka ostin. Pihassa vaihdoin kaikki.
Taas alkoi Audi hyrräämään nätisti ja pääsin 150km:n kotimatkan hyvi takaisin. Kotipihassa kokeilin niitä vanhoja paikoilleen, niin ilmeni, että olikin kaksi viallista; ne vanhat,joita en ollut vaihtanut. On näköjään tosi hankalaa saada selvyyttä viallisesta puolasta tienpäällä.
Ja, jos yksi hajoaa, niin polttaaako se helpolla sitten toisenkin?
Selkeintä ilmeisesti on vaihtaa ehjä yhteen tulppaan kerrallan ja sammuttaa moottori aina vaihdon ajaksi ja katsoa vaikuttaako käyntiin.
Tässä tapauksessa olikin kaksi hajonnut; ei edes yksi varapuola kontissa näköjään riitä!
Comment