Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c4 automaattiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c4 automaattiongelma

    otsikon autossa on ongelma kun kiihyttää täys kaasulla niin jää 2 päälle eikä vaiha isompaa ennen virtojen katkasua.
    ennen luulin sen johtuvan evrystä, mutta otin sen pois ja nyt mulla on isommat suihkut.
    sillon tuli ilmi ettei se johtunu evryn tuottamasta huijjauksesta vaan ihan vaan kasvaneesta tehosta

    laatikon malli on cds.

    osaako kukaan kertoa minkälainen homma on korjata vai onko lähetettävä laatikko intokiinaan sulamoon ja ostettava uus laatikko?

  • #2
    Vikakoodit voi lukea myös noista vanhoista automaateista, joku sensorivika voi sieltä löytyä.

    Comment


    • #3
      vika koodit oon lukenu mutta ei ollu vaihelaatikkoon liittyviä.

      Comment


        #4
        Se, että lukittuu 2 vaihteelle, tarkottaa jotta jotain vikatilaa on päällä. Sen ei tartte olla laatikossa.

        Mitä vikakoodeja siis löytyi?

        Comment


        • #5
          Controller: 4A0 907 401 D
          1 Fault Found:
          00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
          06-10 - Signal to High - Intermittent

          Controller: 4A0 927 156 F
          2 Faults Found:
          00652 - Gear Monitoring
          16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
          00526 - Brake Light Switch-F
          29-00 - Short to Ground
          onko joku näistä ongelman aiheuttaja?

          Comment


            #6
            Kaikki samat koodit taisi antaa mullakin kun kopistelin iq:ta pienemmälle. Ja rupesi siis sillä tyrkkäämään tuota vikatilaa päälle.

            Comment


            • #7
              p**ka laitos! alkaa tuntuu harrastukselta töihin menotki ku töissä tienaamat rahat menee tämä kunnostukseen. ens viikolla pääsen tekee kahta työtä onneks päällekkäin niin jospa sillon jäis edes toisesta vähä käteen :D

              Comment


              • #8
                Eli syynä vikakoodi 00652. Vaihdelaatikko menee vikatilaan ja kakkosvaihde jää päälle, jos tapahtuu ajon aikana voi nelosvaihde jäädä päälle. Vikakoodi sisältää SAE-koodit P0730...P0734. P0730 on nopeusero koneessa ja vaihdelaatikossa eli momentinmuunninvika. Muut koodit ovat vaihteiden kytkimien luistoja P0731 on ykkönen jne. Mahdollisesti nämä vikakoodit tulevat myös , jos öljymäärä vaihdelaatikossa on liian pieni. Muita mahdollisia vikoja multi-function switch , valve body ja 01F-mallissa ABS-nopeusantureiden virheet, jos esim. pyörien kaksi nopeusanturia on pois pelistä.
                Ensimmäisenä voisi tarkistaa öljymäärän. Seuraavaksi pitäisi tutkia momentinmuuntimen luisto ja eri vaihteiden mahdolliset kytkinviat. Luistot näkyvät manuaalin mukaan Diagnostic Test Modella DTM ( en ole itse tutkinut noita).
                Lisätään testauksesta: siis tehdään transmission Diagnostic Test Modella tällöin kone ei käy, mutta virrat on päällä. Näin voidaan testata vaihdelaatikon elektroniikkaa esim. solenoideja. Muut mittaukset tehdään koneen käydessä transmission Read Measuring Blockilla .
                Viimeksi muokannut vepek; 2.4.2010, 10:54.

                Comment


                • #9
                  Tuossa ollut isäukolla taas B5 AFN tomaatin kanssa ongelmaa, ei tahdo millään kylmänä heittää nelosta tupaan.
                  Ja käsitin, että kylmänä olis muutakin ongelmaa mutta varma en ole.

                  Vikakoodit lukaisin ja tuosta valitti kanssa:
                  00652 - Gear Monitoring
                  16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

                  Tosin tuo signal outside spec. oli Implausible signal intermittenttiä...

                  Mutta etädiagnoosin antoi laatikkoguru venttiileistä, vissiin nelosen venttiiliosastolle menee.

                  Turbiinihan tuohon on justiinsa vaihdettu kuten myös laatikon johtosarja (tai tarkemmin ottaen sen liitin). Tiistaina menee gurulle, joten yritän muistaa päivitellä tähän kunhan selviää mitä vaihdettu ja auttoiko.

                  Comment


                    #10
                    "Intake manifold pressure sensor, Signal too high"
                    Eikös tuo juuri viittaa yliahtamiseen ja täten toimii taas normaalisti, kun virtoja käyttää pois.
                    Toki laatikkokin on tietysti voinu ottaa itteensä noista suutin yms virityksistä.

                    Comment


                    • #11
                      ei mulla ahto mittari yli 1,1 käy millonkaan. ja tuoki ihan väli aikasesti.

                      Comment


                      • #12
                        tekeekö muilla laatikko semmosen nykäsyn 3 vaihteella kun kiihyttää.
                        esim kun laatikko vaihtaa 2:lta 3:n ja laittaa enemmän kaasua muttei kuitenkaan pohjaan asti niin tuntuu semmonen repäsevä nykäys vedon puolessa välissä. toki kaasu pohjassaki nykäsee jos laatikko ei anna kick downta.
                        onko tämä ilmiö just se momentin luistoa?

                        Comment


                        • #13
                          Tiedä mitä se sitten on mutta mitään repäiseviä nykäisyjä ei saisi olla.

                          Niin se isäukkokin kehui, että saattaa tuo hänen A4 rykäistä välillä aika lahjakkaasti.

                          Auto meni tänään remonttiin. Alun perin oli tarkoitus selvitä nelosen venttiilin vaihdolla ja tuolloin olisi myös selvinnyt hommasta laatikkoa irroittamatta.

                          Tuomio oli kuitenkin se, että laatikko pöydälle ja katsotaan mitä on syönyt.
                          Ilmeisesti ainakin koko venttiilipaketti menee uusiksi, katotaan josko muutakin...

                          Viikon verran ainakin auto on pajalla.

                          Comment


                          • #14
                            onko tuollanen laatikko itse avattavissa. vai onko se mallia
                            "levitettävä, muttei kasattava"

                            muutamaan manuaali askin me ollaan avattu ihan vaan kahtoksemme mutta automaattia en ole ikinä nähny sisältä.

                            Comment


                            • #15
                              Tuo levitettävä kuvaa paremmin kuin koottava, etenkin jos vertaa manuaalia ja automaattia. Automaatissa on sen verta enempi ratasta, tankoa, siirrintä, elecktroniikkaa yms. kuin manuaalissa.

                              Ei se kuitenkaan mahdoton rasti ole jos tietää mitä tekee :)

                              Comment


                              • #16
                                helpompi homma ois muuttaa manuaaliksi mutta kyllä se automaatti on aina niin paljon rennompi kulku peli että kyllä minä etin itelle keinon säilyä automaatissa

                                Comment


                                • #17
                                  Tosiaan, piti tilanne päivittää tänne.

                                  Eihän tuo iso remontti ollutkaan. Venttiilisarja sinne laitettiin, tarvike sellainen.
                                  Maksoi muutamia satasia.

                                  Nyt taas toimii mutta kuulemma jotain vikaa voi edelleen ilmetä, jolloin nelosta saa houkutella kaasun kanssa päälle.
                                  Vaati sitten isomman remontin, jos haluaa kuntoon mutta vielä ei ainakaan ole ongelmia ollut.

                                  Tarkempaa tietoa ei mulla ole, mikä tuo mahdollinen ongelma sitten on.

                                  Comment


                                  • #18
                                    oisko tuo homma ite tehtävissä vai meneekö ihan avaruus fysiikaksi?
                                    ei ois paha jos oman laatikon sais parilla saalla kuntoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Siitä mulla ainakaan ei ole käsitystä, että millainen tuo hommana on.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Venttilipöydän vaihto hoituu ihan suodattimenvaihdon kupeessa, eli ei ole mikään mahdoton rasti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          voisiko tuolla parantua tuo että 2 jää päälle ja loppuu luistaminen?

                                          Comment


                                          • #22
                                            tietääkö kukaan?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vähän epäilen, korjautuisko ko. vika vain hydrauliikkaa vaihtamalla. Kytkinpaketit ja momentinmuunnin pitäisi vaihtaa.
                                              Purkutyö on kyllä tehtävissä, voi vaikka valokuvata laatikon ennen purkua. Purettiin viime vuonna kaverin kanssa Mazdan automaatti, homma sujui aika hyvin , mutta jo päivässä unohtaa missä järjestyksessä hilut pitäisi olla eli piti hommata kuvat. Kyseisessä laatikossa oli momentinmuunnin lukossa . Hydrauliikka ja sähköliittimet puhdistettiin ja ihme kyllä alkoi toimia.
                                              Tuosta esim. voi katsoa vaihdelaatikon purkukuvia ja vikoja:http://www.freddiestransmissions.com/html/pictures.html
                                              Hyviä myös projektikuvat:http://www.freddiestransmissions.com/html/projects.html

                                              Comment


                                              • #24
                                                taijan rueta ehtimään manuaali laatikkoo mutta ei sekään halvaksi tule ku pitää vivustot, poljin, kytkin ja vauhtipyörä ehtiä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kysäse joltakin laatikkosepältä mitä kytkinpakkojen vaihto tulisi kustantamaan. Joskus tekevät hyvinkin edukkaasti ja osat ei paljoa maksa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    onko kellään ketä suositella tästä kainuun lähistöltä. toki pitemmältäki jos ei läheltä ole.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      eihän a4:sissa ole samanlaista momenttia? meillä on 1,8l vaparin automaatti hallilla jossa on momentti paikallaan?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Koodit on ainakin erillaisia A4 ja tuon 100:n momentimuuntimen välillä.
                                                        01F323571 näyttäs olevan 100:ssa ja A4:ssa on 0N1323571B/D/F/K

                                                        Tiedä sitten mitä eroa niillä oikeasti on.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          elikkä. tähän ilmeisesti käy bensa v6 laatikot?
                                                          kertokaas niiden välitys suhteistä ja ihan käytännön kokemuksia.
                                                          onko audilla ainuttakaan laatikkoo jossa on isot vaihteet lähelle diiselin välitystä ja pakki vuorostaan sen verran pieni että peräkärryä saa pereteltyä ilman kytkimen käryä.

                                                          vanhemmissa audeissa mitä meillä on ollu niin pakki on niin iso että ei ole kärsiny kytkin ylhäällä työntää kärryä ku menee liian kovaa. ja painavaa kärryä on tietenki sitte arka työnnellä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            minusta alkaa tuntumaan ettei tässä luista mikkää kytkin. kun kolmosella se veto muuttuu aika kovalla nykäsyllä enkä osaa kuvitella miten kytkin rupeis pitämään yhtä äkkiä niin hyvin.
                                                            ja momentti jos se ois niin eikö se luistas vaihteesta riippumatta?

                                                            paljoko sieltä pitäs tulla öljyä pois ku pohjaropusta valuttaa pois?
                                                            viime syksynä vaihoin niin sieltä tuli 3,5l ja samanverran laitoin uutta tilalle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X