Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 Q tuli taloon, muutama kysymys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90 Q tuli taloon, muutama kysymys.

    Meinasin jo luopua rinkulakeuloista kokonaan, mutta sydän ei antanut periksi!
    Tänään hain 20-kesäisen 90 quattron. Mittarissa 280tkm, mutta paljon on tehty.
    5tkm sitten täydellinen koneremontti: Männänrenkaat, hoonaus, kaikki laakerit, täysi kansiremontti, uusi kytkin, kaikki nesteet, jakopää, pakoputki. Takajarrut uusittu vuosi sitten, käsijarrukin toimii. Pari kysymystä kuitenkin ilmeni heti kättelyssä. Perä tuntuu jysähtävän vaihteita vaihtaessa; suurimmaksi osaksi johtunee huonosta kytkimen käytöstä, kun ei ole vielä tottunut. Muistelin, että UrS6 ei tehnyt samanlaista. Peräöljyjä ei ole tiettävästi aikoihin vaihdettu, sekin voisi auttaa.. Saman tyyppinen jysähdys kuuluu, kun ajelee vaikkapa 5-vaihteella ja päästä kaasun ja painaa hetken päästä. Tuntuu selvä nytkähdys. Konehuoneessa oli yksi letku, joka tuntui todella lerpulta, jopa purukumimaiselta ja oli ihan kurtussa. Kuvassa keskellä oleva mutka. Ei pysy muodossaan, vaan imee itsensä sisään. Mikä letku kyseessä? Ilmeisesti vaihtokunnossa?
    Nyt ei tule muuta mieleen, mutta varmasti pian tulee..
    Attached Files

  • #2
    Huohottimen letku. Normaalia et vanhetes imee kurttuun, mikä ei tietenkää oo hyvä asia. Marmorilta saa metallisen tilalle.

    kuvatusta:
    Koodi:
    http://www.spokanister.net/images_web/Audi_Coupe_Quattro/Breather/Breather-005.jpg
    Omas ei ollu tuota pikkuletkun liitäntää joten katkasin sen ja hitsasin umpeen.
    Viimeksi muokannut jasso; 1.4.2010, 01:46. Perustelu: linkki paremmin näkyviin

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
      Huohottimen letku. Normaalia et vanhetes imee kurttuun, mikä ei tietenkää oo hyvä asia. Marmorilta saa metallisen tilalle.
      Ei toimi linkki. Maksanee tuhansia?

      Comment


      • #4
        Ei se muistaakseni kallis ollu. Kysäse Tepolta. Koitas uudestaan, mulla ainaki tuntus pelaavan.

        e: näytti olevan n. 41€ Tepon kautta.

        Comment


        • #5
          Eikös tuohon nyt kävisi mikä tahansa samanpaksuinen kuumankestävä letku?

          Ok. Hotlinkkauksessa oli joku häiriö, toimi kopioimalla osoite - ei suoraan.

          Comment


          • #6
            Muistaakseni juuri metalliputki kantsii ostaa, mutta loput letkun pätkät kannattaa sitten hakea jostain muualta kuin marmorilta.

            Ainakin 7A:ssa oli huohotin systeemi tämän kaltainen.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Lämmöt tuntuvat valoissa seistessä nousevan 100 paikkeille ja laskevat taas kun lähtee ajamaan. Termari?

              Comment


              • #8
                Sanosin että täysin normaalia. Aika helposti mullaki lötkö ja ysikymppi nosti lämmöt ylemmäs ku hidasta ajoa oli. Ja harvemmin ne termarit nuon päin hajoaa. Jos maantiellä on melko tarkasti 90 asteen päällä ni kyllä kunnos on.

                KV:kö tuo moottori on?

                Comment


                • #9
                  ot alk. Ylöjärveltäkö hait? ot lopp.

                  Comment


                  • #10
                    NG koneella. Jep ylöjärveltä auto tuli.

                    Comment


                    • #11
                      Sielä on moottorin/vaihteiston/perän tukikumit lopussa kun vaihdossa jysähtelee. Ja tuohon huohottimeen ei ihan helpolla edes saa väkästettyä omaa patenttia, kun se putki on eri kokoinen molemmista päistä.

                      Comment


                      • #12
                        Yksi vaihtoehto:

                        http://www.034motorsport.com/product...oducts_id=1012

                        Ja samaa mieltä Terhon kanssa noista tukikumeista.

                        Comment


                        • #13
                          Tilasin marmorilta tuon mutkan. 74,40. Tarjosi jotain lisäletkuja vielä päälle, mutta kieltäydyin..

                          Comment


                          • #14
                            Silikoniletkut huohottimessa eivät sitten ole oikein hyvä idea. Silikoni ei tykkää kuumasta öljystä. Samasta syystä sitä ei sovi käyttää ahtimen öljynpaluussa.
                            Esim SFS silikoniputiikilla on erikseen öljynkestävää tarjolla, jossa on nitriilikuminen sisäkerros.

                            Comment


                            • #15
                              Mistäs näitä vahvistettuja moottorin/vaihteiston/perän tukikumeja saa?

                              Comment


                              • #16
                                Onkos ihan normaalia Typ89 käytöstä, että bensan ollessa melko loppu (n. 7l)
                                auto saattaa sammua..? Ajelin tuossa tankkaamaan ja kurvissa vähän kakoi, sitten kymmenen kilometriä myöhemmin sammui pienessä alamäessä. Perästä kuului jotakin surinaa. Pumppu? Pääsin kuitenkin tankille asti ja tankkasin 63,4 litraa. Mittari kuitenkin näytti vasta toista punaista viirua.

                                Comment


                                • #17
                                  Surina johtuu siitä ku bensapumppu haukkaa ilmaa(ei hyvä), jos tankki on tosi tyhjä ni reippaasti kurvatessa/jarruttaessa niin saattaa käydä. Ainahan se pumppu hiukan surisee mut surina ei kuulu normitilanteessa kabiiniin. Kannattaa käydä tankilla viimeistään siinä vaiheessa ku bensamittari alkaa olla punarajalla, tulee halvemmaks...
                                  Viimeksi muokannut Kenda; 4.4.2010, 15:36.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaikuttais kaikissa vag-konsernin autoissa olevan sellainen "vika" että kun on bensaa sen verran että valo palaa niin keula alas päin mennessä saattaapi haukata ilmaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                                      bensapumppu haukkaa ilmaa(ei hyvä),
                                      Mitä tämä voi aiheuttaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bensapumpun porsimisen siihen paikkaan

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitenkäs ilmansuodattimen vaihto onnistuu helpoiten? Melko hankalassa paikassa kuvien perusteella.. Raitisilmasuodatinta ei ollut ollenkaan, mutta ilmeisesti sellainenkin on saatavilla?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oma oli PS-koneella mutta siinä ku purkas niitä pieniä muovinpaloja apukuskin umpion takaa pois ni sai klipsit auki ja putsarin kannen muljautettua ylös.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se ilman ohjausputki irti (nro1 kuvassa, umpion takaa ilmanputsarin koteloon), Sitten se suojamuovi pois (nro2 kuvassa, se josta se putki lähtee ilmanputsarin kotelolle), Sitten irrotetaan se pienempi muovin pala jossa on sen suojamuovin toinen kisko (nro 3 kuvassa, 2kpl +ruuvilla kiinni lukkopellissä). Pöntön putki irti, ilmanpursarin kotelon klipsut auki, sitten vaan nostat ylöspäin ja vähä työnnät sitä päällistä rattiinpäin. Pakkaa jäämään se ilmansuodatin kiinni siihen yläosaan. Laitoon tuohon pari hölmöä kuvaa, ei varmaan ole apua kellekkään, mutta saipahan piirrellä.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Mehtala; 5.4.2010, 20:32.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitokset, täytyy kokeilla tuota viikonloppuna.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hain tuon ylläolevan kuvan mukaisen huohotinputken tänään. Tuon ylimääräisen pikkuputken löin vasaralla lyttyyn ja vanhasta letkusta pienillä pätkillä vedin neljällä klemmarilla kiinni. Nyt kuitenkin auto käy huonosti - röpöttää. Ihan kuin ei virtaisi kunnolla. Melkoisessa möhnässä oli tuo vanha letku; ihme, että siellä on mikään kulkenut.. Mistä johtuu tämä huono käynti? Olisiko tuo pikkuputki pitänyt jättää auki?
                                                  Viimeksi muokannut Chocoeye; 6.4.2010, 17:18.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Pikkuletku kuuluu tulpata. :-O
                                                    Vasaralla lyttääminen on aika epäesteettinen ja teknisestikin arveluttava, kun ei sitä välttämättä tiiviiksi saa. :-)

                                                    Huono käynti johtuu todennäköisesti siitä että moottori imee "imuilmaa" kampikammion kautta. Kone menee laihalle. Jos avaat öljykorkin, suurin osa imuilmasta tulee kampikammion kautta, määräjakajan läppä putoaa alas, polttoaineen syöttö katkeaa ja kone sammuu.

                                                    Tutki letkuliitokset. Öljykorkin tiiviste. Mittatikun tiiviste. Muuta mitä tulee mieleen. Paraneeko käynti jos tulppaat kampikammion huohotuksen imusarjan puoleisesta päästä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
                                                      Pikkuletku kuuluu tulpata. :-O
                                                      Vasaralla lyttääminen on aika epäesteettinen ja teknisestikin arveluttava, kun ei sitä välttämättä tiiviiksi saa. :-)
                                                      Nyt ei ollut tulppaa saatavilla, sillä mennään mitä on.. Täytyy hitsata umpeen kun ehtii.

                                                      Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
                                                      Paraneeko käynti jos tulppaat kampikammion huohotuksen imusarjan puoleisesta päästä?
                                                      Nyt menee yli teknisen ymmärryksen..

                                                      Kokeilin avata tuota öljykorkkia jo ennen huohotinputken vaihtoa, kone sammuu. Myös öljytikun pois vetäminen saa koneen kakomaan pahasti, todennäköisesti myös sammumaan. Sinänsä mielenkiintoista, että koneeseen on tehty remontti 5tkm sitten, mutta käynti kuulostaa siltä, kuin olisi paineltu 500tkm.
                                                      Viimeksi muokannut Chocoeye; 6.4.2010, 19:40.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Öljykorkin tai -tikun irrottaminen pitääkin sammuttaa tai vähintään lähes sammuttaa koneen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tämä kuitenkin ilmeisesti vain vanhemmissa moottoreissa? Ainakaan -99 1.8t tai -00 1.9tdi ei paljoa välittänyt jos korkin avasi, hieman röpötti vain. Tikun poistamisella ei mitään vaikutusta. Mutta asiaan, tänään auto toimi ihan hienosti. Työpaikan pihaan saavuttaessa annoin käydä tyhjäkäyntiä ja hyvin kävi. "Savuttaa" tosin enemmän kuin ennen.. Liekö kuitenkin vain vesihöyryä. Mitä letkuja tuolta nyt kannattaisi käydä läpi mahdollisten vuotojen varalta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Toi sammumisjutska koskee keljukoolla(= k-jetti) varustettuja moottoreita.

                                                            "Savuttaminen" on melko varmasti vesihöyryä, varsinkin jos työmatkasi ei ole kovin pitkä.

                                                            Letkuista kävisin ekaks läpi sen jonka vaihdoit, sikälimikäli auto kävi hyvin ennen sen vaihtoa. Sit seuraavaks kaikki alipaineletkut jotka olis voinu saada siipeensä tai irrota ton huohotinletkun vaihdon yhteydessä...
                                                            Viimeksi muokannut Kenda; 7.4.2010, 07:11.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X