Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8tq b6 -01 ABT Päästö ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8tq b6 -01 ABT Päästö ongelma

    Tällänen pikku ongelma
    Auto kävi katsastuksessa eka kerran ja ei mennyt läpi kun mil valo paloi, mutta päästöissä ei silloin ongelmaa, luetin vikakoodit ja tuomio oli että moottorinohjain vaihtoon. Vian sai kummiskin pois lähettämällä ohjaimen königille jossa ohjain ohjelmoitiin uudestaan jonka jälkeen moottorinohjain vikaa ei enää ilmennyt. Uusi yritys katsastukseen ja uusia vikoja! CO arvo heitteli 0,29-0,38 välillä 2000rmp käynnillä joka ei sais ylittää 0,20. Nyt antaa vikakoodia 16804 Catalyst System: Bank 1: Effeiciency Below Thershold P0420 - 35 00 Elikkäs En usko että ainakaan katti hajonnu katsastusreissun aikana eikös tuo siihen viittaa. Vikakoodin nollattua se ilmenee aina uudestaa n.100km jälkeen.
    Mietin tuossa että voiskohan joku kaasuläpänsäätö auttaa asiaa.

    #2
    Eka lamda voisi olla ongelma tai vuoto.

    Comment


    • #3
      Justiin sain hommattua vag comin nii häätyylähtä opettelemaan miten se toimii, vag comilla varmaa pystyy mittaileen lambda arvoja? meinaatko vuotoa missä?

      Comment


        #4
        Nuo vuodot on pirullisia kun voivat olla ilmansuodattimen ja pakoputkenpään välissä missä vaan. Itsellä oli aeb koneessa arvot koholla ja paranivat heti kun vaihto uuden lambdan. Lisäksi otti ylimääräistä ilmaan haljenneesta huohotinputkesta. Tämä kyllä tuli vasta korjattua katsastuksen jälkeen.

        Comment


        • #5
          Mitkäköhän vikakoodit olivat ensimmäisellä kerralla, jos tuomittiin Ecu vaihtoon. No nyt, jos tuo vikakoodi tulee, pitäisi myös vikavalon syttyä eli jotain vikaa ohjelmassa on nytkin.
          P420:n näkyessä pitäisi tutkia molemmat lambdat ja katalysaattori, mutta tietysti muutakin vikaa voi olla. Myös muut päästöarvot voisit ilmoittaa, jäikö esim. palamatonta happea ja oliko lambda 1

          Comment


          • #6
            Juu vikavalo kyllä syttyy mittaritauluun edelleenkin, mutta toiseen katsastukseen se ei vielä kerinnyt syttyä.
            Katsastuksessa mitatut arvot
            pyör.nopeus 2549 /min
            Lambda 0.990
            CO 0.347
            CO2 14.94
            HC 8 ppm
            COcor 0.347

            Aiemmin todettu 16985 P0601 035 Ohjainlaite viallinen, tämä vika korjaantui kun ohjain kävi mutkan königillä.

            Voiko ton lambda anturin mitata vag comilla ? häätynee lähtä tutkimaan. Ei näin äkkiseltään ota tuosta vag com ohjelmastakaan selevää :)

            Comment


            • #7
              Joo, P0601 on periaatteessa Ecu-vika check sum error.
              Kyllä lambdat toki voi mitata Vag-Comilla
              Päästöt ovat aika erikoiset, sillä HC on aika pieni, mutta häkää on vähän liikaa. Yleensä HC on aina myös suuri, jos CO:ta on paljon. Boschin vanhassa korjaamokirjassakaan ei ollut tuota vaihtoehtoa siis katalysaattoriversiossakaan. Happiarvo (O2) taisi vielä puuttua . Katalysaattori on ehkä vähän menettänyt tehoaan CO2 pitäisi olla 15%....
              Nyt koittaisin ensimmäiseksi vaihtaa ykköslambdan, jos näin saataisiin autoa laihemmalle eli lambdaksi tasan 1. Kannattaa ajaa katalysaattorit kuumaksi ennen katsastusta. Ehkä myös Shellin 99-bensaa voisi käyttää . Auto ei tosin mene läpi, jos vikavalo palaa eli takalambdat pitäisi ohjelmalla poistaa(ei kyllä ihan laillista) tai sitten vaihtaa katalysaattori.

              Comment


              • #8
                Ei se sitten auta kun lähtä lambda ostoksille alkuunsa, kyllähän se läpi menee ku osakerralla vaihtaa ja tutkii. Toivottavasti ei katti paskana. Poistan vikakoodit sitten siinä Katsastus aseman pihalla jospa näillä menee läpi :) Kiitokset kaikille vastanneille ! Happiarvo O2 0.00%
                Viimeksi muokannut mikkoko; 1.4.2010, 20:38. Perustelu: lisäys

                Comment


                • #9
                  No vielä löytyy lisä vikaa.
                  17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
                  P1290 - 35-10 - - - Intermittent
                  Oiskohan tuolla mitään tekemistä päästöjen kanssa ?
                  Eka lambda nyt vaihettu nyt lambda arvo 1, mutta kyllä vielä tulee tuo Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold. Taitaa olla katissa vika, jos ei sitten tuo lastu jotenki sotke ? Säätyykö kaasuläppä automaattisesti tuossa autossa.

                  Comment


                    #10
                    Ei mahda vaikuttaa lämpöherja asiaan.

                    Ei onnistu katsastuaseman pihalla koodien poisto. Pitää olla ns readiness-syklit ajettuna, että kelpaa leimalla.

                    Katalysaattoridiagnostiikan voi poistaa (esim minä) paitsi että aika harvaa kiinnostaa alkaa räpeltämään abt-viritetyn kanssa. Niissä on poikkeuksetta salauskannat piireillä eli ei voi ohjelmoida diagnostiikkaportista. Mielenkiinnosta muuten, veloittivatko ohjelman korjauksesta?

                    On sähköinen kaasu.

                    Comment


                    • #11
                      Ok. Abt lastussa kuulemma muillaki tuota ongelmaa tulee aina uudelleen jonku vuoden välein ei tarkkaa tietoa, ja maksaa aina sen 280€.
                      Sähkökaasuhan tuossa on ja mietinkin kun kierrokset näyttäis olevan tyhjäkäynnillä 780rmp, niin vaikuttaisikohan jos kaasuläppää vähän säätäs isommalle. Oiskohan tollasella vaikutusta. Käyn kokeilee jossakin täällä pisti ohjeet silmää.. :)

                      Comment


                      • #12
                        Vikahan oli sitten katissa puolet puuttu sisälmyksistä. Käytetyn katin sain ja nyt oli co arvo 0.014..

                        Comment

                        Working...
                        X