Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 30V utelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 30V utelua

    On tuossa laiton alla ACK-koneinen '96 A6. Auto on kopautettu keulaan ja purin tänään vaurioituneet osat moottorin edestä pois. Itse moottoriin ei näytä tulleen osumaa (pois lukien viskoflekti), mutta otin uteliaisuuttani moniurahihnan ja jakopään peitteet pois.

    Alla näkyvissä valuosissa on autoa uudempia vuosileimoja. Mistä voi tarkistaa moottorin iän, eli olisiko peräti vaihtokone?

    Sitten: Nokkahihna oli hieman löysällä yläosastaan kansien välistä, jossa on kiinteä taittopyörä. Pyöritin konetta avaimella muutaman kierroksen ja meni hyvin ympäri, samalla hihnan löysyys katosi. Onko normaalia ja mikä on kiristimen toimintaperiaate? Hihna sinänsä on vaihdettu huoltotietojen mukaan ajallaan, se oli hyväkuntoinen eikä ole tietääkseni syytä epäillä onnettomuuden aiheuttaneen vikaa.

  • #2
    Ei tietääkseni 96 vuosimallissa pitäis olla vielä tota ACK konetta. Noi 30v koneet on tulleet muistaakseni a4:iin 97 vuoden lopulla.

    Comment


    • #3
      Minullakin on ACK ja on 4.4.-97 käyttöön otettu. Tuolta http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm muuten löytyy nuo moottorikoodit ja milloin ne on ollut ohjelmassa. Näyttäisi a4:ssä olleen 3/96 alkaen ja a6:ssa 10/95. Tiedä sitten miten luotettavaa tietoa sivulta löytyy.

      Comment


      • #4
        Semmoinen ACK siellä tosiaan on ihan alun alkuaan ja akte:kin tapauksen tuntee. Jostain olin saanut päähäni että tähän koppaan ei 30V konetta koskaan saanut, mutta oli ilo olla väärässä tällä kertaa :)

        Comment


          #5
          Mistä päin moottoria tuo moottorikoodi löytyy kun ei omaan silmään sieltä osunut?

          Comment


          • #6
            Koneen etupäässä olevasta nostokorvasta löytyy, siitä apukuskin puolen kannesta, puolan vierestä.

            Comment

            Working...
            X