Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Ohjaustehostimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Ohjaustehostimen vaihto

    Ohjaustehostimen pumppu pitäisi vaihtaa ja pari kysymystä tuli heti mieleen kun aloin tarkastelemaan projektia. Saako tuon pumpun vaihdettua siitä välistä, ilman että laittaa keulan huoltoasentoon?
    Toinen kysymys onkin että mistä apulaitehihnan kiristystä saa säädettyä?

    #2
    Pumpun vaihdosta en osaa sanoa kun noin ei ole tullut sitä purettua.

    Hihnan pitää kireällä jousikuormitteinen kiristin, ei sitä voi säätää.

    Comment


    • #3
      Oletko sitten ihan huoltoasennossa purkanut pumpun irti, vai?

      Comment


        #4
        Taisi olla ihan kone sylissä tms. Tai vähintään keula kokonaan auki.

        Comment


        • #5
          Itsellä oli kaasuläppä irti eilen ja tehostimen pumppu oli aika kivasti siinä hollilla ilman huoltoasentoja. Väittäisin, että sen saa vaihdettua siitä.

          Comment


          • #6
            Nyt on keula auki, mutta sitä kiristimen toimintaa en oikein ymmärtänyt. Eli miten saan sen irti/löysälle niin että saan hihnan irti?

            Comment


              #7
              Sinun pitää kääntää sitä siitä 17 mm "mutterista" kireämmälle. Sitten saat hihnan pois.

              Comment


              • #8
                Noniin nyt on pumppu vaihdettu. Ilmeisesti pitää käyttää vain ja ainoastaan Audin omaa ohjaustehostin nestettä.
                Mitenkäs tuon järjestelmän ilmaaminen?

                Comment


                • #9
                  Järjestelmä täyteen, pyörät ylös ja auto sammuksissa kääntelyä lukosta lukkoon kymmenisen kertaa. Tämän jälkeen tarkistat nestepinnan, lisäät nesttä tarvittaessa ja laitat auton n. 2s ajaksi käyntiin. Taas nesteen lisäys ja taas käyntiin 2s. ja toistat kunnes nestepinta ei enää putoa.

                  Comment


                  • #10
                    Mitenkäs mun pitäs edetä että saan noi ohjaustehosimen nesteet kokonaan vaihdettua. Raidetanko on näköjään moottorin takana vaihteiston yläpuolella eli siihen ei ihan helpolla pääse käsiksi mutta saanko järjestelmän tyhjennettyä jotenkin muulla tavoin?

                    Comment


                    • #11
                      Säiliöstä toinen letku irti ja siihen jatke, jonka vie tyhjään öljyastiaan. Säiliön tulon tulppaa sitten vaikka teipillä. Tämän jälkeen säiliö täyteen, auto käymään 2s ajaksi ja sammuksiin. Taas säiliöön lisää ainetta, auto käyntiin ja sammuksiin. Tätä toistetaan sitten niin kauan kunnes laittamasi letkusta tulee enää uutta nestettä.

                      Pumppua ei saa päästää ottamaan välillä ilmaa!

                      Comment


                        #12
                        Eikös sen säiliön tilavuus ole aika suuri vrt. letkuissa ja pumpussa olevaan? Ostin äsken motonetistä öljynvaihtoimurin (sellaisen käsipumpattavan barba..) ja huomasinpa että G00400 laatikko tyhjenee aika äkkiä sillä 505.00 vaihdon yhteydessä. Kun sitä vihreää kultaa saa vain litran päniköissä marmoritiskiltä (15,90?) pitäisin tätä vaihtotapaa myös hyvänä vaihtoehtona, eipä ainakaan tarvitse irroitella letkuja ja tulpata muita.

                        Eli:
                        - Imurilla säiliö tyhjäksi, pullosta max-merkille.
                        - Käyntiin 10 s (?).

                        Toista kunnes pullosta ei enää riitä seuraavaan täydennykseen.

                        Comment


                        • #13
                          Paljonko tuo muuten vie tuota tavaraa? Ostin 1purkillisen tuota nestettä tänään marmorilta joten aivan hirveitä määriä ei ole varattuna tuohon hommaan...

                          Comment


                            #14
                            No siis mittatikust kun katsot niin puoleenväliin sitä säiliötä nestettä niin menee jo yli Max-kohdan. Se säiliö taitaa olla paisuntasäiliö samalla? Litrasta olen jo tyhjentänyt ja täyttänyt omasta B6:sesa kahdesti imurilla slurp-menetelmällä ja pullo painaa vielä.

                            Comment


                            • #15
                              Testasin tuota toinen letku irti menetelmää. Kun auton lyö käyntiin ja toinen paisarin pää tulpattu ja muuten se paisarille menevä letku irti niin kerää paisariin aivan älyttömät paineet ja tuota nestettä on jokapuolella konehuonetta... Näin ei vissiin kuuluisi tapahtua?

                              Comment


                              • #16
                                Kumman letkun otit irti? Paluuletku on muistaakseni se, joka tulee sihdin alle. Tämä kuuluu irrottaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Oli sitten tosiaan väärä letku irti. Nyt toimii taas kuin unelma ja tehostimen pumppu ei enää pidä ylimääräistä ääntä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaihdoin tuossa pumpun omaan ässään ja pumppu ääntää samalla tavalla kuin ennenkin... tehostajan säiliössä nesteet pulppuaa kuin poreammeessa...mistähän tämä johtuisi? Pumppu on ERA merkkinen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ilmattu väärin? Ite joskus vaihdoin edelliseen autooni tehostimen nesteet niin se ilmaus tais olla ihan oma juttunsa mitä muistelen..Oisko ollu niin, että ensin keula ilmaan, säiliö täyteen nestettä, korkki auki sekä käännellä rattia moottori sammuksissa ääriasennosta toiseen tovin verran. Sillon jo huomas, kuinka ilmaa syntyy säiliöön paljon.
                                      Tämän jälkeen tyhjäkäynnillä koskematta rattiin korkki irti ja odotella kun ilmaa tulee pois. Taisimpa tulla itsekin hieman neuroottiseks kun tuntui sitä ilmaa näkyvän nesteen seassa reilusti jatkuvasti. Lopulta jätin korkin auki, auton vain yöksi talliin ja annoin ilman tulla itse pois jos on tullakseen. Tsekkasin vain nestetason ja kovaa ajoa.
                                      Noi pumput ottaa vissiin äkkiä itteensä, jos se on ilmattu huonosti ja rasittunu kuivana niin pahin tilanne on, että se uus on jo kaputt. Kokeile vielä ilmailla sitä kumminkin ensin. Netistä löytyy takuulla oikeeoppiset ohjeet. Noi oli ihan mututuntumalla ulkomuistista heitetty ylempänä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo, tismalleen tein samalla tavalla ilmauksen kun mainitsit... pitänee tutkailla asiaa viellä :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Yhdessä jouduin avaamaan painepuolen pultin pumpun takaa ja antaa painovoiman hoitaa pumpun ilmauksen

                                          Comment


                                          • #22
                                            Osaako arvon mestarit sanoa mitä eroa on ohjaustehostinpumpuilla 8D0145156N ja 8D0145156F.
                                            Viimeksi muokannut vil1; 1.9.2015, 15:15.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä ostit ja kenen tekemä uusi pumppu? Ei ole ulkoisesti mitään eroa ja molemmat toimii kyllä jos ovat kunnossa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                A4 b5 '00 ohjaustehostin alkoi temppuilemaan. Paikallaan ollessa tai todella hitaassa liikkeessä, esim parkkiruutuun kääntyessä ohjaus jäykkenee täysin mutta heti kun vauhti kasvaa niin ohjattavuus tuntuu normaalilta.
                                                Ei kyllä ole mitään tietoa tai kokemusta ohjaustehostimista, vaikka muuten on autoa tullut itse remppailtua. Onko tehostin menossa rikki vai voiko johtua esim jostain vuodosta? Mistä vikaa kannattaa lähteä selvittämään vai suoraa hommata jotain osia? Onko millainen homma korjata itse?

                                                Kiitos etukäteen!

                                                Comment

                                                Working...
                                                X