Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 nostaa lämpöjä

    Tervehdys !

    Ajeltiin tuossa moottoritiellä, kun huomasin että lämpövalo alkoi ajotietokoneessa vilkkua ja pitää mekkalaa. Lämmöt olivat nousseet lähes 110 asteeseen. Tarkistin nesteet ja lisäilin niitä. Toimi mainiosti ja tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin ajonjälkeen se näytti 90 astetta kuten kuuluukin. Mutta silloin tällöin kipuaa 100 asteen nurkille ? Pitääkö systeemi ilmata, vai miten saan sen pysymään normaalissa, vanhassa lukemassa eli 90:ssä ?


    Ainiin ja kun lämmöt nousee tarpeeksi, ahdot tippuvat 1,2barin sijaan 0,5-0,6 bariin ? Mikä neuvoksi ?
    Viimeksi muokannut niksude`; 23.3.2010, 01:14.

  • #2
    Jos nestettä piti lisätä niin kannattaa varmaan selvittää syy niiden katoamiseen . Sitä kun ei pitäisi hävitä juuri lainkaan. Jos systeemi on vedetty niin vajaaksi että sinne on päässyt ilmaa ( eli paisari tyhjäksi tai irrotettu joku letku tms. ) niin sitten pitää päästää ilmat pihalle. Syitä lämmönnousulle on vaikka kuinka monta: Syyläri tukossa ? , Kansipahvi palanut ? Termari rikki ? Vesipumppu rikki ?

    Comment


    • #3
      Nesteiden katoamisesta ei ole tietoa, startti vaihdettu päivää ennen tätä joten olisikohan siellä ollut jokin letku irti ? En tiedä. Termostaatti on vasta vaihdettu, ja eikö silloin lämpöjen pitäisi olla matalalla, etteivät ne nouse ? Kabiiniin saa todella kuumaa ilmaa tulemaan, ja kaikissa letkuissakin kulkee nesteet... Vesipumppu kyllä voisi olla yksi vaihtoehto, pitäisi vaan jotenkin saada siihen varmuus, se ei nimittäin ainakaan vuoda...

      Comment


      • #4
        Vesipumppu sutii helpommin moottorin isoilla kierroksilla eli lämpöongelmien pitäisi pahentua ajamalla pienemmällä vaihteella.

        Comment


        • #5
          Reagoin tuohon startti ollut irti päivää ennen ongelmaa, kuumeneeko kone oikeasti liikaa vaiko näyttääkö mittari että on kuuma?
          Koneen maadoitus jos on puutteellinen antavat lämpöanturit vääriä arvoja - eli voinee olla myös sähköongelma.
          Itsellä kun vähän aikaa oli aina välillä näyttänyt lämpömittari liikaa (kun sammutti koneen ja starttas uudestaan lämpömittari näytti taas oikein) ongelma ratkesi kun starttimoottori kärähti puutteellisen maadoituksen vuoksi.

          Comment


          • #6
            Jep, huomenna vikakoodien lukuun.
            Voi mahdollisesti olla lämpömittarin anturikin ? Tai sitten termostaattia epäilen myös... Noh, huomenna nähdään mitä siellä on tapahtunut ainakin toivottavasti..

            Comment


            • #7
              Vikakoodit luettu, ei mitään ihmeellistä löytynyt.
              Ajotietokoneen oikuttelut ja lämpömittarin kuvan vilkutukset johtuvat kuulemma paisuntasäiliön pohjassa olevasta liittimestä, joka täytyy puhdistaa. Ostin myös uuden lämpömittarin anturin (4-pin) , jospa näillä saisi tämän pikkuvian paholaisen katoamaan !

              Comment


              • #8
                Nyt kaivataan apuja !!!!
                Lämpömittarin anturi vaihdettu, sekä putsattu liittimet paisuntasäiliöön tulevasta johdosta. Ei minkäänlaista vaikutusta, lämmöt nousee yhä. Nesteet kyllä kiertävät hyvin joka letkussa, ja tuntuvat lämpöiseltä. Systeemi on ilmattu monta kertaa, ei vaikutusta. Vesipumppu ei ainakaan vuoda, ja termarikin on 2000km sitten vaihdettu. Olisko kuitenkin vesipumppu tai täysin auki oleva termostaatti ? Kabiiniin tulee kylmää sekä lämmintä ilmaa hyvin. Yksi asia mikä arveluttaa, on miksi flekti pyöri eilen muttei tänään vaikka lämmöt olivat 95-105 astetta ?

                Comment


                • #9
                  Melkovarmasti vesipumpun ratas luistaa akselillaan ja vaatii pumpun vaihdon.

                  Comment


                  • #10
                    Onko muuta mahdollisuutta kuin tuo ? Pitänee sitten vaihtaa pumppu...

                    Comment


                    • #11
                      Tuon täysin auki olevan termostaatin saat sulkea heti pois, sen vaikutus on päinvastainen ja en muista lukeneeni foorumilta ainakaan yhtään juttua missä termostaatti olisi kiinni jämähtänyt.

                      Varmaan saat alkaa tuohon Jarkon ehdottamaan hommaan...

                      Comment


                      • #12
                        Juu, voi olla hyvinkin mahdollista...
                        Eikä tähän jää juurikaan enää muuta, termarikin on vaihdettu vasta.
                        Eiköhän se oo vesipumpun osto edessä.
                        Mistä kannattaisi pumppu ostaa, tuskin kaikki on laadussaan samoja kuten motonet tai vastaava ?

                        Comment


                        • #13
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ppu#post640671

                          Lopussa juttua vesipumpuista.

                          Comment

                          Working...
                          X