Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.3 AAR ei käynnisty

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Joo, sen kalinatangon voi huoletta poistaa sieltä alipainepumpusta, itsekin poistin jo vuosia sitten ja moni muukin tehnyt niin. (itseasiassa aika painava jööti)

Ärsyttävä kalkatus kuului aina sillointällöin moottorin pyöriessä joka katosi kyseisen jöötin poistamalla.

Niinkuin Mikko mainitsi, niin jarrukaasu yhdistelmä ei enää sitten pelitä, mutta eihän näillä rallia ajeta;).

Comment

Mulla ollut melkein kaikissa K/KE jetillisissä tuo että lämpösenä saa vähän pidempään sahata käyntiin. Lopulta sitten lähtee ja alussa voipi vähän röpeltää, mikä kielii vuotavista suuttimista. Kaasua on ilmanmuuta annettava käynnistyksen yhteydessä.
      Lötkössä tuo kuumastarttaus piteni entisestään kun nostin hiukan bensapaineita -> suuttimet kusee aiempaa enemmän lepotilassaan.

Comment

Omassa lötköttimessä katosi tossa alkusyksystä käynnistyminen koneen ollessa kuuma miltein kokonaan. Ja kun käynnistyi niin käynnistyi röpöttäen, välillä jopa vain kolmella pytyllä.

Ongelma poistui laittamalla bensansuodattimen yhteyteen takaiskun (olin laiska enkä jaksanut purkaa audiovahvistinta, mikä on tavaratilan tarkistusluukun päällä). Todennäköisesti vika on painevaraajassa, jolla pitäisi heittää lähiaikoina vesilintua, alkaa kuitenkin vuotamaan. Kuulee oikein pumpun esipaineistaessa bensalinjan, ettei linjassa pumpulta suodattimelle oikein paineet näytä pysyvän.. Bensapumppu on hiljattain vaihdettu motonet-tarvikkeeseen :D.

Comment

Mikä sitten on vähän pidempään sahaamista, olen kyllä koittanut mielestäni tarpeeksi kauan startata ja antaa kaasua sellaisessa tilanteessa jossa lopuksi olen käynnistänyt lämpötila anturin liitin irrotettuna. Ei raaskisi ihan mielin määrin sahata kuitenkaan.

Pa paineet olivat mitanneet, ja kuulemma kunnossa, takaisku vika kai näkyisi paineissa? Jollei tuota myytyä saa, niin täytyy ne suuttimet tutkia. Josko vaikka ei tarvitsisi kaikkia vaihtaa. Mistäs noita suuttimia saisi edullisesti?

Comment

Takaiskun/painevaraajan tarkoitus on vain pitää järjestelmässä paineet moottorin sammuttamisen jälkeen, helpottamaan seuraavaa käynnistystä - ironista mutta tuosta aiheutuu joskus juuri päinvastaista jos suuttimet kusee :D

Comment

Working...
            X