Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

01E perheen 6v-vaihteistojen erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 01E perheen 6v-vaihteistojen erot

    Mikä mahtaisi olla tuorein ja paras laatikkovaihtoehto, joka kävisi CGR-laatikon tilalle? Siirtäjäongelmaan kun on joidenkin tietojen mukaan tullut päivitystä vasta 2001 jälkeen.

    Kuinka vaihtokelpoisia nuo vanhat ja uudet ylipäätään ovat keskenään, onko 2000-luvun lootaa mahdollista laittaa järkevällä työmäärällä vanhan coupen alle vai remontoinko suosiolla vanhan? Tuottaneeko procon-ten-vaijeri-ihme mahdolliseen laatikonvaihtoprosessiin jotain kummallisuuksia?

  • #2
    ei pitäisi olla mitään ihmeellistä,jossain versiossa öljynjäähdytin,mutta sen voi ohittaa.
    Siis jos sulla ollut 6-v laatikko alunperin ,eikä 5-v.
    Tassut ja vivusto vanhasta laatikosta,niin pitäis olla bolt-on.

    Comment


    • #3
      Juurikin 6-vaihteisen vaihtoa tuoreempaan olen miettimässä. Onkos noissa lootissa jotain perustavaa laatua olevaa eroa, eli onko bit S4 laatikko lujempi kuin vaikkapa A4?

      Onko kenelläkään varmaa tietoa siitä, milloin se päivitetty siirtäjä näihin on tullut?

      Comment


      • #4
        äsnelosessa jo -98, askikoodilla DSY

        Comment


        • #5
          Kiitos Teppo, tämä oli olennainen tieto! Täytyypä alkaa katselemaan tuollaisia.

          Comment


          • #6
            http://www.elektro.com/audi/01E/
            Kannattanee katsoa jos noi 01e laatikot kiinnostaa.
            On toki jenkkimalleista- eli mallieroja löytynee.

            Comment


            • #7
              kuinka helppo on muuttaa perävälitystä 01e-lodjussa? mietin että Porsseen vois vaihtaa vähän tiheämmän perän.

              Porschessa ring gear & pinion shaft numerolla 01E 409 143 E (välityssuhde 3.777777)
              esim. 1997 A6/S6 quattrosta löytyy ilmeisesti osa 01E 409 143 B (välityssuhde 4.111111).

              mistä voisi kysellä edullisimmin ko. osaa, jos vain sopii vaihtaa keskenään?

              Comment


              • #8
                no tuo audin osa näyttäs olevan 1943€ uutena.

                varmaankin kannattaisi katsella jo purkusalkkua vaiks romikselta tuohon hintaan :)

                Comment


                • #9
                  Onko varma että on viisasta käyttää q-pinjonia? Se on nimittäin ontto ja 2-vetoisissa ei.

                  Hommahan on tavallaan helppo, jos noiden kanssa on pelannut. Kuitenkin työläs. Koko loota muttereiksi.

                  Comment


                  • #10
                    Ite tarvis s4 lootan rattaat ja 3.0 perällä jostain. Vaihdossa voin tarjota aavikkolaatikon..huiput 410+kmph / 7000rpm ;)

                    Tuosta kätevä toolsi rattaiden laskemiseen...ei pidä hätääntyä noist mun tdi modauksista. :)

                    Comment


                    • #11
                      oho, aika suolasta.
                      sikäli tuo ring- ja pinion uusiminen kiinnostaa, kun se saattaa olla viikaantuvaa sorttia tässä laatikossa. tosin sqs:ltähän saa samaan hintaan uudet tiheämmät 3-6-vaihteet...

                      Comment


                      • #12
                        Niin ei kait pinjoniakseli ole ontto vaan toisioakseli? Pinjonirattaan sopivuudesta en tiedä, mutta saattaahan se sopiakin. Ja ei kai sitä lootaa ihan muttereiks tarvi laittaa, mutta toki kytkinkoppaosio irti. Iso homma yhtäkaikki, ja perän shimmausta ja sellaista.

                        Comment


                        • #13
                          Nojoo toisio on ontto ja pinjoni siellä sisällä. Pointti on kuitenkin siinä että miksi käyttää nelivetoromppeita 2-vetosovelluksessa jos ei ole pakko...

                          Comment


                          • #14
                            jos ne mitoitukseltaan sopii yksiin niin eipä tuo haittaa. toki jos hinnassa on iso ero, niin sitten ei ole järkeä. 2keur maksaa tuo lyhempivälitteinen vaihteistosetti. 1keur lyhemmästä perävälityksestä voisi olla ok, jos palikat on hyväkuntoiset.

                            Comment


                            • #15
                              Eli viispykäläisen tilalle ei käy nuo kuusloviset uudet, mutta vanhat käy? Urssiahan on myyty molemmilla laatikoilla aikanaan ja tavallaan himottaisi se ylimääräinen pykälä joskus hamassa tulevaisuudessa, jos sen avulla saisi vaikka järkevämmät välitykset.

                              Comment


                              • #16
                                Urssiin menee suoraan kaikki 01e-perheen askit, 5 tai 6-vaihteiset. Niitä on ollut käytössä vuodesta -93 jonnekin vuoteen -08?

                                Comment


                                • #17
                                  Ilmeisesti omassa Urssissa on tämmönen 01e aski kun kerta 6 pykälää löytyy ja vuosimalli on -93..? Millaisilla teholla näissä alkaa ilmenemään ongelmia?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin siis täsmennettäköön että kaikkien urssien kaikki manuaalivaihteistot ovat 01e-tyyppisiä vaihteistoja, riippumatta vuosimallista tai vaihteiden määrästä. Edellisessä postissani yritin sanoa että 6-vaihteisia on ollut markkinoilla -93 lähtien. Mitä tuohon kestävyysasiaan tulee niin perimätiedon mukaan kaiketi siellä 700-1000Nm nurkilla aletaan olemaan riskirajoilla ihan väännöllä hajottamisen suhteen. Muita vikojahan voi tulla käyttäjän virheistä johtuen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä 6-vaihteista on ollut urssissa jo -92. Itekkin ajelen sellaisella päivittäin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Se on täysin mahdollista, tehtaalla vaihtuu mallivuosi käsittääkseni aina alkusyksystä joten loppuvuonna -92 on jo ollut sellaisia autoja markkinoilla missä on 6v aski ja hp2-jarrut jne.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hmm, onko Urssi4:ssa ollu hp2 jarrujakin tehtaalta lähtien? Anteeksi OT.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tarkennuksena vielä että auto on mallivuotta -92, ja ensirekisteröity helmikuussa -92.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hyvä on, olen siis ollut väärässä käsityksessä noiden askien asentamispäivämääristä.

                                              Thuppu, kyllä samassa yhteydessä vaihtui jarrut kuin tuli nuo 6v askit.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jaahas, mulla on ainakin ufot.


                                                Edit. Mulla on ilmeisesti sitten 93 vuoden venäjänvientimalli 6v lootalla mutta ufojarruilla... :D
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 14.9.2010, 13:37.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sotketaan lisää keittoa. 6 pykäläisen laatikon kun käsittääkseni on saanut mihin tahansa urssiin lisävarusteena ja HP2 jarrut tulivat viimeisiin mallisarjan autoihin, oliko sitten 93 vai 94, missä ne on vakiona.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kasikoneisesssa aina HP jarrut, MY94 toi kaikkiin HP jarrut. Laatikolla ei ole mitään yhteyttä jarrujärjestelmään ;)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X