Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT kytkin

    Laitetaanpas taas viisaammille kysymystä:

    Omassa TT:ni kytkintä saa painaa lähes lattiaan saakka kunnes alkaa toimimaan, joten kysymys on että saako sitä säädettyä "ulospäin" jotta ottaisi aikaisemmin. Kytkin ei luista eikä muutenkaan temppuile vaan on hieman häiritsevää kun toiminta-alue on viimeisen sentin sisällä. Tuntuu kuin ei saisi tarpeeksi pohjaan painettua.
    Ensimmäiset 10cm kun polkaisee niin on aivan lötkö/hengetön/löysä kunnes alkaa olemaan vastusta.

    No niin nyt ei mee pykälät silmään ja muutaman kuvan nappasin kun huomasin että jostain jotain vuotaa....
    Kertokaapas ammattimiehet notta minkälainen remontti on edessä ?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Lentsu; 18.3.2010, 21:01. Perustelu: Lisäys

  • #2
    Olisikohan nesteissä vajetta tai järjestelmässä ilmaa?

    Comment


    • #3
      Nesteitä näyttäis olevan kyllä riittävästi.....

      Comment


      • #4
        Jotain vikaahan tuolla näyttää olevan.... millähän penteleellä tuon korjaamolle tuosta liikauttaa :o)

        Comment


        • #5
          Startilla kakkonen pesässä käyntiin ja suunniteltu hiljainen reitti/yöllä, jos ei tahdo hinata?

          Comment


            #6
            Voihan noita vaihteita vaihdella ilman kytkintäkin.

            Comment


            • #7
              Kuvista päätellen en osaa sanoa mitään varmasti, mutta mahdollisesti työsylinteri on yksi vuotokohta. Jos et halua alkaa itse purkamaan niin hommaa auto tarkistukseen, että mistä vuotaa. Selvästi työsylinteri ei saa tarpeeksi painetta painaakseen asetelmaa. Jos on pakko ajaa niin tosiaan startilla kakkonen pesässä liikenteeseen ja varovasti siirrät auton paikkaan huoltamo.

              Comment


                #8
                Hinurilla jos vakuutukset kunnossa korjaamolle (kotipihasta tietysti pitää auto saada pois ensin).

                Comment


                • #9
                  Luultavammin työsylinteri vuotaa vaikka noista kuvista nyt ei osannu sano. Jos vika on siinä, niin laatikon joutuu käyttää pois, on samaa pakettia painelaakerin kanssa.

                  Comment


                  • #10
                    Sinneppä heilahti 2-vaihteella korjaamolle.... huomenna sitten selviää monellako eurolla tuosta selviää. Paikkana Vaasassa Autoasi ketjun korjaamo missä kuulemma on tietotaitoa audien perään..........

                    Comment


                      #11
                      Mikä oli lopullinen diagnoosi? Kuulin juttua erästä reittiä, että ei tainnu olla mikään halpa remontti?

                      Comment


                      • #12
                        Työsylinteri viturallaan ja samalla setillä vaihdetaan kytkin kaikkine romppeineen. Arviolasku noin 1300€ :o(
                        Lopullinen lasku 1565€ eli alkaa tää diudiuilu käymään lompakolle.
                        Viimeksi muokannut Lentsu; 7.4.2010, 07:52. Perustelu: lisäys

                        Comment


                          #13
                          Lainaan tätä kun tuli sama vian kuvaus kytkimelle. Omasta kytkimen pääsylinteri tuli tiensä päähän. Mistään ei vuotanut eikä mitään. Kytkin vaan lopetti irroittamisen ja poljin lötkönä puoleen väliin. Laakkoselta uus pääsylinteri ja pari osaa siihen samalla 140e. Ite vaihdoin, oli kohtaisen helppo homma. Nyt saa nostaa kytkintä useamman sentin ennenkuin ottaa kiinni. Toimii kuin uusi.

                          Comment


                          • #14
                            Lainataanpa tätä topickia kun omastakin kulkineesta hajosi tuo työsylinteri. Poljin painui vain lötkönä pohjaan eikä palauttanut ollenkaan. Nyt on kuitenkin uus työsylinteri paikallaan ja kytkin on jotenkin paljon löysempi kuin ennen. Poljinta kun polkaisee nii ensimmäiset pari senttiä on aivan tyhjää sit vähän jäykistyy ja melko pohjassa vasta ottaa kiinni. Pitääkö tuota kuinka moneen kertaan ilmata vai onko vain käytön puutetta, poistuuko ajan kanssa vai...?

                            Comment


                              #15
                              Työ- vai pääsylinteri ? Pääsylinteri on polkimen päässä ja työsylinteri vaihteistossa painelaakerin yhteydessä. No kuitenkin ite ilmailin ilmausruuvista jonkin aikaa pitkän letkun kanssa jonka toinen pää on ylhäällä jotta ilma ei mene takasin päin. Periaatteessa kun säiliö on ylimpänä niin ilman pitäisi poistua ajan kanssa. Jarrunesteessä vaan tuo ilma liikkuu hyvin hitaasti. Tuon uuden sylinterin kanssa polkimessa ei pitäisi olla yhtään "tyhjää".

                              Comment


                              • #16
                                Siis työsylinteri/painelaakeri yhdistelmä vaihdettu! Ja kun poljinta nyt polkee niin ensimmäiset pari senttiä on täysin tyhjää :/

                                Comment


                                  #17
                                  Saattaa sit olla et tuo pääsylinterikin on rikki tai ilmaa järjestelmässä. Pääsylinteri on muovia niin ei ole kovin pitkäikäinen viritys.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo kyllä tuo on jo vajaassa viikossa muuttunut.. Ilmaa tais olla vain järjestelmässä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      TT 2.0TFSI / mk2 8J vm07

                                      Ongelmakuvaus lyhyesti - kun ajan tiukkakurviseen moottoritienliittymään, kytkin lopettaa toimintansa. Toiminta palautuu kun olen takaisin suoralla tieosuudella. Ongelma tulee päälle kaarroksissa niin vasemmalle kuin oikealle. Nopeutta tulee olla > 40km/h, joten kaupunkikadunkulmissa käännettässä vika ei onneksi aktivoidu.

                                      Autoon vaihdettu kytkinpaketti syksyllä `18 (vaihdon jälkeen ajettu n. 18 tkm), jarrunesteet vaihdettu (sis ilmauksen) 28.7.2022. Pääsylinterin vaihdosta ei varmuutta.

                                      Oma odotus oli, kun auto saa uudet jarrunesteet ja ilmauksen, niin ongelma poistuu, valitettavasti jouduin pettymään. Ongelma ollut läsnä koko omistusajan, runsaan vuoden.

                                      Ajatuksia ongelman / vian aiheuttajasta ja tietysti korjaus- / ratkaisuehdotuksia, kiitos!

                                      Viimeksi muokannut Killeri; 29.7.2022, 16:03. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kuulostaa omituiselta. Miten se lopettaa toimintansa? Tuntuuko erillaiselta? Ilmattiinko kytkin?

                                        Comment


                                          #21
                                          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...mummoajeluihin Samaa kuin tässä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jarrunesteenvaihto tehtiin valtuutetussa Audi huollossa, lisäksi mainitsin huollolle kytkinongelmasta autoa jättäessäni. Normaalioloissakin kytkin tuntuu on löysemmältä verrattuna perheen A3
                                            Kun vika päällä, niin kytkin tuntuu todella löysältä, ei tartu ja toisaalta ei palauta (poljin täytyy nostaa ujuttamalla jalkaterä lattian ja polkimen väliin). Itse uskoin vahvasti ongelman olevan neste- /ilmausperäinen, mutta mutta ....

                                            Comment


                                              #23
                                              Mitä tarkoittaa ”ei tartu”? Luistaako kytkin?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Keskellä tiukkaa/jyrkkää kurvia en saanut painettua poljinta alas, vaan jouduin odottamaan tovin kunnes olin taas suoralla tieosuudella. Toinen havainto - sain vaihteen vaihdetuksi, kytkin ei jää laahaamaan mutta poljin palautuun vain 1/3 ... puoleen väliin ja loppu nosto täytyy tehdä kengän kärjellä. Kytkin ei siis luista .

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllä tuo siltä kuulostaa että siellä on ilmaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko letkun reitti oikea? Ettei nyt käy niin, että noissa kaarteissa jokin siirtyy sen verran, että letku painuu luttuun tai jokin liitos pääsee hieman haukottelemaan?

                                                    Kymin varikolla juttelin Terhon kanssa tapauksesta, jossa jostain laitteesta hävisi jarrut vastaavan takia. Syyksi paljastui lopulta edellä kuvatun kaltainen juttu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Päivitys vikakuvaukseen -
                                                      kaarros vasempaan - jäin hetkeksi kiertämään liikenneympyrää (Keilaniemi, Kehä1-kansi, Espoo), nopeus n. 50 km/h) - en saanut vikaa päälle - vaihtaminen alas / ylös onnistuu häiriöttä

                                                      kaarros oikeaan - lisäys kuvaukseen - aika ei palauta poljinta ylös, vaan täytyy nostaa kengän kärjellä. Muuten ei muutosta vikakuvaukseen tiukan oikean kaarroksen osalta
                                                      Keskellä tiukkaa/jyrkkää kurvia en saanut painettua poljinta alas, vaan jouduin odottamaan tovin kunnes olin taas suoralla tieosuudella. Toinen havainto - sain vaihteen vaihdetuksi, kytkin ei jää laahaamaan mutta poljin palautuun vain 1/3 ... puoleen väliin ja loppu nosto täytyy tehdä kengän kärjellä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X