Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8t -98 AGU rötää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.8t -98 AGU rötää

    Etsin haulla vastaavia onkelmia, mutta täysin samanlaista tapausta ei löytynyt. Jospa apu löytyisi, ettei tarvitsisi vaihtaa kopallista osia turhaan.

    Autoon on vaihdettu ferrita 2,5"- putkisto katilta, BSR- intake (vapaa-virtaussuodatin) ja dahlback racing- bypass. Muutosten jälkeen on ohjelmoitu penkissä.

    Havaitut onkelmat:
    1) Silloin tällöin tuntuu nykäys kevyesti kiihdytettäessä (esim. paikaltaan lähdettäessä ei tunnu 1. eikä 2. vaiheella vaan 3:lla).
    2) Talla pohjassa kolmos tai nelosvaiheella kone tuntuu välillä rötäävän, meno on väkinäistä, silti kiihtyy.
    3) Välillä sammuu tyhjäkäynniltä, kaasupoljin käy lattiassa eli yrittää korjata itse.

    Omituisuutta ei siis tapahdu jatkuvasti. Boschin testeri oli kiinni autossa sekä paikallaan että ajossa, vikakoodeja ei saatu.

    Ilmamäärämittarin puhdistin ensitöikseni jarrupuhdistusaineella, ei apua. Samalla pesin kartiosuodattimen. Itse vihaan suuresti ko suodatinta, mutta kun se siinä oli niin olkoot. Testerillä havaitsimme ajossa, että kun kone rötää niin MAF jämähtää arvoon 400. Kun alkaa taas vetää menee 600 asti.

    Tulpat oli reunasta mustat, mutta kärki oli vaalehko. Kannattaako ostaa varmuudeksi uudet?

    Netin selaamisen perusteella muita ongelmakohtia voisivat olla kaasuläppäkotelo ja kierroslukuanturi. Noita ei saatu testattua. MAF voi olla toki viallinen, vaikka ei koodia anna tai välillä toimii. Itsestä tuntuisi, että sanomista on syttypuolella, ehkä tulpissa.

    Mitä raati on mieltä?

  • #2
    Oletko saanut selvyyttä ongelmiin? Kiinnostaa siksi kun itselläkin samantyyppistä vaivaa (kone 1.8t 132kW AJQ). MAF taitaa mennä itsellä seuraavaksi vaihtoon..

    Comment


    • #3
      Ikkunan alalaidassa oleva muovi oli ilmeisesti jään takia pullahtanut paikaltaan ja vesi pääsi ikkunan alalaidasta sisään. Oletettavasti ohjainlaitteen johtoihin oli joutunut kosteutta. Ei kyllä päälle päin huomannut mitään, mutta siitä lähtien on skulannut kuin kello. Testerin mukaan kaikki arvot oli ok eikä mikään viitannut mihinkään vikaan.

      Tänään myin auton pois ja uusi omistaja soitteli perään että oli sammunut pari kertaa valoissa. Hyvin kuulemma veti, muuten toimi ja kulki. Itse en huomannut tollasta omassa käytössä, ainoastaan silloin kun ns. vika oli päällä ja silloin oikein muuten toiminut.

      Mutta tarkista nuo aikasemmin mainitsemani asiat korjaamon testerillä.

      Comment

      Working...
      X