Etsin haulla vastaavia onkelmia, mutta täysin samanlaista tapausta ei löytynyt. Jospa apu löytyisi, ettei tarvitsisi vaihtaa kopallista osia turhaan.
Autoon on vaihdettu ferrita 2,5"- putkisto katilta, BSR- intake (vapaa-virtaussuodatin) ja dahlback racing- bypass. Muutosten jälkeen on ohjelmoitu penkissä.
Havaitut onkelmat:
1) Silloin tällöin tuntuu nykäys kevyesti kiihdytettäessä (esim. paikaltaan lähdettäessä ei tunnu 1. eikä 2. vaiheella vaan 3:lla).
2) Talla pohjassa kolmos tai nelosvaiheella kone tuntuu välillä rötäävän, meno on väkinäistä, silti kiihtyy.
3) Välillä sammuu tyhjäkäynniltä, kaasupoljin käy lattiassa eli yrittää korjata itse.
Omituisuutta ei siis tapahdu jatkuvasti. Boschin testeri oli kiinni autossa sekä paikallaan että ajossa, vikakoodeja ei saatu.
Ilmamäärämittarin puhdistin ensitöikseni jarrupuhdistusaineella, ei apua. Samalla pesin kartiosuodattimen. Itse vihaan suuresti ko suodatinta, mutta kun se siinä oli niin olkoot. Testerillä havaitsimme ajossa, että kun kone rötää niin MAF jämähtää arvoon 400. Kun alkaa taas vetää menee 600 asti.
Tulpat oli reunasta mustat, mutta kärki oli vaalehko. Kannattaako ostaa varmuudeksi uudet?
Netin selaamisen perusteella muita ongelmakohtia voisivat olla kaasuläppäkotelo ja kierroslukuanturi. Noita ei saatu testattua. MAF voi olla toki viallinen, vaikka ei koodia anna tai välillä toimii. Itsestä tuntuisi, että sanomista on syttypuolella, ehkä tulpissa.
Mitä raati on mieltä?
Autoon on vaihdettu ferrita 2,5"- putkisto katilta, BSR- intake (vapaa-virtaussuodatin) ja dahlback racing- bypass. Muutosten jälkeen on ohjelmoitu penkissä.
Havaitut onkelmat:
1) Silloin tällöin tuntuu nykäys kevyesti kiihdytettäessä (esim. paikaltaan lähdettäessä ei tunnu 1. eikä 2. vaiheella vaan 3:lla).
2) Talla pohjassa kolmos tai nelosvaiheella kone tuntuu välillä rötäävän, meno on väkinäistä, silti kiihtyy.
3) Välillä sammuu tyhjäkäynniltä, kaasupoljin käy lattiassa eli yrittää korjata itse.
Omituisuutta ei siis tapahdu jatkuvasti. Boschin testeri oli kiinni autossa sekä paikallaan että ajossa, vikakoodeja ei saatu.
Ilmamäärämittarin puhdistin ensitöikseni jarrupuhdistusaineella, ei apua. Samalla pesin kartiosuodattimen. Itse vihaan suuresti ko suodatinta, mutta kun se siinä oli niin olkoot. Testerillä havaitsimme ajossa, että kun kone rötää niin MAF jämähtää arvoon 400. Kun alkaa taas vetää menee 600 asti.
Tulpat oli reunasta mustat, mutta kärki oli vaalehko. Kannattaako ostaa varmuudeksi uudet?
Netin selaamisen perusteella muita ongelmakohtia voisivat olla kaasuläppäkotelo ja kierroslukuanturi. Noita ei saatu testattua. MAF voi olla toki viallinen, vaikka ei koodia anna tai välillä toimii. Itsestä tuntuisi, että sanomista on syttypuolella, ehkä tulpissa.
Mitä raati on mieltä?
Comment