Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattro jyrisee ylämäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Quattro jyrisee ylämäessä

    Ostin juuri A4 2.5TDI quattron -04. Mittarissa on195tkm. Ja nyt huomasin että kun ajaa 70-80km/h ylämäkeen, eli kierrokset on alhaalla. Alkaa oikean etupyörän puolelta "jurisemaan" ja tärisyttää oikein koko autoakin. Kyseessä on Tiptronic. Tämä ilmenee kun vaihde on viitosella.

    Ennen kuin maksan toisen erän auton hinnasta olisi kiva tietää onko mahdollisesti tulossa laatikko-, vetari- vai laakeriremontti. Pari viimistä kyllä sietäisi, mutta jos kyse on lootasta tai jostain muusta isosta niin, huh...
    Viimeksi muokannut PercaFluviatilis; 17.3.2010, 13:12.

    #2
    vetoakseli liikkuu

    Nyt otin pyörän pois ja paikansin vian. Kun ottaa vetoakselista kiinni ja liikuttaa sitä niin näyttäisi että koko vetoakseli liikkuu ja mielestäni vetolaipan pultitkin liikkuvat. Eli vetoakselin sisäpää olisi siis irti? Onko mahdollisesti tapahtunut jotain vahinkoa? Vai riittääkö että kiristää pultit ja antaa mennä taas.

    Comment


      #3
      Jos ne pultit on selvästi löysällä, niin kiristä toki ne kiinni ja käy kokeilemassa. Jos vika hävisi, niin eiköhän se homma ole siinä.

      Comment


      • #4
        Jos on liikkeestä ostettu, kävisin siellä kiristyttämässä sen ja pyytäisin jonkin kuittauksen paperiin.
        Jos jotain hajoaa hieman myöhemmin, niin voi kohdistaa silloin vikaa lähemmäksi ostohetkeä.
        Jos yksityiseltä, niin sitten ei mitään.

        Comment


          #5
          Nyt kävin auton alla ja olinkin diagnosoinut koko vaivan väärin, tai oikeastaan ymmärtänyt rakenteen väärin. Eli vika on edelleenkin olemassa ja mysteeri. Liikkeestä ostettu, ei tosin merkkiliikkestä. Soitan huomenna sinne ja alan neuvottelemaan korjauksesta/kaupan purkamisesta.... kyllä v.tuttaa, maanantaina vasta hain auton.

          Comment


            #6
            maanantaina vasta hain auton.
            Erittäin hyvä peruste pyytää auton korjausta heidän piikkiin. Jos ei meinaa heti suostua korjaukseen, niin kysyt että hoidetaanko tämä teidän kesken vai kuluttaja kallen kautta.

            Comment


              #7
              Auton myyjän kanssa sovittiin että vien sen Audin huoltoon tutkittavaksi. Katsotaan sitten ens viikolla ruvetaanko riitelemään asiasta.

              Onko vastaavaa autoa muilla. Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että kuinka alas D-asennossa Tiptronic päästää kierrokset ennen kuin pudottaa pykälän neloselle. Mulla näyttää laskevan ne jopa 1200rpm ennen kuin pudottaa vaihteen neloselle. Vauhtia silloin n 70km/h. Tuntuu melkoisen matalilta kierroksilta, mutta onhan koneessa vääntöä.

              Comment


                #8
                Juu, nyt kävi merkkihuollossa. Vaihtoivat MAF:in ja ilmanputsarin... yllättäen ongelma ainakin parani vähän. Mutta edelleen, ilmeisesti turbiinilukko "jyräyttää" hiukan. Mutta MAF:in vaihdon jälkeen se jyrähdys jää lyhyemmäksi koska vaihtaa nopeammin pienemmälle. Edelleenkään en tiedä onko tuo mahdollinen turbiinin aiheuttama tärähdys vika vai ominaisuus. Oppiikohan tuo laatikko vielä jouhevammaksi. Nollasin laatikon täällä forumilla toisaalla olleiden ohjeiden mukaisesti. Sen jälkeen olen ajanut alle 100 km.

                Comment


                  #9
                  turbiinilukko se on!

                  Menee hiukan yksinpuheluksi, mutta nyt se on todettu että myös turbiinilukko on tohjona. Eli jyrinä johtuu ensikädessä turbiinista ja sökö MAF vielä huononsi tilannetta tietyillä kierroksilla. Parin viikon päästä saan auton lääkärille... siihen asti pitää kiihdyttää reippaasti aina kun turbiini meinaa jyrähtää... kyllä senkin kanssa voi elää jos kortti säilyy :)

                  Taisinpa löytää heti alkuun ko. mallin tyyppiviat... Nokkien voitelu sentään taitaa BAU-koneessa olla hiukka parempi

                  Comment

                  Working...
                  X