Auto on vähän ajettu automaatti(80 B4). Ennen oli alla uudempi auto jossa portaaton vaihteisto joten vähän tuntuu erikoiselta ajaa 4-pykäläisellä.
Kysyisinkin; onko normaalia että kun paikallaan ollessa vaihtaa vaikkapa P:ltä R:lle tai D:lle tai näitä miten päin vain, niin kestää vaihdekepin paikalleen pysähtymisestä noin 1-2 sekuntia että vaihde vaihtuu laatikossa? Itse otan aina varovasti että odotan kun laatikko(tai auto oikeastaan) nytkähtää persuksen alla jotta tiedän alkaa ottamaan jalkaa jarrulta. Onko tämä vaihdeisto oikeasti noin hidas vai onko aika vaihtaa öljyt? Viimeisestä automaatin öljyjenvaihdosta ei ole tietoa.
Toinen kysymys liittyy samaan asiaan eli lodjuun. Kun ajan autolla, tunnen samalla tavalla persuksissa kun pykälät vaihtuu laatikossa. Ehkä kiinnitän siihen huomiota kun ennen ei tuntunut missään, mutta sanoisin että huomaa(ja vaimokin huomaa vaikka ei aja) kun pykälä siirtyy ylös tai alaspäin.
Samoin laatikko aiheuttaa auton tärinää R:llä ollessa. P ja N ovat tasaisia, ja pakille vaihto aloittaa kevyen tärinän autossa. Laatikosta kuuluu paikallaan vaihdettaessa tumpsahduksia kun vaihteet vaihtuu ja samalla auto nytkähtää. Pakille kun siirtää, auton alta eli laatikosta kuuluu sähköinen ääni, ehkä jokin siirtäjämoottori surisee.
Osaako joku sanoa onko mitään epätavallista tuossa käytöksessä?
Kysyisinkin; onko normaalia että kun paikallaan ollessa vaihtaa vaikkapa P:ltä R:lle tai D:lle tai näitä miten päin vain, niin kestää vaihdekepin paikalleen pysähtymisestä noin 1-2 sekuntia että vaihde vaihtuu laatikossa? Itse otan aina varovasti että odotan kun laatikko(tai auto oikeastaan) nytkähtää persuksen alla jotta tiedän alkaa ottamaan jalkaa jarrulta. Onko tämä vaihdeisto oikeasti noin hidas vai onko aika vaihtaa öljyt? Viimeisestä automaatin öljyjenvaihdosta ei ole tietoa.
Toinen kysymys liittyy samaan asiaan eli lodjuun. Kun ajan autolla, tunnen samalla tavalla persuksissa kun pykälät vaihtuu laatikossa. Ehkä kiinnitän siihen huomiota kun ennen ei tuntunut missään, mutta sanoisin että huomaa(ja vaimokin huomaa vaikka ei aja) kun pykälä siirtyy ylös tai alaspäin.
Samoin laatikko aiheuttaa auton tärinää R:llä ollessa. P ja N ovat tasaisia, ja pakille vaihto aloittaa kevyen tärinän autossa. Laatikosta kuuluu paikallaan vaihdettaessa tumpsahduksia kun vaihteet vaihtuu ja samalla auto nytkähtää. Pakille kun siirtää, auton alta eli laatikosta kuuluu sähköinen ääni, ehkä jokin siirtäjämoottori surisee.
Osaako joku sanoa onko mitään epätavallista tuossa käytöksessä?
Comment