Sain vihdoin katalysaattorin vaihdettua ja moottorin ääni kuuluu selvempänä sen karmean rolinan jälkeen. Kysyisinkin vähän kokeneempien apuja:
(Audi 80 b4 sedan v6 2.6 ABC-moottori, automaattivaihteisto)
1) moottori käy kyllä tasaisesti kierroslukumittarin mukaan, kylmänä pysyy taisaisesti 1200:ssa, lämpimänä n. 850:ssä. Onko oikean suuntaiset kierrokset, eikös ongelmia ollut vasta tiedossa jos kierrokset heittelehtii?
2) auton edessä kun seisoo aivan lähellä, kuulee aika selvästi kirkasta huminaa(ei silti voi ujellukseksi sanoa), joka kuuluu konepelti kiinni aivan etumaskin vasemmasta reunasta. Ja jos avaan luukun, se kuuluu siitä missä jakohihna tekee lenkin vasemmassa reunassa. Eli sen verran selvä korkeampi taajuinen humina on että sen pysyyt aivan selvästi konepelti auki puolen metrinkin päästä kohdistamaan tähän kohtaan. Tämä humina on hieman epätasainen käynniltään, onko merkki hihnan kuluneisuudesta, jostain kiristimen kulumisesta vai ihan normaalia?
3) Konepellin alla vasemmassa yläreunassa on jonkinlainen magneettiventtiili joka tikittää - välillä ei välillä niin selvästi tasaista tikitystä että sen kuulee konepelti kiinni vielä metrien päässä autosta.
Venttiili sijaitsee ilmanottoputken päällä konehuoneen vasemmassa reunassa.
Ainakin saksankielisessä manuaalissa sivulla 112 oikean puoleisessa kuvassa näkyy ko. venttiili suoraan öljytikun ylosvetosuunnan nuolen kärjessä :)
Sori, mutta pakko kysyä näin kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei..
(Audi 80 b4 sedan v6 2.6 ABC-moottori, automaattivaihteisto)
1) moottori käy kyllä tasaisesti kierroslukumittarin mukaan, kylmänä pysyy taisaisesti 1200:ssa, lämpimänä n. 850:ssä. Onko oikean suuntaiset kierrokset, eikös ongelmia ollut vasta tiedossa jos kierrokset heittelehtii?
2) auton edessä kun seisoo aivan lähellä, kuulee aika selvästi kirkasta huminaa(ei silti voi ujellukseksi sanoa), joka kuuluu konepelti kiinni aivan etumaskin vasemmasta reunasta. Ja jos avaan luukun, se kuuluu siitä missä jakohihna tekee lenkin vasemmassa reunassa. Eli sen verran selvä korkeampi taajuinen humina on että sen pysyyt aivan selvästi konepelti auki puolen metrinkin päästä kohdistamaan tähän kohtaan. Tämä humina on hieman epätasainen käynniltään, onko merkki hihnan kuluneisuudesta, jostain kiristimen kulumisesta vai ihan normaalia?
3) Konepellin alla vasemmassa yläreunassa on jonkinlainen magneettiventtiili joka tikittää - välillä ei välillä niin selvästi tasaista tikitystä että sen kuulee konepelti kiinni vielä metrien päässä autosta.
Venttiili sijaitsee ilmanottoputken päällä konehuoneen vasemmassa reunassa.
Ainakin saksankielisessä manuaalissa sivulla 112 oikean puoleisessa kuvassa näkyy ko. venttiili suoraan öljytikun ylosvetosuunnan nuolen kärjessä :)
Sori, mutta pakko kysyä näin kun en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei..
Comment