Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 bt koneisiin sopivat etuvetoiset vaihdelaatikot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 bt koneisiin sopivat etuvetoiset vaihdelaatikot?

    Mitkä laatikot käy bi-turbo koneisiin? Käykö esim Passat/A4 etuveto mallien 6V-manuaalit?

    #2
    A6:ssa on ollut myös etuvetolaatikkoa, mutta laatikon tyyppiä en tiedä.

    Comment


    • #3
      Pitäs vissiin olla v6 tai i5 koneesta peräsin oleva laatikko niin passais. Nelos koneissa eri pulttijako.

      Comment


        #4
        Neloskoneissa kylläkin eri jako, mutta laatikkoihin passaa silti kaikki koneet jostain -90 luvulta alkaen. Eli siis siinä vaiheessa kun 016 aski siirtyi historiaan ja alettiin käyttää 01a ja 01e perheiden askeja.

        Comment


        • #5
          Onko torsen erillinen paketti vaihdelaatikon jatkeena. Voiko sen poistamalla tehdä etuvetoisen? Ilmeisesti siihen pitäisi tehdä joku peitelevy, vai käykö se niin yksinkertaisesti? Onko herroilla kokemusta kuinka suuri homma on muuttaa pulttijakoa kytkinkoppaan?

          Comment


          • #6
            Torsenin voi hitsata lukkoon niin toimii etuvetosena. En tosin nää järkee tässä kun mun käsityksen mukaan tuo tuo nelikko laatikko on melkolailla painavempi ja pidempi ku etuvetosen laatikko. Ja tosiaan jos lähes kaikki laatikot käy sen v6:n perään niin eihän se mikään ongelma pitäs olla löytää käypästä etuvetolaatikkoa eikä pitäs hurjia maksaakaan.

            Comment


              #7
              Voinee myös teettää muhvin siihen tilalle. Rakenne on siis sellainen, että ontto akseli tuo torsenille voiman ja sen sisällä kulkeva akseli vie sen etumurikalle. Nämä yhdistämällä rakenne vastaa etuvetoista, jossa akseli ei ole ontto vaan yhtä puuta.
              Kaikki A* aikakauden etuvetomanuaalilaatikot käy.

              Comment


              • #8
                Siis ymmärsinkö Porkkis oikein että A aikakauden etuvetolootat käy suoraan myös pulttijakonsa puolesta?

                Onkos vapari V6:sissa käytetty tuota 6 lovista etuveto askia ja onko siinä samat heavy-duty sisuskalut kuin quattron laatikossakin?

                Mistä te ammennatte tietonne? Mistä esimerkiksi tietää että onko autossa 016, 01a vai 01e loota?

                Comment


                  #9
                  Ymmärsit. 012/01A 5v (pakki oik alhaalla) ja 01E 5/6v (pakki ykkösen vieressä) laatikoissa on pulttijako 4, 5, 6, 8 ja kai isompisylinterisillekin moottoreille. Ei mahda olla vaparikutosten kanssa ollut 6v etuvetoa.

                  Viimeiset 016 askit olivat autoissa, joiden valmistus lopetettu noin 1991. Eli siis 220v ja urq.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitokset vastauksista!

                    Onkos noissa vaihdelaatikoissa eri perävälitys variaatioita kuinka paljon? Vaihteiden välitykset varmaan kaikissa samat?

                    Comment


                      #11
                      Ilmeisen paljon Audi on pelannut vaihteiden välityksiä muuttamalla ja vähemmän perävälityksillä pelaamista .
                      Audin saksan sivuilta kohdasta vorgängermodelle voi hakea speksit 95 ja uudemmille autoille, siellä näkyy myös vaihteiden välitykset ja perävälitykset

                      Comment


                        #12
                        Ai niin, internjetistä löytyneen tiedon perusteella 01E-sukuisen 5v laatikon saa muutettua 6-vaihteiseksi. Hinnasta ei havaintoa muuta kuin että laatikon osat tuntuvat maksavan maltaita.

                        Comment

                        Working...
                        X