Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peruutusvaihde ei mene päälle - A4 B7 quattro, man.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Peruutusvaihde ei mene päälle - A4 B7 quattro, man.

    A4 B7 mallin quattro 6-lovisella manuaalilla. Eilen ei pakki mennyt päälle ei niin millään, vaikka otin eteenpäin ykkösellä ja kakkosella tuuman verrran, kun aattelin etteä ehkä hampaat olivat juuri sopivasti väärissä kohdissa. Vasta kun työnsin autoa n sentin taaksepäin, vaihde meni silmään ja taas on toiminut. Kytkin on tuntunut koko ajan normaalille.

    Olin vähän aikaisemmin puhdistanut sisälokareita jäästä ja ties mistä loskasta ja ainoa mikä tulee mieleen, on että jokin jääkökkö olisi mennyt vetoakseleiden väliin mikä olisi aiheuttanut ongelman, mutta aika kaukaa haetulta tuo kuulostaa.

    Tuntuu vaan jotenkin uskomattomalta että 2 vuotta vanhassa, 70tkm ajetusta autosta hajoaisi laatikko! Liekö kyseessä vika vai ominaisuus, onko pakin kanssa ollut kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Ainakaan forumilta en löytänyt.

  • #2
    Tuli mieleen, että jos tuossa on vaijereilla vaihtensiirto niin jääpala tai vastaava on painamassa jompaa kumpaa siirtäjää.

    Itsellä meni edellisessä autossa lumikokkare tieltä koneen ja tulipellin väliin ja tuntui, että mikään vaihde ei mene päälle. Sulasi sitten pois ja kaikki oli taas kunnossa.

    Comment


    • #3
      Mulla samainen tilanne noin kuukausi sitten. Yritin heijata eteenpäin tovin ja saada pakkia päälle. Ei onistunut. 10 cm lumimössössä en pahemmin saanut autoa työnnettyä parkkiruudusta poiskaan. Silloin vitutti! Meinasin mennä pyytämään työntöapua, mutta koitin vielä kerran pakkia ja kas, se meni päälle.

      Epäilin lunta / jäätä jossain siirtäjien välissä enkä jäänyt enempi miettimään, kun ei ole enää toistunut.

      Comment


        #4
        Eikai tuol mitään vaijereita ole kun kepista tangot menee suoraan laatikkoon. Pakissahan ei vissii ole synkroja(?), en tiedä onko se syynä. Mul tekee välil ihan samaa. Ehkäpä ominaisuus. :)
        Viimeksi muokannut diffas; 28.12.2011, 09:24.

        Comment


        • #5
          Eikös noissakin oo siirtotangot? Voihan siihenkin joku jumittuu siel laatikon päässä.

          Comment


            #6
            Kun jumittaa, niin yrittää "kevyesti" laittaa vaihdetta päälle ja samanaikaisesti nostaa varovasti kytkintä. Jos ei saa aikaiseksi edes rutinaa, niin ongelma lienee vaihteensiirrossa.

            Comment


              #7
              Nostetaas tätä aihetta hieman. Onkos pakki-ongelmaan tullut selvyyttä? Meinaan omassa ei juuri koskaan nykysin pakki mene silmään kerralla, joutuu käyttää kolmosella esim. ensin, jotta menis loveen. Samoin myös ykkönen meinaa ahistella. Voisko olla joku siirtäjätanko vähä huonos asennossa, kun vierekkäiset ei kytkeydy kunnolla? Kaik muut pykälät toimii kyl loistavasti.

              Comment


                #8
                Joko vaihteensiirto on säädöistään hieman reunalla tai sitten kytkin ei irrota aivan kunnolla. Pieneen takkuamiseen ykkösellä ja pakilla riittää se, että kytkimestä irronnut pöly saa levyn takertelemaan pooreillaan aavistuksen verran.

                Comment


                  #9
                  Mnjoo. Tää 'ongelma' paheni tos taannoin kun tuli uusi sre-setti lyötyä kiinni, et periaattes tangon asento olis voinut hieman muuttua. Vaihdon yhteydessä kyllä keppikin jämäköityi ihan eritavalla, eikä enään heilu löysänä.
                  Ja nyt ei oikee voida puhua takkuamisesta, ku pakki sanoo suoraan että varattu. Ykkönen on ehkä takkuava enempi. :)

                  Onks muute topikissa mainitussa b7ssa myös 01E sarjan loota? Aattelin et jos nimea muokkais yleispäteväksi tms.

                  Comment


                    #10
                    Apurungon asennon muuttuminen vois kanssa tuntua huonosti kytkeytyvinä vaihteina? Itselläkin on pientä kankeutta ykkösen ja pakin kanssa, varsinkin kylmänä, ja tiedossa on ettei apurunko ole ihan keskellä (pikkasen toispuoleinen camber etupyörissä).

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                      Apurungon asennon muuttuminen vois kanssa tuntua huonosti kytkeytyvinä vaihteina?
                      Mullahan ei meinannu saada ykköstä silmään ennen apurungon keskitystä (kun se oli käytetty irti), mutta onneks oli 1.8T:ssä reilusti alavääntöä niin onnistu liikkeellelähtö kakkosellakin. Tosin kun antoi koneelle reilusti kierroksia niin se (ja vaihdelaatikko) heilahti sen verran että sai sen ykkösenkin silmään.

                      Comment


                        #12
                        Eipä ole diffaksella sitten vaihteensiirto-ongelma, jos pakki ihan varattua huutaa. Kytkin ei irroita kunnolla.

                        Comment


                        • #13
                          Laatikossa on säätö kepille jos tuntuu ettei vaihteet ole omalla paikallaan.. en usko että vaihteistossa on vika itsessään vaan kepin säätö ei ole kohdalla.säädä vaihteisto sekä samalla vaihda öljyt vaihteistoon.

                          Comment

                          Working...
                          X