Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

PCV (pressure control valve) S4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • PCV (pressure control valve) S4 B5

    Käsittääkseni biturbossa y-putkeen kiinnittyvä pcv-valve hengittää molempiin suuntiin ja rajoittaa virtausta vasta suuremmalla paineella. Näytteleekö se miten suurta osaa huohotuksen toiminnassa tai toiminnassa ylipäänsä? Mistä tietää, että se on rikki jos kerta voi puhaltaa molempiin suuntiin?

    Venttiiliä ei taida Suomesta saada erikseen vaan pelkästään huohotinputkiston mukana. Tämä taitaa käydä korvausosaksi?

  • #2
    Se rajoittaa y putkeen menevää imua. Eli jos imet yputkeen menevästä haarasta, niin se rajoittaa virtausta. En muista enää, menikö peräti kokonaan kiinni kun imaisee.

    Jossain toisessa moottorissa oli toi PCV erillisenä. Kylläsen ymmärtääkseni saa erikseenkin. venttiilissä on kannessa numero.

    se vaatii hieman lämmittämistä että sen saa irti niistä huohottimen putkista, mutta kyllä se irtoaa, itse sen puhdistin hiljattain.

    Comment


    • #3
      Tuo esittämäsi "korvausosa" on imusarjan alla sijaitsevaan huohotinputkeen tuleva suuntaventtiili (lähes F-letkussa kiinni) ja täysin eri venttiili, kuin mistä aluksi puhut (tatti y-putken haarassa).

      Niin, ja tuon tatin (=pressure limiting valve) tehtävä on rajoittaa alipainetta kampikammiossa. Kun ollaan ylipaineella (ahdetaan), niin huohotuskaasut palaavat juuri tuon tatin kautta Y-putkeen. Kun ollaan alipaineella, niin huohotuskaasut palaavat tuon suuntaventtillin kautta imusarjaan.
      Viimeksi muokannut pmtp; 13.3.2010, 22:38. Perustelu: Lisätietoa huohotuksesta

      Comment


      • #4
        Ihan eri osalta tuo korvausosa näyttääkin, nimi on vaan sama. Kyllä mäkin sen juuri puhdistin kun heitin huohottimen haitariputkistolla sorsaa. Kiinnostaa vaan tietää, että mistä voi tietää sen olevan rikki.

        Comment


        • #5
          No silloin se on ainakin rikki, jos ei pysty puhaltamaan läpi ollenkaan. Vaikka mekanismi tatissa sulkee yhteyden, niin se ei koskaan mene täysin "tukkoon".

          Comment


          • #6
            Osaako herrat ja naiset sanoa, onko tuo PCV / pressure limiting valve / pancake valve universaali tuote eri koneiden kanssa (1.8t, 2.7t)? Ulkonäköhän on sama, mutta osanumerot varmaan heittävät. Mutta toiminnallista eroa ei varmaankaan ole?

            Comment


              #7
              Molempia silmäilleenä voisin sanoa että ihan samalla tavalla ne toimii.

              Itse vähän arvon josko jättäisin koko PCV:n pois, vielä en tiedä mitä tekisi.

              Comment


              • #8
                Sitä mäkin tässä vähän tuumailen. Pisti vaan eilen silmään tää Mitkähän on pv:n kommentit?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                  Osaako herrat ja naiset sanoa, onko tuo PCV / pressure limiting valve / pancake valve universaali tuote eri koneiden kanssa (1.8t, 2.7t)? Ulkonäköhän on sama, mutta osanumerot varmaan heittävät. Mutta toiminnallista eroa ei varmaankaan ole?
                  Kävin Laakkosella kyselee tota. Eipä saa erikseen ostettua vaan tulee huohotinhärdelli mukana..

                  Comment


                  • #10
                    Mikäs muuten sen N75:sesta lähtevän letkun tehtävä on siinä huohotuksessa.

                    Comment


                    • #11
                      Ei tietoa, mulla muistaakseni oli se tulpattuna jo auton ostettua.

                      Comment


                        #12
                        Eipä sillä mitään muuta tehtävää ole kuin pitää "päästöt kurissa", eli ilmaan ei päästetä mahdollista öljysumua mitä voi tulla kompurakotelosta. Ja sitä taas voi tulla sinne huohotuksesta.

                        Comment


                          #13
                          Eikä myöskään päästetä ilmamäärämittarin mittaamaa ilmaa pois moottorista, vaan viedään huohotuksen mukana moottoriin poltettavaksi.

                          Comment


                            #14
                            Hyvä pointti Jarkko!

                            Comment


                              #15
                              Toista vuotta ajettu jo kaikki kaasut kartanolle. Pitäs vissin katsella koodit olisiko siellä yllärii :)

                              Comment


                                #16
                                Tuo Jarkon pointti on kyllä totta, mutta "vuoto" on suhteessa todella pieni verrattuna mitä ilmaa menee koneeseen. Eli tuskin näkyy missään.

                                Comment


                                  #17
                                  Pientä se on myös päästöjenhallinnassa ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Totta sekin :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                      Molempia silmäilleenä voisin sanoa että ihan samalla tavalla ne toimii.

                                      Itse vähän arvon josko jättäisin koko PCV:n pois, vielä en tiedä mitä tekisi.
                                      Onkos tätä pressure limiting valvea kukaan jättänyt ässästä pois kokonaan, äkkiseltään tuntuu aika hifistelyltä koko mötikän olemassaolo ??
                                      Miten mahtaisi toimia, jos Y-putkesta laittaisi letkun suoraan keräilijään ja keräilijästä sitten hämähäkille?

                                      Oma mötikkä hajosi huohottimen purussa äsken, pirun tiukassa tuntuu nuo kurkkutorviputket olevan....

                                      Comment


                                      • #20
                                        pv ainakin on ottanu pois, niinkuin tuossa mun postissa #8 linkitin. Hänen kokemuksia nyt kaivattaiskin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                                          pv ainakin on ottanu pois, niinkuin tuossa mun postissa #8 linkitin. Hänen kokemuksia nyt kaivattaiskin.
                                          Näyttäisi siltä, että täytyy itsekin noita kokemuksia alkaa kerryttää, kerta tuota mötikkaa ei edes irto-osana saa =D
                                          Raportoin kun saan remontin valmiiksi....

                                          Edit. Ensitesteissä ei mitään erikoista ilmennyt. Auto toimi ihan normaalisti, eikä keräilijästä löytynyt öljyä, hivenen kosteutta ainoastaan. Huohotin systeemin rakensin 19mm letkusta muuten, paitsi F-letkun otin kokonaan pois ja N75:n letkun tulppasin huohottimesta. Eli huohottaa kansista ja kampikammiosta hämähäkille ja siitä keräilijän kautta ilman "mötikkää" Y-putkeen.
                                          Viimeksi muokannut Ollkar; 22.12.2010, 20:09.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kävin Laakkosella kyselee tota. Eipä saa erikseen ostettua vaan tulee huohotinhärdelli mukana..
                                            Toi ainakin käy A6:sen 2.7 V6 koneeseen:
                                            http://onlinewholesaleparts.com/vwpcv-001.html

                                            Kävisköhän ässäänkin, ei luulis noissa venttiileissä olevan juuri sisäistä eroa?
                                            Viimeksi muokannut amalin; 24.12.2010, 22:38.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei luulis kyllä mitään eroa olevan toiminnassa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X