Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Teknisiä kysymyksiä, A8 '94 4.2i

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Teknisiä kysymyksiä, A8 '94 4.2i

    En oikeen löytänyt sopvaa aihealuetta kootuille kysymyksille joten tuupataan tänne. Enkä viitsinyt aloittaa jokaisesta kysymyksesta omaa threadia.

    Asiaan...

    1. Mitä tarkoittaa vilkkuva "ln 2" teksti km-näytössä auton startatessa?

    2. Autosta puuttuu cruise eli vakkari. Onkohan sielä johtosarjat valmiina jos etisi kaiken muun tarvittavan? Mitä kaikkea monitoimiviiksen lisäksi pitäisi metsästää.

    3. Normi pe-illan baarikierroksen sijasta katselin autoa nosturilla ja koitin selvittää etupäästä kuuluvan vienon kolahtelun lähdettä. Suurinosa vartaista näytti uusilta ja loputkin hyviltä. Kaikki puslat ja helat ehjiltä. Mimmonen iskarin yläpään laakerointi näissä on?

    4. Onko '94:ssa OBD-II portia? Missä?

    5. Moottoriöljyn tyyppi ja vaihtomäärä sudin kanssa? Suosituksia?

    6. Saako näihin mistään netistä esim. kytkentäkaavoja? Lähinnä soittopelien tekniikka ja johdotus kiinnostavat. Voiko tohon lyödä suoraan nykyaikasen playerin sovitepaneelin ja johtosarja-adabterin kanssa?

    7. Eikö takapäässä ole todella kunnollista diffi-lukkoa? ABS alkaa suristaa kun antaa liukkaalla happea. Olen pettynyt.

    Kiitos jo etukäteen! On tosiaan ihan ensikosketus Auto-Unionin tuotteisiin.

    #2
    1. Huoltovälin ilmoitin käskee mennä määräaikaishuoltoon. Vag-Comilla saa nollattua (tai marmorilla).

    5. Noin 8 litraa

    7. Ei ole lukkoa

    Comment


      #3
      1. In 2 = inspection 2 = "isomman huollon" laskuri kelautunut nollaan. Kyseessä siis vain aika-/kilometrilaskuri, ei kerro muuta.

      4. OBD-portti löytyy tuhkakupista. Tosin, sieltä ei sitten tule mitään OBD2:sen standardia ulos, Vagcomilla pääsee kiinni.

      5. Olisikohan 7,5 litraa suodattimen kanssa. Öljyksi varmaan ihan normi viskositeetit, 5w-40 varmasti ok. Yleistä tarinaa öljyistä löytyy foorumilta haulla.

      6. Riippuu kovasti millainen äänisysteemi siellä nyt on. Onko Bosea erillisillä takapään vahvareilla vai ei. Ei välttämättä mene johtosarjan adapterilla ihan noin vain. Kytkentöjä löytyy äänipuolelle vähän epämääräisesti.

      7. Eikö se ole hyvä, että ABS surisee, niin ei karkaa voimat toispuoliseen luistoon?

      Comment


      • #4
        2: ei ole tietääkseni johtoja. tarttet viiksen, alipainekellon mikä käyttää kaasuläppää, ohjainboksin, johtosarjan, alipainekytkimet kytkin ja jarrupolkimiin ja jotain muuta sälää.

        6: toi on niin vanha lossi, että jos ei ole bosea niin pitäisi minkä tahansa saada melko iisipiisi tupaan.

        7: taitaapi olla noissakin avoimet perät vakiona.

        Comment


        • #5
          Onkos kellään ollut ongelmia noiden etuiskareiden yläpäiden kanssa? Onko ne alkaneet kolisemaan ja millasena pakettina ne tulee? Tekisi mieleni pistää samalla uudet Saschin pamput ja Eibachin ProKit vieterit.

          Comment


          • #6
            "tarttet viiksen, alipainekellon mikä käyttää kaasuläppää, ohjainboksin, johtosarjan, alipainekytkimet kytkin ja jarrupolkimiin ja jotain muuta sälää."

            Kiinnostaisi tuo "ja jotain muuta sälää", eli saisko tästä lisää tietoa?

            Tämmöiseltä poropeukalolta kun ei varmasti tuommoinen projekti tule ikinä onnistumaan, jos osalista ei ole tarkkaan selvillä...ilman apuja ei varmaan onnistu sittenkään, mutta toi nyt on lähtökohta kuitenkin :-)

            Pahottelut thread-nekroilusta, mutta tämän ketjun haulla löysin liittyen aiheeseen. Aiheena siis vaijerikaasulliseen (eikös ne ole kaikki?) D2 A8:n vakionopeussäätimen laittaminen. Moottori ABZ, loota 4-lovinen ja auton vuosimalli 1995.

            Comment


            • #7
              no käytännössä noi mainitsemani osat siihen tarttet. muuta sälää lie asennusruuveja, porakone missä aukkoterä jne jne.
              Helpoin lie purkaa itse jostain purkuautosta ko. osat jolloinka saa varmasti tarpeelliset, tai etsiä esim. ebaystä asennussarjaa misson kaikki.
              Kannattaa pitää mielessä, että aftermarket cruiseja myydään ~300€ hintaan, että ei kannata ylihintaa maksaa vaikka kuinka ois OEM hiluja.

              Comment


              • #8
                Ok! Sain jo purkuautosta 140 eurolla kaikki OEM-hilppeet ja pitäisi toimia.

                Kiitos tiedoista!

                Comment

                Working...
                X