Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 Avant AAR korkea tyhjäkäynti lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 Avant AAR korkea tyhjäkäynti lämpimänä

    Kylmänä käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti on sopivan alhainen, 750-800 rpm. Sitten kun kone lämpenee niin tyhjäkäynti lähenee 1200 rpm. Lämpimänä ei myöskään käynnisty ihan helposti.
    Ilmastoinnin näytöltä sain vikakoodin 06.3, "ECT sporadic open", kanavalla 51 lämpö nousee tasaisesti 50:een ja pysähtyy siihen. Eli anturi ilmeisesti rikki? Vaihdoin ylävesiletkun alapuolella sijaitsevan anturin, ei vaikuttanut mihinkään.

    Lisäilmaluistin on putsattu ja testattu, tulpat vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu, sytytys säädetty, mutta korkea tyhjäkäynti on tallella ja ideat lopussa.

  • #2
    Itsellä on aivan vastaava vika, jokin pitää lämpimän koneen tyhjäkäyntiä liian suurena. Erinäisiä viestejä luettuani ja monia vikakohteita poissuljettuani, syyllinen voisi olla jumiutunut bensahöyryjen kierrätysventtiili. Varsinkin, kun bensatankkiin kerääntyy vielä liikaa alipainetta.

    Comment


    • #3
      lainaus: "Varsinkin, kun bensatankkiin kerääntyy vielä liikaa alipainetta."
      No löysää hyvämies sitä bensakorkkia, tai osta sellanen joka naksahtaa, ettei mene liian tiukkaan kiinni, ilmojahan se tankki ottaa korkin kautta.

      Lisään tähän vielä, että ongelmat omasta hävisi, (tosin ei nihan vastaavanlaiset) kun muisti jättää bensakorkin hieman auki, eli ei siis ihan loppuun kierrettynä
      Viimeksi muokannut kapaz; 14.3.2010, 13:42.

      Comment


        #4
        Jos korkki on ehjä, se hengittää vaikka vetäisi vääntövarrella ympäri.

        Comment


          #5
          Ylävesiletkun ylemmän anturin vaihto saattaa muuttaa tilannetta. Ei maksakaan muistaakseni hirmuisesti.
          Alempi anturi ei varsinaisesti vaikuta seossäätöön.

          Comment


          • #6
            Eikö se ylempi anturi ole mittarille ja varoitusvalolle, eikä ECU:lle?

            Comment


              #7
              2-napainen on seossäätöön (ECUn)
              4 (tai 3) -napainen multivika-anturi on lämpömittarille ja varoitusvaloille ja ilmastoinnin toimintaan ja kertoo koneen ylikuumenemisesta ECUlle.

              Comment


              • #8
                Pientä päivitystä. Vaihdoin vielä toisen lämpöanturin, väriltään sinisen, ilmeisesti oli oikea koske vikakoodi nollaantui. Mutta vika ei tietenkään poistunut. Vaihdoin vielä jakajan kannen ja pyörijän sekä pari hapertunutta ilmaletkunpätkää. Kaasuläpän mikrokytkin on testattu, toimii. ISV on putsattu ja testattu, toimii. ISV:lle tulevasta piuhasta mittasin myös jännitteen joka oli vain 0,46 volttia? ISV:n piuhan irrottaminen ei vaikuta mihinkään. Ainoa mikä laskee tyhjäkäyntiä on piuhan irrottaminen "differential pressure regulator":ista.
                Tyhjäkäynti lämpimänä siis reilut 1200, käynnistäminen vaikeaa. Omasta mielestäni vaikutta siltä että ECU lulee konetta kylmäksi, vaikka lämpöanturi onkin vaihdettu. Ajatuksia?

                Comment


                • #9
                  Koetappa kylmäkäynnistys suuttimelta ottaa johto pois, jos luulee että kone kylmä valuttaa bensaa myös sieltä. suutin löytyy sieltä imusarja alta bensa letkua seurailemalla ;)

                  Comment

                  Working...
                  X